2017.11.15. 10:46
Gyors a magyar kiskereskedelmi forgalom bővülése
A Nielsen piackutató szerdai közleménye szerint értékben 5,3 százalékkal nőtt a magyarországi kiskereskedelem forgalma 2017 harmadik negyedévében az előző év azonos időszakához képest az élelmiszer- és vegyiáru-piacon.
Ezzel a magyar eredmény továbbra is jelentősen meghaladja a 2,8 százalékos harmadik negyedévi európai átlagot, és csak Törökországban volt dinamikusabb növekedés – írja közleményében a Nielsen.
A piackutató azonban rámutat arra is, hogy változatlan áron számolva az eladások alig érzékelhetően, 0,1 százalékkal nőttek az előző év harmadik negyedévéhez képest a magyar kiskereskedelemben, míg Európában ennek mértéke átlagosan 0,3 százalék volt.
A magyar élelmiszerek, háztartási vegyi áruk és kozmetikumok piacán átlagosan 5,2 százalékos volt az árszínvonal-növekedés hatása negyedéves összehasonlításban, Európában az átlagos egységárak 2,5 százalékkal emelkedtek – közölte a Nielsen.
Kovács Gergely, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője a közleményben rámutatott arra, hogy a pozitív makrogazdasági mutatók és a Nielsen által is mért folyamatosan emelkedő fogyasztói bizalom várhatóan stabil bővülést hoz majd a következő negyedévekben is mind az élelmiszerek, mind a vegyi áruk piacán.
A piackutató elemzése szerint Európában a főbb országok gazdaságának a 2016-os teljesítménnyel szemben tapasztalható, gyorsabb növekedése mögött a megemelkedett fogyasztói kereslet áll, valamint az emelkedő, de továbbra sem számottevő infláció és a foglalkoztatottsági mutatók javulása.