2017.03.17. 14:22
A vadonatúj Micra: megkezdődött a forradalom (x)
- Tavasszal érkező Nissan Micra 5. generációja ismét a B-szegmens legjobbjaival száll szembe
- Dinamikus, a csapotthátú modellekre jellemző arányok, kifejező és sportos külső formaterv és erős, karakteres vonalak
- Kimagasló minőségű anyagokat felvonultató vidám utastér, kategóriaelső vezetési pozíció és intuitív – a szegmensben először elérhető – technológiák
- A Micrára szabott BOSE Premium hangrendszer a vezető fejtámlájába épített hangszórókkal.
- Már a bevezetéstől kezdve elérhető lesz három sportos karakterű és takarékos motor
- A vadonatúj Nissan Micra agilis, jó vezetési élményt, magabiztos és biztonságos kezelhetőséget nyújt
- Az öt felszereltségi szintet élénk színek és mindenre kiterjedő egyedi kiegészítők teszik vonzóvá
A vadonatúj Nissan Micrát egy szóval lehet jellemezni – forradalmi. Az ötödik generációt képviselő új modell jelentős előrelépés az előző generációhoz képest, és a rendkívül sikeres szupermini trióhoz viszonyítva is, melyek története a Micra 1983-as európai bemutatkozásával kezdődött.
Az ötödik generációs Micra minden eddiginél hosszabb, szélesebb és alacsonyabb. Az autó így újra a B szegmens legjobbjaival száll szembe.
A Nissan célja egyértelmű, az ügyfelek igényeinek maximális figyelembevételével megálmodott, megtervezett és megalkotott Micrával: ismét meg kell vetnie a lábát a szegmens 10 legjobban fogyó autója között, és fej-fej melletti versenyben kell legyen a kategória legjobb, legnépszerűbb tagjaival. A Nissan meggyőződése, hogy a legfontosabb riválisokkal való versenyben a Micra eléri ezeket a célokat, sőt túl is teljesíti azokat.
Vonzerejének alapját a sportos, kifejező külső formaterv jelenti, mely új, merész irányba tereli a Micráról kialakult képet. A modern megjelenés és a prémium érzet az autó belső terében is nyomon követhető, a kimagasló minőségű utastérben kéttónusú, puha tapintású anyagok fogadnak, ezek az összes modellben az alapfelszereltséghez tartoznak. Az okos elrendezésnek köszönhetően a kizárólag ötajtós változatban elérhető önhordó karosszériaszerkezet kategóriaelső ergonómiával kényezteti az elöl ülőket, mindezt a hátsó helykínálat feláldozása nélkül. A csomagtartó mérete megfelel az ügyfelek igényeinek.
A vadonatúj Nissan Micra a technológiák terén is úttörő. Most először számos vezetéstámogató technológiát is kínál, melyek korábban a drágább modellek kiváltságai voltak. Ezek nem csak a Micránál, hanem a teljes szegmensben újdonságot jelentenek. Ide tartozik többek között az Intelligens Sávelhagyás-jelzés és -megelőzés. Ez a biztonsági rendszer szükség esetén finoman visszatereli a Micrát a helyes nyomvonalra.
Most először a Micrához is elérhető a Qashqai és Juke crossoverekben már megismert Intelligens 360 Fokos Parkolókamera rendszer. Ezek a technológiák egyértelműen megtestesítik a Nissan márka zéró emissziót és a halálos kimenetelű közúti balesetek számának nullára csökkentését célzó jövőképét, a Nissan Intelligens Mobilitást.
A zenerajongók nagyra értékelik majd a Micra BOSE Personal hangrendszerét. A B szegmens csapotthátú autói között egyedülálló megoldást képviselnek a vezető fejtámlájába integrált hangszórók, mely megdöbbentően életszerű hangzást nyújt.
A vadonatúj Nissan Micra vezetése is nagyszerű élmény: dinamikus teljesítményt nyújt, melyet az izgalom, a fürgeség és a kiszámítható kezelhetőséggel együtt járó biztonságérzet egyensúlya jellemez.
Az autóhoz három motor választható: két benzines és egy dízel. Mindegyikhez ötfokozatú kézi sebességváltó tartozik. A Nissantól megszokott öt felszereltségi szint – Visia, Visia+, Acenta, N-Connecta és Tekna – mindegyike gazdag alapfelszereltséget kínál.
A vadonatúj Nissan Micra vonzereje abban is rejlik, hogy lehetőséget ad az ügyfeleknek személyiségük és vizuális ízlésviláguk kifejezésére. Az autó személyre szabási lehetőségek széles tárházát kínálja. A külső és az utastér számtalan, stílusos és modern színekben elérhető prémium alkatrésszel szabható személyre.
A Nissan márka ígérete – az innováció élménye – az új Micra minden elemében tetten érhető, de igazán a Nissan Intelligent Get&Go szolgáltatás testesíti meg. Ez egy megosztáson alapuló járműlízing program, melynek tesztelése 2017-ben történik Párizsban, és amennyiben sikeres lesz, úgy más országokban is elérhetővé válik.
Ez annak is ékes bizonyítéka, hogy a Micra sikertörténet legújabb fejezetének főszereplője az ügyfél. Az Intelligent Get&Go az ügyfelek innovatív, digitális összekötése révén szélesebb körben teszi elérhetővé az új Micrát. Így kihasználhatják a kedvező és saját igényre szabható lízingdíjakat.
Guillaume Cartier, a Nissan Europe értékesítési és marketing alelnöke, a következőket fűzte hozzá: „Arra koncentrálunk, hogy az ügyfelek mit szeretnének ma és mit várnak el a jövőben. Ezzel új szintre emeltük az európai kompakt autók szegmensét. A vadonatúj Nissan Micra egy kivételes autó, melyet kifejező formaterve, vidám utastere és magabiztos vezetési élménye tesz különlegessé."
Majd hozzátette: „A Micra óriási népszerűségnek örvend Európában. Ez egyértelműen tetten érhető a három évtizedes örökségben és a 3,5 millió eladott autóban. Hírnevét azzal alapozta meg, hogy 1993-ban az első japán autóként elnyerte az Európai Év Autója címet."
Az ötödik generációs Micra bekerült a hét döntős modell közé a 2017-es Európai Év Autója díj választáson.
A vadonatúj Nissan Micra a főbb piacokon már 2016 decemberében is rendelhető volt, Magyarországon pedig 2017 márciusától fogadják a rendeléseket. Az első ügyfelek 2017 áprilisában vehetik át autójukat.
Próbálja ki a vadonatúj Nissan Micrát!
A "méretre szabott" szupermini
- Méretet vettünk munkavállalóinkról, hogy létrehozzunk egy 200 személyből álló tesztcsoportot, melyben minden testalkat és -méret rendelkezésünkre áll
- Az ergonomikus kialakítás ezen egyszerű, mégis innovatív megközelítése eredményezte a kategóriavezető első helykínálatot.
- Az ergonómiához kapcsolódó fejlett technológiák a biztonságot is növelik.
Az európai emberek egyre magasabbak, Hollandia és a skandináv országok lakosai hivatalosan is a legmagasabbnak számítanak. (Adatok: 2016-os Európai Tudományos Nyílt Fórum, Manchester, Egyesült Királyság) A holland férfiak átlagos magassága 182,5 cm. Természetesen nem mindenhol ilyen magasak az emberek: egy átlagos görög nő például mindössze 160 cm magas.
Ez a változatosság nehéz kihívás elé állította a mérnököket a vadonatúj Micra fejlesztése során. Nemcsak olyan belső teret kellett, hogy alkossanak, mely magasságtól függetlenül egyedülálló kényelmet biztosít a vezetőknek és az utasoknak, de mindezt ráadásul egy mindössze 3999 mm hosszú szupermini keretein belül kellett megvalósítaniuk.
A Nissan európai műszaki központjának (NTCE) csapata – az angliai Cranfieldben – készen állt a kihívásra. A vadonatúj Micra a kategória legjobb utastér-helykínálatával örvendezteti meg az elöl ülőket, és ebben nagy szerepe volt az innovatív „méretre szabott” megközelítésnek.
Lee Griggs, az NTCE humán tervezés csoportjának vezető mérnöke a következőket mondta el: „Ez egy nagyon egyszerű ötlet. Kiválasztottunk különböző testméretű munkatársakat az NTCE-nél, és mindegyikükről 40 különféle méretet vettünk le, mindent megmértünk: magasságukat, szemmagasságukat ülő helyzetben, karjuk és lábuk hosszát.”
Lee hozzátette: „Így folyamatosan legalább 200 valós személyt érhettünk el, akik rövid időn belül rendelkezésünkre álltak, hogy visszajelzést adjanak legújabb ötleteinkről vagy módosításainkról. Természetesen megvannak saját szabványaink is, melyekből dolgozhattunk, de az igazi, emberi visszajelzés minden szempontból kulcsfontosságú.”
A legmagasabb NTCE munkavállaló 200 cm magas, a legalacsonyabb 152 cm, így igen széles skálát fedett le a mintánk, és ez nagy hasznunkra vált a Micra utasterének megtervezése során.
Lee elmondta: „Az első ülés előre/hátra irányú állíthatósága a legnagyobb a kategóriában, és az állítható magasságú és távolságú kormánykerék is alapfelszereltség, így bárki kényelmesen elhelyezkedhet.”
Már az autó fejlesztésének kezdeti szakaszában egyértelmű volt, hogy a kategóriaelső kényelem, illetve a kis- és nagyméretű vezetőkre is testreszabható beállítások kulcsfontosságú szerepet játszanak abban, hogy a Micra utastere vonzó legyen a nagyobb méretű autóikat kisebbre cserélő vásárlók számára is.
Ezek az ügyfelek elvárják a kimagasló formatervet, és az utastér minőségi anyaghasználatát is. Tehát, amíg Lee csapata a különböző formájú gerincoszlopokkal és végtaghosszokkal volt elfoglalva, a Nissan formatervezői egy igazán felemelő hangulatú utastér megalkotásán fáradoztak.
Munkájuk eredménye a megdöbbentő „ívelt szárny” alakú műszerfal és az érintőképernyős infotainment rendszer, mely – a belépő modell kivételével – minden kivitelben alapfelszereltség. A puha tapintású, kéttónusú műszerfal minden modellben alapfelszereltség, ugyanakkor az utastér személyre szabására is látványos megoldásokat kínálunk.
Az ergonomikus belső tér biztonságosabbá is tette a Micrát. Például, a fejlesztés során, az NTCE mérnökei HD kamerákat és szemkövető-technológiákat alkalmaztak, hogy pontos információk álljanak rendelkezésre arról, hogy a vezetők a műszerfal mely részére, illetve mely műszerekre néznek, és mennyi ideig.
A jármű fejlesztése során ezeket az adatokat is felhasználták az utastér formatervének véglegesítéséhez. A Nissan meggyőződése, hogy a kategória versenytársaival összehasonlítva a vadonatúj Micra segít a legjobban az útra koncentrálni.
Mindez, kiegészítve a legfejlettebb biztonsági technológiákkal azt eredményezi, hogy a vadonatúj Micra az egyik legbiztonságosabb kisautó az utakon. Az autóhoz többek között elérhető az Intelligens Sávelhagyás-jelzés és -megelőzés rendszer – mely finoman visszatereli az autót a sávja közepére, – valamint a gyalogosok felismerésre is képes Intelligens Vészfékezési Asszisztens.