Tippek-trükkök

2021.11.05. 06:00

Erre kell figyelniük a kis webshopok tulajdonosainak

Sok magyar kereskedőnek és kézműves terméket készítő kisvállalkozónak hozta meg a kedvét a saját webshop indításához, hogy 2020 negyedik negyedévében 39 százalékkal nőtt az online kereskedelem az előző évhez képest.

Forrás: Shutterstock

A sikerességhez elengedhetetlen a tudatos kommunikáció, az időben megkezdett karácsonyi aktivitások és a közösségi média használata. Még most sincs elkésve, aki szeretné a karácsonyi szezont kihasználni.

A nagy karácsonyi roham most indul

A tavalyi adatok alapján november volt a csúcshónap Magyarországon, amikor az előző évhez képest 48 százalékkal nőtt a csomagküldő és internetes kereskedelem.

„Azt tapasztaljuk, hogy sokan a statisztikákat látva lelkesen belevágnak a saját webshop elindításába, de a kommunikációra már nem szánnak elég energiát és időt, majd idejekorán feladják.

Úgy hiszem, még nem késő felkészülni a karácsonyi szezonra és aktív kommunikációt folytatni” – mondta Samuel Huba, a Shoptet webáruház-készítő vezérigazgatója.

Készítsünk listát

Akik most kezdenek el aktívan kommunikálni, fontos, hogy azt jól fókuszáltan, a vevőikre szabva tegyék, hiszen így tudják elérni a termékük, szolgáltatásuk iránt érdeklődőket.

Érdemes egy listával indítani a webáruházban történő vásárlás előnyeiről. Például azt, hogy a nem megfelelő ajándékot meddig veszik vissza, a személyes átvétel december 24-ig lehetséges, az ár magában foglalja az ajándékcsomagolást is és hasonlókat.

PPC hirdetések

A karácsonyi időszakban a webshopra terelésre kell fókuszálni, hogy minél többen kattintsanak az oldalra. Ezért érdemes mind a Google, mind a közösségi média felületeken olyan karácsonyi témájú hirdetéseket indítani, amik kifejezetten a webshopra irányítják a felhasználókat. A brandépítést az év többi időszakában érdemes erősíteni.

Eredeti tartalmak

A közösségi oldalakat érdemes karácsonyi köntösbe bújtatni és előre beidőzíteni a tartalmakat, hogy ne spontán, hanem tudatos és eredeti tartalommal keltsük fel a figyelmet.

A hirdetéseknél pedig ajánlott nagyobb költségvetéssel számolni, mint más időszakban.

Válságkommunikációra fel!

Sajnos hiba mindig becsúszhat, amit nem közvetlenül e-mailben, hanem nyíltan, a közösségi csatornán jeleznek a vevők. Ezért érdemes előre átgondolni, hogy mik lehetnek a kritikus pontok és mind válaszban, mind megoldásban felkészülni a lehetséges nehézségekre.

Ahhoz azonban, hogy huzamosabb ideig fenntartható és sikeres legyen egy online webáruház, hosszú távon kell tervezni. Érdemes sokat tesztelni, megnézni, hogy mi működik és mi nem, és nem egyetlen időszakra bízni a szerencsénket, hanem tudatosan felépíteni a webshopot.

Borítóképünk illusztráció

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!