Ország-világ

2020.11.28. 18:05

Tömegek váltanak elektronikus számlafizetésre a járvány miatt

Novemberben ismét megrohamozták a Díjnetet: az átlagos duplájára ugrott a regisztrációk száma.

Forrás: Shutterstock

A március-áprilisi csúcs után – a járványügyi korlátozásokkal összefüggésben – ismét egyre többen térnek át számláik elektronikus fizetésére a Díjneten. Az elmúlt évben tíz százalékkal, 787 ezerre nőtt a független elektronikus számlafizetési platform felhasználóinak száma, a befizetett számlák összértéke pedig megközelítette az 50 milliárd forintot.

A legnépszerűbb a bankkártyás fizetési mód, és egyre többen használják az iCsekk applikációt is az e-számláik rendezésére,

miközben a netbankos fizetés veszített jelentőségéből.

A legnagyobb magyar független e-számlakezelési platformon jelenleg 32 közüzemi, telekommunikációs, biztosítási és más, háztartáshoz köthető szolgáltató számláit lehet befizetni, országos és regionális cégekét egyaránt. A különböző számlákat egy regisztrációval, egyetlen online felületen kezelhetik a felhasználók.

A Díjneten nemcsak a regisztrációk száma növekedett dinamikusan az elmúlt évben, hanem egy-egy felhasználó is egyre több szolgáltató – egyszerre akár 3-4 – számláját kezeli a felületen keresztül.

Netbank helyett már applikációból fizetnek a magyarok

Az elmúlt évben a felhasználók számlafizetési szokásai is változtak: a legnépszerűbb fizetési mód mára egyértelműen a bankkártyás lett – az elmúlt egy évben 4,1 millió ilyen tranzakciót indítottak –, de egyre többen használják e-számláik befizetésére az iCsekk alkalmazást is.

Arra számítunk, hogy a következő hónapokban érdemben tovább növekedik az elektronikus számlafizetés volumene Magyarországon, mivel a veszélyhelyzet miatt sokan térnek át a készpénzhasználatot és a személyes megjelenést nem igénylő e-számlafizetésre – mondta Schiszler János.

A Díjnet vezérigazgatója hozzátette, hogy a járvány mellett az is érdemben hajtotta a Díjnet bővülését, hogy egyre többféle és egyszerű fizetési megoldást kínálnak az ügyfeleknek, melyekkel akár pár kattintással kiegyenlíthetők a számlák. Ilyen egyszerű megoldás például a számlaértesítő e-mailből indítható fizetés, amikor a felhasználók a postafiókjukba érkező értesítőben található linkre kattintva gyorsan, kényelmesen ki tudják egyenlíteni számlájukat, vagy a megújult iCsekk applikáció, amelyben már nem csak fizetni lehet, hanem pdf formátumban le is lehet tölteni a Díjneten kezelt e-számlákat.

Mivel a Díjnet bankfüggetlen felület, az ügyfeleknek nincs kötöttségük, hogy melyik pénzintézetnél vezetik a számlájukat, szabadon választhatnak a fizetési megoldások közül. Így akiknek nincs lehetőségük például arra, hogy a netbankjukból közvetlenül kiegyenlítsék Díjneten kezelt e-számláikat, ugyanúgy választhatnak a bankkártyás, az iCsekken keresztüli, az egyedi banki átutalásos vagy csoportos beszedéses fizetési megoldások közül.

Borítóképünk illusztráció

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!