Életmód

2016.11.09. 21:15

Ha nem tetszik a frizuránk - Létezik megoldás, ha csalódunk a fodrászunk, kozmetikusunk munkájában

Az elrontott frizura vagy a kozmetikai beavatkozás hibás teljesítésnek minősül: ilyenkor kérhetjük annak kijavítását, vagy épp cseréjét, árkedvezményt vagy végső esetben - a pénz visszafizetését.

Mi történik, ha fodrász nem az általunk megálmodott frizurát készíti el? Ha a kozmetikus által elkészített smink nem tetszik? Ha a tükörbe nézve elégedetlenek vagyunk a szépészeti beavatkozás eredményével? A Budapesti Békéltető Testülethez a fogyasztók több alkalommal adtak be olyan kérelmet, melyben hasonló kérdéseket tettek fel - olvasható a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapján, a BBT közleményében. Amikor fodrászhoz vagy kozmetikushoz megyünk arra vágyunk, hogy szebben jöjjünk ki az üzletből, mint ahogy bementünk.

Azonban sok olyan helyzet állhat elő, amikor elégedetlenek vagyunk a végeredménnyel. Egyik esetben a fogyasztó a vállalkozás fodrász üzletében mosás-vágás-szárítás szépség menüt választott 5.990 forintos vételárért. A hajmosás után, de még a hajvágás előtt jelezte, hogy növeszti a haját és csak minimális hajvágást kér. A vágás után a fogyasztó nem volt elégedett a frizura formájával és kérte, hogy javítsa ki a fodrász. Ezután egy másik fodrászhoz került, aki még rövidebb hajat vágott. A fogyasztó olyan frizurát kapott, amit nem szeretett volna. Utána egy harmadik fodrász is megigazította a haját.

Amikor fodrászhoz vagy kozmetikushoz megyünk, arra vágyunk, hogy szebben jöjjünk ki az üzletből, mint ahogy bementünk. Azonban sok olyan helyzet állhat elő, amikor elégedetlenek vagyunk a végeredménnyel, de ilyen esetekre is van megoldás

A fogyasztó végül elkérte a Vásárlók Könyvét és oda írta be a kifogásait. A vállalkozás elutasította a fogyasztó kérelmét, de a békéltető testületi eljárásban végül egyezség született és a fogyasztó visszakapta a szolgáltatásért fizetett összeget. Egy másik esetben a sminktetoválás alig 3 hónap múlva teljesen lekopott, holott a vállalkozás azt ígérte, hogy évekig tartós marad. Ilyen esetben is lehet hibás teljesítés miatt a vállalkozástól kijavítást vagy a vételár visszafizetését kérni.

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerint a fodrász vagy kozmetikus, műkörmös vállalkozási szerződés alapján végzi a tevékenységét, amely azt jelenti, hogy ha elvégzi a kért szolgáltatást, beavatkozást, akkor jár részére a vállalkozói díj. Amennyiben nem megfelelő minőségben készült el a frizura vagy a kozmetikai és egyéb beavatkozás, akkor hibás teljesítés címén elsősorban kérhetjük annak kijavítását, ha erre nincs mód a cseréjét, emellett árkedvezményt vagy végső esetben - a pénz visszafizetését is kérhetjük.

A szépségipari szolgáltatásoknál ez annyit jelent, megkérhetjük, készítsen a fodrász egy másik frizurát, vágja le újra, fesse át a hajunkat. A műkörmös egy másik körmöt készítsen el vagy a kozmetikus egy új sminket tegyen ránk. Arra azonban figyeljünk, hogy mivel a hibás teljesítés megítélése ezekben az esetekben nagyon szubjektív, ezért fényképeket készítsünk a beavatkozás előtti és az utáni állapotról, hiszen a fogyasztónak kell adott esetben bizonyítania, hogy nem megfelelő minőségben készült el a megrendelt beavatkozás.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!