2019.12.26. 14:00
Dollármilliókat keresnek a gamerek
Az lehet a favorit, aki a legjobb műsort köríti a videojáték bemutatása köré.
Forrás: Shutterstock
Fotó: sezer66
A tíz legjobban fizetett YouTube-sztár nem mással keresi a kenyérre valót, mint azzal, hogy videojátékokkal játszik, és videóra is veszi a videómegosztó közönségének – írja a Világgazdaság.
Kifejezetten jövedelmező lehet, ha az ember a világ legnagyobb videómegosztó portáljára – a YouTube-ra – olyan tartalmakat tölt fel, amelyekben
nem tesz mást, mint videojátékokkal játszik, és megjegyzéseket fűz hozzájuk
– derül ki a Business Insider cikkéből.
Persze ez csak akkor hoz szép summát, ha több millióan nézik a feltöltött videókat,
de akinek már egy stabil, lelkes és nagy követőtábora van, az könnyen megalapozhatja az életét.
A Business Insider bemutatja azt is, hogy a tíz legjobban fizetett youtuber (a videómegosztó népszerű felhasználója) közül öt csupán videón rögzíti, hogy videojátékokkal játszik.
A modern szakma úttörője cím a svéd Felix Kjellbergé, akit a rajongói csak PewDiePie néven ismernek. Kjellberg az elsők között volt, akik jelentős bevételre tettek szert a számítógépes játékok kommentálásával. A Göteborgban született férfi volt az első videojátékos, akinek
a munkássága több mint százmillió érdeklődőt vonzott.
A népszerű gamerek (videojátékosok) keresete alapvetően három dologból tevődik össze:
a YouTube által fizetett összegből, a szponzorok által és a nyilvános megjelenésekért fizetett pénzből.
Akad olyan youtuber, aki már saját ruhamárkát is piacra dobott. A jelenleg legjobban kereső játékvideós a huszonöt éves amerikai Preston Arsement, akinek évente tizennégymillió dollár üti a markát.
Őt követi a svéd Kjellberg tizenhárommillió dollárral, de a Forbes tízes listájának utolsó helyezettje is nem kevesebb mint tizenegy és fél millió dollárt videózik össze.
Nem az a legjobb ebben a szakmában, aki a legjobban játszik, hanem aki a legjobb műsort köríti a videojáték bemutatása köré.
A sikerhez többévnyi kemény munka szükséges, sokat kell dolgozni a követőtábor felépítéséért – állapítja meg a Business Insider, majd hozzáteszi, hogy amilyen nehéz felérni az online világ csúcsára, olyan könnyű onnan lepottyanni.
Számos videóson jelentkeztek már a kiégés jelei, többen belevágtak valami újba, de kísérleteiket nem fogadta jól a követőtáboruk, és elpártolt tőlük.
Egy youtubernek pedig a rémálma, ha a nézői inaktívak lesznek,
a követőinek száma pedig csökkenni kezd.
Borítókép: illusztráció