2019.09.02. 15:00
Meddig van még feljebb, Xiaomi?
A rossz nyelvek szerint lehet, nem is kell majd nemzetbiztonsági kockázatot felfedezni a cég termékeiben, hogy visszaessen a lendülete.
Forrás: Shutterstock
Évek óta figyelhetjük a szokásos kínai karriert: az olcsó, de mégis egyre jobb minőségű termékek elárasztják a piacot, s mire a versenytársak felocsúdnak, a névtelenségből márkanév lesz.
![](https://cdnkpi.mediaworks.hu/2021/09/qEvmWJsNq33awQ8SP7ONo7NYGNYcgfd8TfWrxYKyZRg/fill/1400/493/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2M3Zjc1ZTBmZjIzZTRiYjBhNzIyZjk4NTU1NTljODNl.jpg)
A negyedik legnagyobb világpiaci szereplővé lett Xiaomi kütyüjeinek piaci részesedése tavaly már 1,5 százalékponttal maradt csak le az Apple részesedésétől.
Idén viszont a gyártónak stagnáló piaci részesedésről és 2019 első felének lassabb növekedési adatairól kellett beszámolnia. A 95,7 milliárd RMB-s (RMB = renminbi) bevételük (sárga oszlop) ugyan továbbra is meghaladja az előző évi eredményeket, de a növekedés már nem olyan erőteljes, mint régebben, s csökkent a piaci részarány is (zöld).
A Statista diagramja értelmezést kíván: az eddigi idei teljesítmény bővülést mutat ugyan, de a részvényesek aggódnak, mert ennél nagyobb nyereségre számítottak.
Más okostelefonos gyártókhoz hasonlóan, a Xiaomi is megszenvedi a piac zsugorodását. Sok potenciális vásárló nem cseréli le jelenlegi, jól működő mobilját, míg mások, a hardcore felhasználók pedig az 5G hálózatokra várnak. A visszaesést különösen Kínában érzik a gyártók.
A Xiaomi egyébként diverzifikálja gyártását, többféle tevékenységre összpontosít: portfóliójukban egyre nagyobb súlyt kap az az IoT (Internet of Things, azaz a tárgyak internete) és az otthoni szórakoztató eszközök előállítása.
E szektorban a cég bevételei 44 százalékkal növekedtek, s most az összes bevétel negyedét teszik ki.
Borítókép: Shutterstock