2010.01.27. 03:29
Autóvásárlás? Új szabályok a hitelezésben
FMH - A tavalyi év végén módosította a kormány a lakossági hitelezés feltételeit. Megváltoztak a gépjárművekre vonatkozó szabályok is, így a jövőben nem lehet önrész nélkül autót vásárolni hitelre.
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete a kockázatos hitelek mellé többlettőke-követelményt ír elő a finanszírozóval szemben. Ezt március elsejétől kell alkalmazni a gépjármű hitelezések esetében, de júniustól tovább szigorodik a rendszer, akkor lép életbe a hitelezhetőségi limit. A pénzügyi intézmények hitelképességi vizsgálat elvégzése alapján nyújthatnak hitelt az ügyfeleknek. A belső szabályzatban rögzített feltételek és a hitelképességi vizsgálat alapján alakul ki az egyes személyek hitelezhetőségi limitje: az a forintban megállapított összeg, ami kifejezi a maximális havi törlesztési képességet. Olyan hitelt adnak a bankok, aminek törlesztőrészlete ezt az összeget nem haladja meg. Euróhitelnél a havi törlesztő nem lehet magasabb a hitelezhetőségi limit 80 százalékánál, más devizáknál a 60 százalékánál.
Szuna József, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének alelnöke elmondta, nehezebbé vált a gépjárművek behitelezése .
- Részint örülünk a kezdeményezésnek, hisz az az ügyfél, aki képes a magasabb önrész megfizetésére, kisebb kockázatot jelent a pénzintézeteknek. De az a vásárlóréteg, mely hitel igénybe vétele mellett vásárolt autót, gyakorlatilag eltűnt. Magas lett a készpénzben fizető vevők aránya, emellett leginkább céges vásárlásokról adhatunk számot. A vállalkozások a középkategóriás autókat keresik, s magánemberként is a középréteg cserél autót - mondta Szuna József. Hozzáfűzte, még nincs vége a januárnak, ezért az első valós eredményekről szóló adatokra várni kell. Kiemelte, annyi bizonyos, tíz értékesített autóból csak kettő, esetleg három kerül magántulajdonba. Azt is kiemelte, optimista emberként bízik abban, az idén stagnál az autóértékesítés, legalább a tavalyi 70-75 ezer darabos újautó eladását tudják tartani a kereskedők. De a pesszimisták szerint - tette hozzá végül - csak 60-65 ezer darabot értékesítenek idén a kereskedők.
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete a kockázatos hitelek mellé többlettőke-követelményt ír elő a finanszírozóval szemben. Ezt március elsejétől kell alkalmazni a gépjármű hitelezések esetében, de júniustól tovább szigorodik a rendszer, akkor lép életbe a hitelezhetőségi limit. A pénzügyi intézmények hitelképességi vizsgálat elvégzése alapján nyújthatnak hitelt az ügyfeleknek. A belső szabályzatban rögzített feltételek és a hitelképességi vizsgálat alapján alakul ki az egyes személyek hitelezhetőségi limitje: az a forintban megállapított összeg, ami kifejezi a maximális havi törlesztési képességet. Olyan hitelt adnak a bankok, aminek törlesztőrészlete ezt az összeget nem haladja meg. Euróhitelnél a havi törlesztő nem lehet magasabb a hitelezhetőségi limit 80 százalékánál, más devizáknál a 60 százalékánál.
Szuna József, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének alelnöke elmondta, nehezebbé vált a gépjárművek behitelezése .
- Részint örülünk a kezdeményezésnek, hisz az az ügyfél, aki képes a magasabb önrész megfizetésére, kisebb kockázatot jelent a pénzintézeteknek. De az a vásárlóréteg, mely hitel igénybe vétele mellett vásárolt autót, gyakorlatilag eltűnt. Magas lett a készpénzben fizető vevők aránya, emellett leginkább céges vásárlásokról adhatunk számot. A vállalkozások a középkategóriás autókat keresik, s magánemberként is a középréteg cserél autót - mondta Szuna József. Hozzáfűzte, még nincs vége a januárnak, ezért az első valós eredményekről szóló adatokra várni kell. Kiemelte, annyi bizonyos, tíz értékesített autóból csak kettő, esetleg három kerül magántulajdonba. Azt is kiemelte, optimista emberként bízik abban, az idén stagnál az autóértékesítés, legalább a tavalyi 70-75 ezer darabos újautó eladását tudják tartani a kereskedők. De a pesszimisták szerint - tette hozzá végül - csak 60-65 ezer darabot értékesítenek idén a kereskedők.
Szuna József, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének alelnöke elmondta, nehezebbé vált a gépjárművek behitelezése .
- Részint örülünk a kezdeményezésnek, hisz az az ügyfél, aki képes a magasabb önrész megfizetésére, kisebb kockázatot jelent a pénzintézeteknek. De az a vásárlóréteg, mely hitel igénybe vétele mellett vásárolt autót, gyakorlatilag eltűnt. Magas lett a készpénzben fizető vevők aránya, emellett leginkább céges vásárlásokról adhatunk számot. A vállalkozások a középkategóriás autókat keresik, s magánemberként is a középréteg cserél autót - mondta Szuna József. Hozzáfűzte, még nincs vége a januárnak, ezért az első valós eredményekről szóló adatokra várni kell. Kiemelte, annyi bizonyos, tíz értékesített autóból csak kettő, esetleg három kerül magántulajdonba. Azt is kiemelte, optimista emberként bízik abban, az idén stagnál az autóértékesítés, legalább a tavalyi 70-75 ezer darabos újautó eladását tudják tartani a kereskedők. De a pesszimisták szerint - tette hozzá végül - csak 60-65 ezer darabot értékesítenek idén a kereskedők.
Szuna József, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének alelnöke elmondta, nehezebbé vált a gépjárművek behitelezése .
- Részint örülünk a kezdeményezésnek, hisz az az ügyfél, aki képes a magasabb önrész megfizetésére, kisebb kockázatot jelent a pénzintézeteknek. De az a vásárlóréteg, mely hitel igénybe vétele mellett vásárolt autót, gyakorlatilag eltűnt. Magas lett a készpénzben fizető vevők aránya, emellett leginkább céges vásárlásokról adhatunk számot. A vállalkozások a középkategóriás autókat keresik, s magánemberként is a középréteg cserél autót - mondta Szuna József. Hozzáfűzte, még nincs vége a januárnak, ezért az első valós eredményekről szóló adatokra várni kell. Kiemelte, annyi bizonyos, tíz értékesített autóból csak kettő, esetleg három kerül magántulajdonba. Azt is kiemelte, optimista emberként bízik abban, az idén stagnál az autóértékesítés, legalább a tavalyi 70-75 ezer darabos újautó eladását tudják tartani a kereskedők. De a pesszimisták szerint - tette hozzá végül - csak 60-65 ezer darabot értékesítenek idén a kereskedők.
- Részint örülünk a kezdeményezésnek, hisz az az ügyfél, aki képes a magasabb önrész megfizetésére, kisebb kockázatot jelent a pénzintézeteknek. De az a vásárlóréteg, mely hitel igénybe vétele mellett vásárolt autót, gyakorlatilag eltűnt. Magas lett a készpénzben fizető vevők aránya, emellett leginkább céges vásárlásokról adhatunk számot. A vállalkozások a középkategóriás autókat keresik, s magánemberként is a középréteg cserél autót - mondta Szuna József. Hozzáfűzte, még nincs vége a januárnak, ezért az első valós eredményekről szóló adatokra várni kell. Kiemelte, annyi bizonyos, tíz értékesített autóból csak kettő, esetleg három kerül magántulajdonba. Azt is kiemelte, optimista emberként bízik abban, az idén stagnál az autóértékesítés, legalább a tavalyi 70-75 ezer darabos újautó eladását tudják tartani a kereskedők. De a pesszimisták szerint - tette hozzá végül - csak 60-65 ezer darabot értékesítenek idén a kereskedők.
- Részint örülünk a kezdeményezésnek, hisz az az ügyfél, aki képes a magasabb önrész megfizetésére, kisebb kockázatot jelent a pénzintézeteknek. De az a vásárlóréteg, mely hitel igénybe vétele mellett vásárolt autót, gyakorlatilag eltűnt. Magas lett a készpénzben fizető vevők aránya, emellett leginkább céges vásárlásokról adhatunk számot. A vállalkozások a középkategóriás autókat keresik, s magánemberként is a középréteg cserél autót - mondta Szuna József. Hozzáfűzte, még nincs vége a januárnak, ezért az első valós eredményekről szóló adatokra várni kell. Kiemelte, annyi bizonyos, tíz értékesített autóból csak kettő, esetleg három kerül magántulajdonba. Azt is kiemelte, optimista emberként bízik abban, az idén stagnál az autóértékesítés, legalább a tavalyi 70-75 ezer darabos újautó eladását tudják tartani a kereskedők. De a pesszimisták szerint - tette hozzá végül - csak 60-65 ezer darabot értékesítenek idén a kereskedők.