Gazdaság

2010.02.02. 03:28

Hisztériakeltésért bírság - ismétlődő jogsértésekért büntetett a GVH

Budapest - Bár a versenyhivatal egyre nagyobb összegű bírságokat állapít meg a fogyasztók megtévesztése miatt, mégis vannak ágazatok, ahol ismétlődnek a jogsértések.

Kiss László

A GVH esetében gyakorta olvashatunk hasonló híreket: a versenyhivatal múlt évi tevékenységét az alábbiakban összegezzük. A Gazdasági Versenyhivatal összességében sikeresnek értékelte 2009. évi munkáját, amely a nagyszámú versenyhivatali eljárásban és a versenypártoló, valamint a versenykultúra fejlesztő munka erősítésében is megmutatkozott.

A hivatal a tavalyi tevékenységét összegző közleményeben rámutat: az eljárások többsége - tekintettel azok összetettségére és a vizsgálatok időigényére - naptári éven túl fejeződik be, így a meghozott döntések száma, és az alkalmazott szankció összesített mértéke nagyon változó egy-egy évben.

A GVH 2009-ben közel 1500 fogyasztói panaszt vagy bejelentést kapott, ami valamivel elmarad a 2008-as kétezer megkeresésétől.

A hivatal közleményében aláhúzta: 2009-ben a fogyasztók megtévesztése miatt indított eljárásokkal foglalkozott számszerűen a legtöbbet. A GVH 41 határozatban összesen 827,8 millió forint bírságot szabott ki 2009-ben, és bár egyre nagyobb összegű bírságokat állapít meg a fogyasztók megtévesztése miatt, vannak olyan ágazatok, ahol évről-évre ismétlődnek a jogsértések. Így például egyes korlátlan mobilinternetet hirdető telefontársaságokat, megalapozatlanul gyógyhatású vagy egészségmegőrző hatású termékek forgalmazóit, hirdetési újságjaikban megtévesztő termékismertetőket alkalmazó kiskereskedelmi láncokat a korábbi évek után 2009-ben ismét meg kellett bírságolnia a hivatalnak.

A Gazdasági Versenyhivatal 2009-ben fogyasztóvédelmi munkája során kiemelt figyelmet szentelt a pénzügyi szektorban a fogyasztói csoportok, az örökjáradék szolgáltatók és a bankok tevékenységének, a területen több ízben szabott ki bírságokat a fogyasztók megtévesztése, illetve tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. Hasonló okok miatt kapott nagy összegű bírságot több multinacionális kozmetikai vállalkozás is, amelyek megalapozatlan reklámígéretekkel igyekeztek vásárlásra bírni a fogyasztókat.Kartell ügyekben 2009-ben 29 vizsgálat indult, amelyből hat esetben bírság kiszabásával zárult le az eljárás. Az összes kiszabott bírság ezekben az ügyekben meghaladta az 5 milliárd forintot. Ebben az évben nem volt olyan vállalat, amelynél erőfölénnyel való visszaélést állapított volna meg a hivatal, míg cégek egyesülésére 42 kérelem érkezett. A GVH 2009-ben - a korábbi évekhez hasonlóan - sikeresen védte meg döntéseit a bíróságok előtt. A 2009-es évben közel 70 ügy fejeződött be első- vagy másodfokon a bíróságokon, míg jelenleg összesen közel 120 ügy van folyamatban első- vagy másodfokon, illetve a Legfelsőbb Bíróság előtti felülvizsgálati szakaszban.

 

A GVH esetében gyakorta olvashatunk hasonló híreket: a versenyhivatal múlt évi tevékenységét az alábbiakban összegezzük. A Gazdasági Versenyhivatal összességében sikeresnek értékelte 2009. évi munkáját, amely a nagyszámú versenyhivatali eljárásban és a versenypártoló, valamint a versenykultúra fejlesztő munka erősítésében is megmutatkozott.

A hivatal a tavalyi tevékenységét összegző közleményeben rámutat: az eljárások többsége - tekintettel azok összetettségére és a vizsgálatok időigényére - naptári éven túl fejeződik be, így a meghozott döntések száma, és az alkalmazott szankció összesített mértéke nagyon változó egy-egy évben.

A GVH 2009-ben közel 1500 fogyasztói panaszt vagy bejelentést kapott, ami valamivel elmarad a 2008-as kétezer megkeresésétől.

A hivatal közleményében aláhúzta: 2009-ben a fogyasztók megtévesztése miatt indított eljárásokkal foglalkozott számszerűen a legtöbbet. A GVH 41 határozatban összesen 827,8 millió forint bírságot szabott ki 2009-ben, és bár egyre nagyobb összegű bírságokat állapít meg a fogyasztók megtévesztése miatt, vannak olyan ágazatok, ahol évről-évre ismétlődnek a jogsértések. Így például egyes korlátlan mobilinternetet hirdető telefontársaságokat, megalapozatlanul gyógyhatású vagy egészségmegőrző hatású termékek forgalmazóit, hirdetési újságjaikban megtévesztő termékismertetőket alkalmazó kiskereskedelmi láncokat a korábbi évek után 2009-ben ismét meg kellett bírságolnia a hivatalnak.

A Gazdasági Versenyhivatal 2009-ben fogyasztóvédelmi munkája során kiemelt figyelmet szentelt a pénzügyi szektorban a fogyasztói csoportok, az örökjáradék szolgáltatók és a bankok tevékenységének, a területen több ízben szabott ki bírságokat a fogyasztók megtévesztése, illetve tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. Hasonló okok miatt kapott nagy összegű bírságot több multinacionális kozmetikai vállalkozás is, amelyek megalapozatlan reklámígéretekkel igyekeztek vásárlásra bírni a fogyasztókat.Kartell ügyekben 2009-ben 29 vizsgálat indult, amelyből hat esetben bírság kiszabásával zárult le az eljárás. Az összes kiszabott bírság ezekben az ügyekben meghaladta az 5 milliárd forintot. Ebben az évben nem volt olyan vállalat, amelynél erőfölénnyel való visszaélést állapított volna meg a hivatal, míg cégek egyesülésére 42 kérelem érkezett. A GVH 2009-ben - a korábbi évekhez hasonlóan - sikeresen védte meg döntéseit a bíróságok előtt. A 2009-es évben közel 70 ügy fejeződött be első- vagy másodfokon a bíróságokon, míg jelenleg összesen közel 120 ügy van folyamatban első- vagy másodfokon, illetve a Legfelsőbb Bíróság előtti felülvizsgálati szakaszban.

 

A hivatal a tavalyi tevékenységét összegző közleményeben rámutat: az eljárások többsége - tekintettel azok összetettségére és a vizsgálatok időigényére - naptári éven túl fejeződik be, így a meghozott döntések száma, és az alkalmazott szankció összesített mértéke nagyon változó egy-egy évben.

A GVH 2009-ben közel 1500 fogyasztói panaszt vagy bejelentést kapott, ami valamivel elmarad a 2008-as kétezer megkeresésétől.

A hivatal közleményében aláhúzta: 2009-ben a fogyasztók megtévesztése miatt indított eljárásokkal foglalkozott számszerűen a legtöbbet. A GVH 41 határozatban összesen 827,8 millió forint bírságot szabott ki 2009-ben, és bár egyre nagyobb összegű bírságokat állapít meg a fogyasztók megtévesztése miatt, vannak olyan ágazatok, ahol évről-évre ismétlődnek a jogsértések. Így például egyes korlátlan mobilinternetet hirdető telefontársaságokat, megalapozatlanul gyógyhatású vagy egészségmegőrző hatású termékek forgalmazóit, hirdetési újságjaikban megtévesztő termékismertetőket alkalmazó kiskereskedelmi láncokat a korábbi évek után 2009-ben ismét meg kellett bírságolnia a hivatalnak.

A Gazdasági Versenyhivatal 2009-ben fogyasztóvédelmi munkája során kiemelt figyelmet szentelt a pénzügyi szektorban a fogyasztói csoportok, az örökjáradék szolgáltatók és a bankok tevékenységének, a területen több ízben szabott ki bírságokat a fogyasztók megtévesztése, illetve tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. Hasonló okok miatt kapott nagy összegű bírságot több multinacionális kozmetikai vállalkozás is, amelyek megalapozatlan reklámígéretekkel igyekeztek vásárlásra bírni a fogyasztókat.Kartell ügyekben 2009-ben 29 vizsgálat indult, amelyből hat esetben bírság kiszabásával zárult le az eljárás. Az összes kiszabott bírság ezekben az ügyekben meghaladta az 5 milliárd forintot. Ebben az évben nem volt olyan vállalat, amelynél erőfölénnyel való visszaélést állapított volna meg a hivatal, míg cégek egyesülésére 42 kérelem érkezett. A GVH 2009-ben - a korábbi évekhez hasonlóan - sikeresen védte meg döntéseit a bíróságok előtt. A 2009-es évben közel 70 ügy fejeződött be első- vagy másodfokon a bíróságokon, míg jelenleg összesen közel 120 ügy van folyamatban első- vagy másodfokon, illetve a Legfelsőbb Bíróság előtti felülvizsgálati szakaszban.

 

A hivatal a tavalyi tevékenységét összegző közleményeben rámutat: az eljárások többsége - tekintettel azok összetettségére és a vizsgálatok időigényére - naptári éven túl fejeződik be, így a meghozott döntések száma, és az alkalmazott szankció összesített mértéke nagyon változó egy-egy évben.

A GVH 2009-ben közel 1500 fogyasztói panaszt vagy bejelentést kapott, ami valamivel elmarad a 2008-as kétezer megkeresésétől.

A hivatal közleményében aláhúzta: 2009-ben a fogyasztók megtévesztése miatt indított eljárásokkal foglalkozott számszerűen a legtöbbet. A GVH 41 határozatban összesen 827,8 millió forint bírságot szabott ki 2009-ben, és bár egyre nagyobb összegű bírságokat állapít meg a fogyasztók megtévesztése miatt, vannak olyan ágazatok, ahol évről-évre ismétlődnek a jogsértések. Így például egyes korlátlan mobilinternetet hirdető telefontársaságokat, megalapozatlanul gyógyhatású vagy egészségmegőrző hatású termékek forgalmazóit, hirdetési újságjaikban megtévesztő termékismertetőket alkalmazó kiskereskedelmi láncokat a korábbi évek után 2009-ben ismét meg kellett bírságolnia a hivatalnak.

A Gazdasági Versenyhivatal 2009-ben fogyasztóvédelmi munkája során kiemelt figyelmet szentelt a pénzügyi szektorban a fogyasztói csoportok, az örökjáradék szolgáltatók és a bankok tevékenységének, a területen több ízben szabott ki bírságokat a fogyasztók megtévesztése, illetve tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. Hasonló okok miatt kapott nagy összegű bírságot több multinacionális kozmetikai vállalkozás is, amelyek megalapozatlan reklámígéretekkel igyekeztek vásárlásra bírni a fogyasztókat.Kartell ügyekben 2009-ben 29 vizsgálat indult, amelyből hat esetben bírság kiszabásával zárult le az eljárás. Az összes kiszabott bírság ezekben az ügyekben meghaladta az 5 milliárd forintot. Ebben az évben nem volt olyan vállalat, amelynél erőfölénnyel való visszaélést állapított volna meg a hivatal, míg cégek egyesülésére 42 kérelem érkezett. A GVH 2009-ben - a korábbi évekhez hasonlóan - sikeresen védte meg döntéseit a bíróságok előtt. A 2009-es évben közel 70 ügy fejeződött be első- vagy másodfokon a bíróságokon, míg jelenleg összesen közel 120 ügy van folyamatban első- vagy másodfokon, illetve a Legfelsőbb Bíróság előtti felülvizsgálati szakaszban.

 

A GVH 2009-ben közel 1500 fogyasztói panaszt vagy bejelentést kapott, ami valamivel elmarad a 2008-as kétezer megkeresésétől.

A hivatal közleményében aláhúzta: 2009-ben a fogyasztók megtévesztése miatt indított eljárásokkal foglalkozott számszerűen a legtöbbet. A GVH 41 határozatban összesen 827,8 millió forint bírságot szabott ki 2009-ben, és bár egyre nagyobb összegű bírságokat állapít meg a fogyasztók megtévesztése miatt, vannak olyan ágazatok, ahol évről-évre ismétlődnek a jogsértések. Így például egyes korlátlan mobilinternetet hirdető telefontársaságokat, megalapozatlanul gyógyhatású vagy egészségmegőrző hatású termékek forgalmazóit, hirdetési újságjaikban megtévesztő termékismertetőket alkalmazó kiskereskedelmi láncokat a korábbi évek után 2009-ben ismét meg kellett bírságolnia a hivatalnak.

A Gazdasági Versenyhivatal 2009-ben fogyasztóvédelmi munkája során kiemelt figyelmet szentelt a pénzügyi szektorban a fogyasztói csoportok, az örökjáradék szolgáltatók és a bankok tevékenységének, a területen több ízben szabott ki bírságokat a fogyasztók megtévesztése, illetve tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. Hasonló okok miatt kapott nagy összegű bírságot több multinacionális kozmetikai vállalkozás is, amelyek megalapozatlan reklámígéretekkel igyekeztek vásárlásra bírni a fogyasztókat.Kartell ügyekben 2009-ben 29 vizsgálat indult, amelyből hat esetben bírság kiszabásával zárult le az eljárás. Az összes kiszabott bírság ezekben az ügyekben meghaladta az 5 milliárd forintot. Ebben az évben nem volt olyan vállalat, amelynél erőfölénnyel való visszaélést állapított volna meg a hivatal, míg cégek egyesülésére 42 kérelem érkezett. A GVH 2009-ben - a korábbi évekhez hasonlóan - sikeresen védte meg döntéseit a bíróságok előtt. A 2009-es évben közel 70 ügy fejeződött be első- vagy másodfokon a bíróságokon, míg jelenleg összesen közel 120 ügy van folyamatban első- vagy másodfokon, illetve a Legfelsőbb Bíróság előtti felülvizsgálati szakaszban.

 

A GVH 2009-ben közel 1500 fogyasztói panaszt vagy bejelentést kapott, ami valamivel elmarad a 2008-as kétezer megkeresésétől.

A hivatal közleményében aláhúzta: 2009-ben a fogyasztók megtévesztése miatt indított eljárásokkal foglalkozott számszerűen a legtöbbet. A GVH 41 határozatban összesen 827,8 millió forint bírságot szabott ki 2009-ben, és bár egyre nagyobb összegű bírságokat állapít meg a fogyasztók megtévesztése miatt, vannak olyan ágazatok, ahol évről-évre ismétlődnek a jogsértések. Így például egyes korlátlan mobilinternetet hirdető telefontársaságokat, megalapozatlanul gyógyhatású vagy egészségmegőrző hatású termékek forgalmazóit, hirdetési újságjaikban megtévesztő termékismertetőket alkalmazó kiskereskedelmi láncokat a korábbi évek után 2009-ben ismét meg kellett bírságolnia a hivatalnak.

A Gazdasági Versenyhivatal 2009-ben fogyasztóvédelmi munkája során kiemelt figyelmet szentelt a pénzügyi szektorban a fogyasztói csoportok, az örökjáradék szolgáltatók és a bankok tevékenységének, a területen több ízben szabott ki bírságokat a fogyasztók megtévesztése, illetve tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. Hasonló okok miatt kapott nagy összegű bírságot több multinacionális kozmetikai vállalkozás is, amelyek megalapozatlan reklámígéretekkel igyekeztek vásárlásra bírni a fogyasztókat.Kartell ügyekben 2009-ben 29 vizsgálat indult, amelyből hat esetben bírság kiszabásával zárult le az eljárás. Az összes kiszabott bírság ezekben az ügyekben meghaladta az 5 milliárd forintot. Ebben az évben nem volt olyan vállalat, amelynél erőfölénnyel való visszaélést állapított volna meg a hivatal, míg cégek egyesülésére 42 kérelem érkezett. A GVH 2009-ben - a korábbi évekhez hasonlóan - sikeresen védte meg döntéseit a bíróságok előtt. A 2009-es évben közel 70 ügy fejeződött be első- vagy másodfokon a bíróságokon, míg jelenleg összesen közel 120 ügy van folyamatban első- vagy másodfokon, illetve a Legfelsőbb Bíróság előtti felülvizsgálati szakaszban.

 

A hivatal közleményében aláhúzta: 2009-ben a fogyasztók megtévesztése miatt indított eljárásokkal foglalkozott számszerűen a legtöbbet. A GVH 41 határozatban összesen 827,8 millió forint bírságot szabott ki 2009-ben, és bár egyre nagyobb összegű bírságokat állapít meg a fogyasztók megtévesztése miatt, vannak olyan ágazatok, ahol évről-évre ismétlődnek a jogsértések. Így például egyes korlátlan mobilinternetet hirdető telefontársaságokat, megalapozatlanul gyógyhatású vagy egészségmegőrző hatású termékek forgalmazóit, hirdetési újságjaikban megtévesztő termékismertetőket alkalmazó kiskereskedelmi láncokat a korábbi évek után 2009-ben ismét meg kellett bírságolnia a hivatalnak.

A Gazdasági Versenyhivatal 2009-ben fogyasztóvédelmi munkája során kiemelt figyelmet szentelt a pénzügyi szektorban a fogyasztói csoportok, az örökjáradék szolgáltatók és a bankok tevékenységének, a területen több ízben szabott ki bírságokat a fogyasztók megtévesztése, illetve tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. Hasonló okok miatt kapott nagy összegű bírságot több multinacionális kozmetikai vállalkozás is, amelyek megalapozatlan reklámígéretekkel igyekeztek vásárlásra bírni a fogyasztókat.Kartell ügyekben 2009-ben 29 vizsgálat indult, amelyből hat esetben bírság kiszabásával zárult le az eljárás. Az összes kiszabott bírság ezekben az ügyekben meghaladta az 5 milliárd forintot. Ebben az évben nem volt olyan vállalat, amelynél erőfölénnyel való visszaélést állapított volna meg a hivatal, míg cégek egyesülésére 42 kérelem érkezett. A GVH 2009-ben - a korábbi évekhez hasonlóan - sikeresen védte meg döntéseit a bíróságok előtt. A 2009-es évben közel 70 ügy fejeződött be első- vagy másodfokon a bíróságokon, míg jelenleg összesen közel 120 ügy van folyamatban első- vagy másodfokon, illetve a Legfelsőbb Bíróság előtti felülvizsgálati szakaszban.

 

A hivatal közleményében aláhúzta: 2009-ben a fogyasztók megtévesztése miatt indított eljárásokkal foglalkozott számszerűen a legtöbbet. A GVH 41 határozatban összesen 827,8 millió forint bírságot szabott ki 2009-ben, és bár egyre nagyobb összegű bírságokat állapít meg a fogyasztók megtévesztése miatt, vannak olyan ágazatok, ahol évről-évre ismétlődnek a jogsértések. Így például egyes korlátlan mobilinternetet hirdető telefontársaságokat, megalapozatlanul gyógyhatású vagy egészségmegőrző hatású termékek forgalmazóit, hirdetési újságjaikban megtévesztő termékismertetőket alkalmazó kiskereskedelmi láncokat a korábbi évek után 2009-ben ismét meg kellett bírságolnia a hivatalnak.

A Gazdasági Versenyhivatal 2009-ben fogyasztóvédelmi munkája során kiemelt figyelmet szentelt a pénzügyi szektorban a fogyasztói csoportok, az örökjáradék szolgáltatók és a bankok tevékenységének, a területen több ízben szabott ki bírságokat a fogyasztók megtévesztése, illetve tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. Hasonló okok miatt kapott nagy összegű bírságot több multinacionális kozmetikai vállalkozás is, amelyek megalapozatlan reklámígéretekkel igyekeztek vásárlásra bírni a fogyasztókat.Kartell ügyekben 2009-ben 29 vizsgálat indult, amelyből hat esetben bírság kiszabásával zárult le az eljárás. Az összes kiszabott bírság ezekben az ügyekben meghaladta az 5 milliárd forintot. Ebben az évben nem volt olyan vállalat, amelynél erőfölénnyel való visszaélést állapított volna meg a hivatal, míg cégek egyesülésére 42 kérelem érkezett. A GVH 2009-ben - a korábbi évekhez hasonlóan - sikeresen védte meg döntéseit a bíróságok előtt. A 2009-es évben közel 70 ügy fejeződött be első- vagy másodfokon a bíróságokon, míg jelenleg összesen közel 120 ügy van folyamatban első- vagy másodfokon, illetve a Legfelsőbb Bíróság előtti felülvizsgálati szakaszban.

 

A Gazdasági Versenyhivatal 2009-ben fogyasztóvédelmi munkája során kiemelt figyelmet szentelt a pénzügyi szektorban a fogyasztói csoportok, az örökjáradék szolgáltatók és a bankok tevékenységének, a területen több ízben szabott ki bírságokat a fogyasztók megtévesztése, illetve tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. Hasonló okok miatt kapott nagy összegű bírságot több multinacionális kozmetikai vállalkozás is, amelyek megalapozatlan reklámígéretekkel igyekeztek vásárlásra bírni a fogyasztókat.Kartell ügyekben 2009-ben 29 vizsgálat indult, amelyből hat esetben bírság kiszabásával zárult le az eljárás. Az összes kiszabott bírság ezekben az ügyekben meghaladta az 5 milliárd forintot. Ebben az évben nem volt olyan vállalat, amelynél erőfölénnyel való visszaélést állapított volna meg a hivatal, míg cégek egyesülésére 42 kérelem érkezett. A GVH 2009-ben - a korábbi évekhez hasonlóan - sikeresen védte meg döntéseit a bíróságok előtt. A 2009-es évben közel 70 ügy fejeződött be első- vagy másodfokon a bíróságokon, míg jelenleg összesen közel 120 ügy van folyamatban első- vagy másodfokon, illetve a Legfelsőbb Bíróság előtti felülvizsgálati szakaszban.

 

A Gazdasági Versenyhivatal 2009-ben fogyasztóvédelmi munkája során kiemelt figyelmet szentelt a pénzügyi szektorban a fogyasztói csoportok, az örökjáradék szolgáltatók és a bankok tevékenységének, a területen több ízben szabott ki bírságokat a fogyasztók megtévesztése, illetve tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. Hasonló okok miatt kapott nagy összegű bírságot több multinacionális kozmetikai vállalkozás is, amelyek megalapozatlan reklámígéretekkel igyekeztek vásárlásra bírni a fogyasztókat.Kartell ügyekben 2009-ben 29 vizsgálat indult, amelyből hat esetben bírság kiszabásával zárult le az eljárás. Az összes kiszabott bírság ezekben az ügyekben meghaladta az 5 milliárd forintot. Ebben az évben nem volt olyan vállalat, amelynél erőfölénnyel való visszaélést állapított volna meg a hivatal, míg cégek egyesülésére 42 kérelem érkezett. A GVH 2009-ben - a korábbi évekhez hasonlóan - sikeresen védte meg döntéseit a bíróságok előtt. A 2009-es évben közel 70 ügy fejeződött be első- vagy másodfokon a bíróságokon, míg jelenleg összesen közel 120 ügy van folyamatban első- vagy másodfokon, illetve a Legfelsőbb Bíróság előtti felülvizsgálati szakaszban.

 

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!