2009.08.14. 16:12
Vasútfelújítás módosított menetrenddel Gárdony és Kápolnásnyék között
Velence - Augusztus 24-én indul és várhatóan 2010 végére fejeződik be a vasúti pályafelújítás Kápolnásnyék és Gárdony között: a mukák idején módosul a vonatok menetrendje.
A velencei kastélyban mintegy 30-an gyűltek össze csütörtökön este, ahol a beruházó és a kivitelező cégek munkatársai számoltak be lakossági fórumon a helybélieknek.
Muskovics György, a kivitelező SZCKM-2008 Konzorcium projektvezetője elmondta: a tervek szerint augusztus 24-én elkezdődik a Budapest-Fehérvár vasútvonalon Kápolnásnyék-Gárdony között a jobb és a bal oldali vágány átépítése. Az építkezés a hozzá kapcsolódó aluljáró-építési, közműkiváltási és útépítési munkákkal együtt 2010 végére fejeződik be. A munka során átépítik a két vágányt, a hozzájuk kapcsolódó műtárgyakkal és felsővezetékkel együtt összesen 11,6 kilométer hosszúságban. A jelenlegi 30 centiméter magas peronok helyett 55 centiméter magas peronok lesznek, térkő burkolattal és új térvilágítással.
Nagy István, a kivitelező Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. munkatársa elmondta: a bal oldali vágány átépítése várhatóan szeptember 1-ig tart, addig a vonatok csak a jobb oldali vágányon közlekedhetnek; ezt követően kerül sor a másik oldalra. Így a munkák idején a vasúti fővonalon biztosított lesz a folyamatos közekedés, ám a vonatok módosított menetrendben közlekednek.
A Tárnok-Székesfehérvár fővonal megújítása 54 milliárd forintba kerül, és Európai uniós támogatással valósul meg.