Szoftverhiba - a 30-asok alig tudtak telefonálni

Székesfehérvár - Péntek hajnal óta akadozik a T-mobile hálózata. A 30-asok alig vagy egyáltalán nem tudtak telefonálni, a cég szerint szoftverprobléma az ok. Délutánra helyreállt a rend.

S. Töttő Rita

Az ország szinte egész területén, így Székesfehérváron és a megyében  szinte mindenhol akadozott a T-mobile  telefonszolgáltatása péntek hajnal óta. A 30-as telefonnal rendelkezők egész nap elérhetetlenek voltak és sokszor ők maguk sem tudtak hívást kezdeményezni készülékükről. A tapasztalat az volt, s a cég kommunikációs osztályán is azt javasolták, hogy kapcsolják ki a telefont, majd újra kapcsolják vissza, időnként ugyanis  így magához tért a rendszer. A hálózaton kívüli hívások ugyan nagyrészt rendben kapcsolhatóak voltak, de az egyes, a T-mobile-hoz kapcsolódó szolgáltatások  akadoztak a cég szerinti szoftverprobléma miatt: a banki átutalásokról szóló jelentések, a mobilparkolás rendszere, az autópálya matricák vásárlása, s az sms-ek küldése, fogadása is nehézségekbe ütközött, illetve lehetetlenné vált.
A Magyar Telekom mobilszolgáltató tájékoztatása szerint hajnal óta dolgoztak a hiba kijavításán, melyet egy előre tervezett éjszakai munka során felmerült szoftverhiba okozott.
A Magyar Telekom mobilhálózatában péntek délutánra megszűnt a hívásindítási probléma  - közölte a társaság. Bár a szolgáltatás kiesése miatt kötbérfizetési kötelezettség nem áll fenn, a társaság az ügyfeleket érintő, szokatlan és váratlan kényelmetlenségre tekintettel később részletezett módon előfizetőnként 10, hálózaton belül lebeszélhető percet biztosít díjmentesen. A díjmentes percek felhasználásáról a szolgáltató hamarosan további tájékoztatást ad - közölte a Magyar Telekom.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!