2017.02.20. 11:29
Másfélszer több hűtőt vásároltak
A tartós műszaki fogyasztási cikkek értékesítése a tavalyi utolsó negyedévben 3,5 százalékkal haladta meg 2015 azonos időszakának a teljesítményét, és az összforgalom elérte a 205,5 milliárd forintot.
A GfK a legnagyobb mértékű forgalomnövekedést a háztartási nagy- és kisgépek árucsoportjában mérte – tűnik ki a piackutató cég legfrissebb adataiból. 2016 negyedik negyedéve a hazai szórakoztató elektronikai piacon pozitív eredménnyel zárult: az értékesítés teljes forgalma a mért kategóriákban 9,3 százalékos növekedést mutatott. A szektor bővüléséhez hozzájárult még a hangprojektorok, akciókamerák és a hordozható audiotermékek piaca. A fotófelszerelések iránti kereslet viszont erősen csökkent, a kereslet a drágább készülékek felé tolódott el. 1
4,2 százalékkal bővült a háztartási nagygépek piaca az 2016 októberi, decemberi időszakban. A hűtőgépcsere programnak köszönhetően a hűtők és fagyasztók iránti kereslet bővülése meghaladta az 50 százalékot!
Kétszámjegyű volt a növekedés például az olajsütők, a kávéfőzők és a porszívók esetében is. Az IT szektorban a legnagyobb visszaesést a tabletek szenvedték el. Ami pedig a telekommunikációt illeti: a szektor hazai forgalma 2016 utolsó negyedévében is nőtt.