2022.04.12. 06:00
Némelyik óvodásnak is van közösségi oldalon fiókja
Az Egyesült Királyságban meghökkentő adatok derültek ki az Ofcom brit hírközlési szabályozó hatóság 2021-es, szülők körében végzett felméréséből.
Talán a legfurcsább, hogy már a 3 évesek negyede rendelkezik közösségi médiaprofillal – nyilván a szülők tartották szükségesnek a minél gyorsabb megjelenést az interneten.
Hiába, hogy a legtöbb közösségi médiaoldal 13 éves korban határozta meg az ajánlott alsó korhatárt, a 12 évesek 80 százaléka rendelkezik valamilyen profillal, és ahogy a Statista alábbi infografikája is szemlélteti, már 3 éves kortól kezdve a gyerekek negyede regisztrált rajtuk.
Ami konkrét platformhasználatot illeti, az Ofcom megállapítja:
„A 8-11 éves gyermekek nagyobb valószínűséggel rendelkeztek profillal a TikTok (34 százalék) és a YouTube (27 százalék) oldalakon. Különösen a TikTok népszerűsége növekszik, még a legfiatalabb korosztályok körében is; a 3-4 évesek 16 százaléka, az 5-7 évesek 29 százaléka használja a platformot.”
A 3-17 éves gyermekek körében a YouTube a legnépszerűbb szolgáltatás (89 százalék használja). Bár egyesek számára a videómegosztó platform nem tekinthető a közösségi média hagyományos formájának, a TikTok mindenképpen az, és 2021-ben a 3-17 éves brit gyerekek 50 százalékát elérte.
A kutatásból az is kiderült, hogy a szülőknek csak egyharmada van tisztában a közösségi médiára vonatkozó alsó korhatárral.
Ráadásul sok korhatár alatt közösségi profillal rendelkező gyerek azt állította, hogy ő maga hozta létre a közösségi média fiókját. Számtalan tudományos kutatás igazolja, hogy a legtöbb közösségi médiaplatform kifejezetten negatív hatással van a fiatalok mentális egészségére.
Borítóképünk illusztráció