Hírek

2016.09.25. 18:10

Országútra születtek

Székesfehérvár - Oldtimerekben gyönyörködhettek szombaton a belváros járókelői, immáron ötödik alkalommal.

Buthy Lilla

Több mint nyolcvan gyönyörű veterán autó sorakozott fel az Országalmánál. Klasszikusan idén is az 1956-os, 55 lóerős Citroen Traction Avant büszke tulajdonosa, a székesfehérvári Kovács Jenő vezette fel a Chrono Classic futam indulóit. Ezúttal még az öltözéke is autentikus volt, ami tovább erősítette az időutazás érzetet. A felsorakozott autók közül érdemes kiemelni az 1954-es évjáratú, szárnyas ajtós Mercedes-Benz 300 SL Coupe-t is, mely saját idejében a világ leggyorsabbja volt, és a híres General Lee-t a Hazárd megye lordjainak főszereplőjét.

Lee Tábornok egy 325 lóerős Dodge Charger, ami nyitott kipufogójának köszönhetően nem csak látványra szép, hangra is erős. Majosházi Péter ügyvezető szerint csodás, napsütéses versenynap volt, és minden állomáson, így például Kaposváron is sok nézelődő várta a csapatokat.

A szervezők és a versenyzők is nagyon szeretik Székesfehérvárt. Mint mondják, a történelmi belváros gyönyörű díszletül szolgál a felsorakozó veteránoknak.

A Chrono Classic túraverseny valódi sztárja volt a képen látható sirályszárnyas, 1954-es évjáratú Mercedes-Benz 300 SL, amiből tíznél kevesebb példány készült. 2013-ban teljesen felújították  Fotó: Koppán Viktor

De ezeknek a járgányoknak még nem a múzeumban, az utakon van a helyük. A Chrono Classic pedig éppen erre nyújt kiváló alkalmat, gyönyörű környezetben. A kiállítás időszakos, csak arra az időre szól, amíg az egyes állomásokon az érdeklődők kikíváncsiskodják magukat a lóerőket és a kocsi múltját illetően, majd gurulnak is tovább, hogy végre menet közben bőgethessék a motorokat.

A túraverseny sport is, bár tény, hogy az elsődleges cél maga az autózás élménye.

- A makulátlan állapotban lévő oldtimerek ilyenkor nem csak kiállításszerűen láthatók, hanem működés közben hallhatóak, érezhetőek - fogalmazott az ügyvezető, hozzátéve, hogy nem véletlen, hogy kisebbek és nagyobbak egyaránt nagyon várták a versenyzőket az egyes településeken.

Idén egyébként változott az útvonal, a fehérvári rajt után Fejér és Tolna megye útjait érintve kanyarodtak az autók a somogyi dombok felé, majd Kaposvár főterére. A környék bejárása után Alsóbogáton is megálltak, a cél Balatonlelle volt. A 2016-os futam egyik különlegessége, hogy minden márkából, és minden évből voltak kint autók.

Persze leginkább második világháború után készült autókkal indultak útnak a versenyzők, egészen 1954-tól 1992-ig: Alfa Romeo, Austin Healey, BMW, Chevrolet, Citroën, Dodge, Ferrari, Fiat, Ford, Honda, Jaguar, Lancia, Lincoln, Mercedes-Benz, MG, NSU, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Rolls Royce, Triumph, VAZ, Volkswagen és Volvo is volt az indulók között. A 300 kilométeres - nem gyorsasági - versenyre külföldi indulók - köztük osztrákok és csehek - is neveztek. Ezen a rallyn a pontosság számít. Egy székesfehérvári csapat szép eredménnyel ért célba, és izgalmas holtverseny alakult ki. Azonos pontszámmal, de egy hajszállal mégis az Albert Pance, Anna Ruthova cseh páros nyert a szuper kategóriában, Szabó László és Pajor Andrea pedig a másodikok lettek. - Ifj. Tóth János raliversenyző hétszeres abszolút bajnokként a veteránautósok között is kipróbálta magát, egy 1965-ös Peugeot 404-essel. Gál István, korábbi bajnok is évek óta stabil résztvevője a sorozatnak. Ők most nem mentek olyan jót, de egész éves összesítést tekintve a dobogón végeztek a bajnokságban - tette hozzá az ügyvezető.

A Chrono Classic fehérvári rajtja előtt is ott volt egy tweed kosztümbe öltözött, kalapos úr a kerékpárjával, aki később feltűnt a Haleszban is, a Critical Mass-en. Mindkét rendezvényben meg lehet találni a közöset, még ha a biciklis felvonulás és egy motorokat bőgető autós rally között nem is egyszerű. Egyrészt ott a stílus, az életérzés, és persze maga a közösség. Néha jó gyerek módjára játszani az idővel, utazni benne, felújítani a régit, antikolni az újat. De a legjobb, amikor együtt tudunk örülni a másik bolondériájának. Fő, hogy mindenkinek legyen ki a négy, vagy épp a két kereke.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!