2011.11.18. 14:31
Új forgalmi rend: a Piac tér és a Zichy liget között igazi sétálózóna lesz
Székesfehérvár - Nem véletlenül maradt kétirányú a Jókai és az Oskola utca a Hiemer-ház felújítása után. Cél, hogy a Fő utca felújítását követően ne legyen keresztező autóforgalom a belvárosban.
Ha visszaemlékszünk rá, a Hiemer-ház legutolsó ütemének felújítását megelőzően a Jókai utcából még áthajthattunk autóval az Oskola utcába. Ez a lehetőség a felújítás idejére megszűnt, hiszen az Oskola utca egy részét le is kellett zárni az építkezés miatt, így mindkét utca kétirányúvá vált. Mostanra befejeződött a felújítás, ám a régi forgalmi rendet nem állította vissza az önkormányzat: ezt két, díszdézsában kihelyezett tuja is demonstrálja az Oskola utcában, így a két utca egymásból már nem érhető el, mindegyik végén vissza kell fordulnunk, ha ki akarunk jutni a belvárosból. Ugyancsak nem tudunk áthajtani a Jókai utcából a Megyeház utca felé, így gyakorlatilag csak annak van értelme behajtania a belvárosba, akinek tényleg van dolga itt.
Az önkormányzat közlekedési irodájának vezetője, Nagy Zsolt szerint a lakók nem panaszkodtak a változás miatt, megszokták az új forgalmi rendet, aminek az is az eredménye, hogy kevesebben hajtanak be a belváros ezen részébe, csillapodott a forgalom.
- Egyrészt a Hiemer-ház kávézójának a nyári kitelepülése, másrészt a Városház téri számtalan program miatt született ez a döntés, másrészt az önkormányzat célja az, hogy a belvárosban a Piac tértől egészen a Zichy ligetig létrejöjjön egy, a szó szoros értelmében csak gyalogosok által használható, tiszta sétálóövezet - tette hozzá Nagy Zsolt. Az önkormányzat tehát gyakorlatilag azt szeretné elérni, hogy úgy tudjunk végigsétálni a belvároson, hogy ne találkozzunk utunkat keresztező autóval. Ennek az új forgalmi rendnek a tesztelésére jó alkalmat teremthet majd a Fő utca tavasszal kezdődő rekontrukciója, amikoris tényleg szükséges lesz a keresztező kocsiforgalom elől lezárni a Fő utcát. Ebben az időben lehet majd tesztelni, miként működik az, ha az árufeltöltésre érkező autók csak mondjuk reggel nyolc előtt jöhetnek be a Fő utcai üzletekbe, napközben nem.
Az önkormányzat tervei között szerepel az is, hogy valamilyen módon össze kellene kötni a Zichy ligetet a belvárossal, úgy, hogy a gyalogos zóna a zöld ligetig húzódjon, a sétálóknak ne kelljen hadakozniuk az autókkal. Erre jelenleg még nincs konkrét terv, de ennek kidolgozása is várható a közeljövőben. Felmerült például az, hogy esetleg közlekedési lámpával zárnák le az autósforgalmat, ám korábban, elméleti szinten már olyan elképzelés is született, hogy aluljáróba vinnék le a kocsikat ezen az útszakaszon. Ez utóbbi megépítése egyébként olyan költséges lenne, hogy nem valószínű a megvalósulása. A Zichy ligettel azonban mindenképpen érdemes lenne kibővíteni az egyébként nem túl nagy belvárosunkat.