2009.12.28. 03:29
A kupak most is kapós
Székesfehérvár - A jövő évre tervezett 1,2 milliárd forintos kapacitásbővítést is ide értve már 14 milliárdra rúg az az összeg, melyet a kupakgyár, a Bericap a városban beruházott.
- A válság alapvetően három okra vezethető vissza: a virtuális pénzügyi manőverekre, amelyek mögött nem állt hozzáadott érték, a meggondolatlan ingatlanfejlesztésekre és az autóipari túltermelésre. A recesszió nem, vagy csak kevésbé érintette például az élelmiszeripart és a csomagológyártás bizonyos szegmenseit: az emberek jórésze nem eszik, nem iszik kevesebbet, mint annak előtte - fejtegette Papp Dénes azt magyarázva, hogy a Bericap miként tudott nyertesen kijönni egy ilyen keserves esztendőből.
A cég 90 százalékban exportra termel: a világ 45 országába szállítanak kupakot. A közelmúltban törtek be a karibi térség országaiba, ahol ebben az évben sikerült megszilárdítani a piaci pozícióikat. Észak-Afrikában - Tunéziában, Egyiptomban, Algériában, Líbiában - frissen vetették meg a lábukat. A válság egyik térséget sem érintette, és igaz ez például Norvégiára, ahová szintén szállítanak. Az, hogy a Bericap ilyen jól vészelte át az évet, ez is belejátszik. A sikerhez hozzájárul, hogy 10-12 év alatt összekovácsolódott csapat vezeti a céget, és régi, bevált, magasan kvalifikált szakembergárdája van - teszi hozzá az igazgató. A kapacitás idei növelését a jövő évben - a tervek szerint - újabb gépek munkába állítása követi. Itt 1,2 milliárd forintot, a Bericap Magyarország romániai és szerbiai leányvállalatánal további 300 milliót invesztálnak be - mondta el Papp Dénes. A Bericap családi tulajdonú, német cégcsoport, amelynek húsz üzeme található a világban. Magyarországon egy gyára van, a fehérvári. A cégcsoport a földkerekség harmadik legnagyobb kupakgyártója: csak a fehérvári üzemben 25 félét készítenek; az idén összesen 4,7 milliárd darabot. Jövőre a kapacitásbővítésnek köszönhetően ez a szám meghaladja majd az ötmilliárdot - tudtuk meg az ügyvezető igazgatótól. A fehérvári üzemben - csökkentett kapacitással - a karácsonyi ünnepek alatt is dolgoztak, és - mint Papp Dénes elmondta - január első napjaiban már ismét felpörög a termelés. Olyannyira, hogy a gépek szinte a kapacitásuk maximumát adva ontják majd a kupakot. Első hallásra furcsának tűnhet: az üzem egy ideig raktárra termel, a készletek felhalmozására azonban azért van szükség, mert ha például a nyári meleggel beköszönt az ásványvíz szezonja, különben nem győznének eleget tenni a megszaporodó megrendeléseknek.
- A válság alapvetően három okra vezethető vissza: a virtuális pénzügyi manőverekre, amelyek mögött nem állt hozzáadott érték, a meggondolatlan ingatlanfejlesztésekre és az autóipari túltermelésre. A recesszió nem, vagy csak kevésbé érintette például az élelmiszeripart és a csomagológyártás bizonyos szegmenseit: az emberek jórésze nem eszik, nem iszik kevesebbet, mint annak előtte - fejtegette Papp Dénes azt magyarázva, hogy a Bericap miként tudott nyertesen kijönni egy ilyen keserves esztendőből.
A cég 90 százalékban exportra termel: a világ 45 országába szállítanak kupakot. A közelmúltban törtek be a karibi térség országaiba, ahol ebben az évben sikerült megszilárdítani a piaci pozícióikat. Észak-Afrikában - Tunéziában, Egyiptomban, Algériában, Líbiában - frissen vetették meg a lábukat. A válság egyik térséget sem érintette, és igaz ez például Norvégiára, ahová szintén szállítanak. Az, hogy a Bericap ilyen jól vészelte át az évet, ez is belejátszik. A sikerhez hozzájárul, hogy 10-12 év alatt összekovácsolódott csapat vezeti a céget, és régi, bevált, magasan kvalifikált szakembergárdája van - teszi hozzá az igazgató. A kapacitás idei növelését a jövő évben - a tervek szerint - újabb gépek munkába állítása követi. Itt 1,2 milliárd forintot, a Bericap Magyarország romániai és szerbiai leányvállalatánal további 300 milliót invesztálnak be - mondta el Papp Dénes. A Bericap családi tulajdonú, német cégcsoport, amelynek húsz üzeme található a világban. Magyarországon egy gyára van, a fehérvári. A cégcsoport a földkerekség harmadik legnagyobb kupakgyártója: csak a fehérvári üzemben 25 félét készítenek; az idén összesen 4,7 milliárd darabot. Jövőre a kapacitásbővítésnek köszönhetően ez a szám meghaladja majd az ötmilliárdot - tudtuk meg az ügyvezető igazgatótól. A fehérvári üzemben - csökkentett kapacitással - a karácsonyi ünnepek alatt is dolgoztak, és - mint Papp Dénes elmondta - január első napjaiban már ismét felpörög a termelés. Olyannyira, hogy a gépek szinte a kapacitásuk maximumát adva ontják majd a kupakot. Első hallásra furcsának tűnhet: az üzem egy ideig raktárra termel, a készletek felhalmozására azonban azért van szükség, mert ha például a nyári meleggel beköszönt az ásványvíz szezonja, különben nem győznének eleget tenni a megszaporodó megrendeléseknek.
A cég 90 százalékban exportra termel: a világ 45 országába szállítanak kupakot. A közelmúltban törtek be a karibi térség országaiba, ahol ebben az évben sikerült megszilárdítani a piaci pozícióikat. Észak-Afrikában - Tunéziában, Egyiptomban, Algériában, Líbiában - frissen vetették meg a lábukat. A válság egyik térséget sem érintette, és igaz ez például Norvégiára, ahová szintén szállítanak. Az, hogy a Bericap ilyen jól vészelte át az évet, ez is belejátszik. A sikerhez hozzájárul, hogy 10-12 év alatt összekovácsolódott csapat vezeti a céget, és régi, bevált, magasan kvalifikált szakembergárdája van - teszi hozzá az igazgató. A kapacitás idei növelését a jövő évben - a tervek szerint - újabb gépek munkába állítása követi. Itt 1,2 milliárd forintot, a Bericap Magyarország romániai és szerbiai leányvállalatánal további 300 milliót invesztálnak be - mondta el Papp Dénes. A Bericap családi tulajdonú, német cégcsoport, amelynek húsz üzeme található a világban. Magyarországon egy gyára van, a fehérvári. A cégcsoport a földkerekség harmadik legnagyobb kupakgyártója: csak a fehérvári üzemben 25 félét készítenek; az idén összesen 4,7 milliárd darabot. Jövőre a kapacitásbővítésnek köszönhetően ez a szám meghaladja majd az ötmilliárdot - tudtuk meg az ügyvezető igazgatótól. A fehérvári üzemben - csökkentett kapacitással - a karácsonyi ünnepek alatt is dolgoztak, és - mint Papp Dénes elmondta - január első napjaiban már ismét felpörög a termelés. Olyannyira, hogy a gépek szinte a kapacitásuk maximumát adva ontják majd a kupakot. Első hallásra furcsának tűnhet: az üzem egy ideig raktárra termel, a készletek felhalmozására azonban azért van szükség, mert ha például a nyári meleggel beköszönt az ásványvíz szezonja, különben nem győznének eleget tenni a megszaporodó megrendeléseknek.
A cég 90 százalékban exportra termel: a világ 45 országába szállítanak kupakot. A közelmúltban törtek be a karibi térség országaiba, ahol ebben az évben sikerült megszilárdítani a piaci pozícióikat. Észak-Afrikában - Tunéziában, Egyiptomban, Algériában, Líbiában - frissen vetették meg a lábukat. A válság egyik térséget sem érintette, és igaz ez például Norvégiára, ahová szintén szállítanak. Az, hogy a Bericap ilyen jól vészelte át az évet, ez is belejátszik. A sikerhez hozzájárul, hogy 10-12 év alatt összekovácsolódott csapat vezeti a céget, és régi, bevált, magasan kvalifikált szakembergárdája van - teszi hozzá az igazgató. A kapacitás idei növelését a jövő évben - a tervek szerint - újabb gépek munkába állítása követi. Itt 1,2 milliárd forintot, a Bericap Magyarország romániai és szerbiai leányvállalatánal további 300 milliót invesztálnak be - mondta el Papp Dénes. A Bericap családi tulajdonú, német cégcsoport, amelynek húsz üzeme található a világban. Magyarországon egy gyára van, a fehérvári. A cégcsoport a földkerekség harmadik legnagyobb kupakgyártója: csak a fehérvári üzemben 25 félét készítenek; az idén összesen 4,7 milliárd darabot. Jövőre a kapacitásbővítésnek köszönhetően ez a szám meghaladja majd az ötmilliárdot - tudtuk meg az ügyvezető igazgatótól. A fehérvári üzemben - csökkentett kapacitással - a karácsonyi ünnepek alatt is dolgoztak, és - mint Papp Dénes elmondta - január első napjaiban már ismét felpörög a termelés. Olyannyira, hogy a gépek szinte a kapacitásuk maximumát adva ontják majd a kupakot. Első hallásra furcsának tűnhet: az üzem egy ideig raktárra termel, a készletek felhalmozására azonban azért van szükség, mert ha például a nyári meleggel beköszönt az ásványvíz szezonja, különben nem győznének eleget tenni a megszaporodó megrendeléseknek.