Vasútfelújítás módosított menetrenddel Gárdony és Kápolnásnyék között

Velence - Augusztus 24-én indul és várhatóan 2010 végére fejeződik be a vasúti pályafelújítás Kápolnásnyék és Gárdony között: a mukák idején módosul a vonatok menetrendje.

Bognár Máté

A velencei kastélyban mintegy 30-an gyűltek össze csütörtökön este, ahol a beruházó és a kivitelező cégek munkatársai számoltak be lakossági fórumon a helybélieknek.
Muskovics György, a kivitelező SZCKM-2008 Konzorcium projektvezetője elmondta: a  tervek szerint augusztus 24-én elkezdődik a Budapest-Fehérvár  vasútvonalon Kápolnásnyék-Gárdony között a jobb és a bal oldali  vágány átépítése. Az építkezés a hozzá kapcsolódó aluljáró-építési, közműkiváltási és útépítési munkákkal együtt 2010 végére fejeződik be. A munka során átépítik a két vágányt, a hozzájuk kapcsolódó műtárgyakkal és felsővezetékkel együtt összesen 11,6 kilométer hosszúságban. A jelenlegi 30 centiméter magas  peronok helyett 55 centiméter magas peronok lesznek, térkő  burkolattal és új térvilágítással.
Nagy István, a kivitelező Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. munkatársa elmondta: a bal oldali vágány átépítése várhatóan szeptember 1-ig tart,  addig a vonatok csak a jobb oldali vágányon közlekedhetnek; ezt  követően kerül sor a másik oldalra. Így a munkák idején a vasúti fővonalon biztosított lesz a folyamatos közekedés, ám a vonatok módosított  menetrendben közlekednek.
A Tárnok-Székesfehérvár fővonal megújítása 54 milliárd forintba  kerül, és Európai uniós támogatással valósul meg.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!