Gazdaság

2013.04.02. 19:57

Gfk: a háztartások bizakodóbbak

Idén márciusban mintegy 27 pontnyit emelkedett a GfK Hungária Komplex Fogyasztói Bizalom Index - jelentette be Kozák Ákos, a GfK Hungária igazgatója.

Klecska Ernő

A Vásárlási Hajlandóság Index értéke 11 ponttal, míg a Fogyasztói Várakozások Indexének értéke 41 ponttal magasabb, mint tavaly decemberben.  A háztartások bizakodóbbak mind saját anyagi helyzetük, mind az ország gazdasági esélyeit illetően. A két évvel ezelőtti szintre csökkent a munkanélküliség növekedése miatt aggódók aránya.

A három index egymáshoz viszonyított látványos alakulása  a 2010. márciusa és  2013. márciusa között

A vizsgálat pozitív eredményeinek hátterében egyértelműen az alacsonyabb energiaárak ígérete áll - véli Kozák Ákos, a GfK Hungária igazgatója. Szerinte arról van szó ugyanis, hogy a magyar fogyasztó pragmatikus. Ha csak néhány ezer forinttal több marad a zsebében, az gyakorlatilag azonnal jobb kedvre deríti.

A helyzetről érkező hírek ellenére kevésbé borúlátó a lakosság a munkanélküliség alakulásával kapcsolatban az előző negyedévhez képest: a megkérdezettek 45 százaléka számít a munkanélküliség növekedésére szemben a 2012 decemberi 53 százalékkal szemben. A család reáljövedelmére vonatkozó várakozások javultak, de még mindig kedvezőtlenek: az előző negyedévben mért 65 százalékkal szemben most a megkérdezettek 51 százaléka számít az inflációnál kisebb mértékű növekedésre. Kissé emelkedett azok aránya, akik egy lakásvásárláshoz megfelelőnek ítélik a körülményeket: a legutóbbi 51 százalék helyett márciusban a megkérdezettek 56 százaléka venne mostanában lakást.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!