Brit példa nem csak briteknek

2022.04.12. 06:00

Némelyik óvodásnak is van közösségi oldalon fiókja

Az Egyesült Királyságban meghökkentő adatok derültek ki az Ofcom brit hírközlési szabályozó hatóság 2021-es, szülők körében végzett felméréséből.

Talán a legfurcsább, hogy már a 3 évesek negyede rendelkezik közösségi médiaprofillal – nyilván a szülők tartották szükségesnek a minél gyorsabb megjelenést az interneten.


Hiába, hogy a legtöbb közösségi médiaoldal 13 éves korban határozta meg az ajánlott alsó korhatárt, a 12 évesek 80 százaléka rendelkezik valamilyen profillal, és ahogy a Statista alábbi  infografikája is szemlélteti, már 3 éves kortól kezdve a gyerekek negyede regisztrált rajtuk.

Infographic: Kids on Social Media | Statista

Ami konkrét platformhasználatot illeti, az Ofcom megállapítja:


„A 8-11 éves gyermekek nagyobb valószínűséggel rendelkeztek profillal a TikTok (34 százalék) és a YouTube (27 százalék) oldalakon. Különösen a TikTok népszerűsége növekszik, még a legfiatalabb korosztályok körében is; a 3-4 évesek 16 százaléka, az 5-7 évesek 29 százaléka használja a platformot.”


A 3-17 éves gyermekek körében a YouTube a legnépszerűbb szolgáltatás (89 százalék használja). Bár egyesek számára a videómegosztó platform nem tekinthető a közösségi média hagyományos formájának, a TikTok mindenképpen az, és 2021-ben a 3-17 éves brit gyerekek 50 százalékát elérte.


A kutatásból az is kiderült, hogy a szülőknek csak egyharmada van tisztában a közösségi médiára vonatkozó alsó korhatárral.


Ráadásul sok korhatár alatt közösségi profillal rendelkező gyerek azt állította, hogy ő maga hozta létre a közösségi média fiókját. Számtalan tudományos kutatás igazolja, hogy a legtöbb közösségi médiaplatform kifejezetten negatív hatással van a fiatalok mentális egészségére.


Borítóképünk illusztráció

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!