Gazdaság

2009.04.09. 15:09

A borászatot sem kíméli a válság

Mór - Nehezebben lehet az idén eladni a minőségi nedűt, mint tavaly ilyenkor. A termelők jó része az együttműködésben látná a kiutat.

Tóth Péter

Húsvét idején lendül fel először igazán a borkereskedelem, idén az első három hónapban azonban országosan a negyedével csökkent az eladott mennyiség a tavalyi évhez képest. A gazdasági válság nemhogy elkerülné, de igen érzékenyen érinti a borászatot, az üzletekben, éttermekben kevesebben fizetik meg az értékes nedűt, mint ezelőtt. Sokak szerint a bővülő marketing javíthatna a helyzeten, a jó minőségű borokat legalábbis közel kell hozni a potenciális fogyasztókhoz.
  
A legnehezebb helyzetben a kistermelők vannak. A palackozásnál talán csak az értékesítés a nehezebb, összefogás nélkül nehezen lehet fejleszteni a vállalkozást. A móri borvidék területén is a reklámozás megszervezésében gondolkodnak, legalább, hogy messze földön is újra ismertté tegyék az Ezerjó nevet. A lehetőségek szűkösek, bizonytalan, hogy miként alakul meg a helyi turisztikai egyesület, amelyik hangsúlyosan épp a borok marketingjét vállalná fel.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!