2010.06.16. 05:04
Mikor lát pénzt a melós? Hibernált állapotban a cég
Székesfehérvár - Az utóbbi időben nagy a csönd az Alfa Busz körül - tette szóvá több olvasónk is. A buszgyártást a megyeszékhelyen korábban újjáélesztő cég most "hibernált állapotban" van- tudtuk meg.
Csődvédelmet kért a tavasszal az Alfa Busz. Sikerrel állapodott meg a hitelezőivel, a csődbíró azonban az egyezséget - alaki okokra hivatkozva - elutasította. A döntést megfellebbezték - mondta el érdeklődésünkre Mogyoróssy Tibor, a fehérvári autóbuszgyártó cég tulajdonosa. Az egyezség a hitelezők többsége által elfogadott feltételei szerint az Alfa Busz a tőketartozása felét fizetné ki 60 hónap alatt, a törlesztés megkezdésére azonban jövő nyárig moratóriumot kapott. A cég - mint Mogyoróssy Tibor fogalmaz - hibernált állapotban van. A korábban az egykori Ikarusnál, bérelt csarnokban termelő cég egyébként új telephelyre a Sóstói Ipari Parkba költözött. A régi túl nagy volt, és túlságosan drága, bármit hozzon a jövő - mondja a tulajdonos. Több olvasónk nálunk érdeklődött, hogy mikor jutnak a dolgozók elmaradt járandóságukhoz? Mogyoróssy Tibor válasza szerint a cég dolgozói - munka híján - december eleje óta otthon vannak. Közöttük, akad olyan, aki azóta máshol helyezkedett el. Ő már egyetlen fillér felett sem diszponál - mondja. De egyébként sincs miből fizetni - tette hozzá. A cégnél jelenleg néhány ember dolgozik ténylegesen, ők adminisztrációs teendőket végeznek.
A Volánbusz pénteken újra kiírta a busztendert - tudtuk meg Mogyoróssy Tibortól. Mint arról már hírt adtunk, a nagy összegű közbeszerzési pályázatról több ízben is kizárták a fehérvári buszgyártást haló poraiból feltámasztó Alfa Buszt, s végül egy kínai ajánlettevőt hirdettek ki győztesnek, ám a szerződést végül mégsem kötötte meg a Volánbusz. Az új pályázati dokumentációt kedden váltják ki - mondta el az Alfa Busz tulajdonosa, aki szerint a korábbi feltételekkel feltehetően nem tudnak indulni. Legföljebb úgy, ha más gyártóval szövetkeznek.
Az Alfa Busz előtt álló alternatíváról kérdezve Mogyoróssy Tibor az önálló gyártásra nem látott sok esélyt. A megoldást a bedolgozásban látja: abban, hogy úgymond befejeznék az együttműködő partnerek buszait. Így persze nem lehet a korábbihoz hasonlóan rövid időn belül ismét 250 dolgozót foglalkoztatni: húsz-huszonöt fővel kezdhetnék el megint a fokozatos építkezést - tette hozzá. A tulajdonos szerint az Alfa Busz akkor is komoly értéket képvisel, ha éppen egyetlen járművet sem készít, tekintettel arra, hogy több más hazai gyártóhoz képest neki van a legtöbb referenciája. Márpedig - mint mondta -, ez a közbeszerzéseknél alapvető feltétel.