2018.05.29. 14:19
Sikeresen zárta 2017-es üzleti évét a BAHART
A BAHART saját forrásból közel 800 millió forint beruházást valósított meg 2017-ben. A május 23-i közgyűléssel lezárt eredményes és kiemelkedő 2017-es év után a Társaság további fejlesztésekkel és a szolgáltatáskínálat szélesítésével kezdte meg a 172. hajózási szezont és készül a nyári főidényre.
A BAHART középtávú stratégiájának megvalósítása terv szerint halad: kiemelkedően eredményes évet tudhat maga mögött a Balatoni Hajózási Zrt., az utasszámok – több tényező együttes hatására – jelentősen emelkedtek a korábbi évekhez képest. A vállalat 2018. május 23-adikai közgyűlése 100%-os egyetértéssel fogadta el a BAHART éves beszámolóját, amely szerint a Társaság mérlegfőösszege meghaladja a 8 milliárd Ft-ot, a 2017. évi beruházási teljesítménye pedig közel 800 millió Ft.
Kollár József vezérigazgató megállapította, hogy a vállalat stratégiában foglalt fejlesztése, modernizálása a terveknek megfelelően alakul. A cégvezető kiemelte annak fontosságát, hogy a Társaság a stratégiai célok megvalósításán tudatos és következetes munkával dolgozik, a vállalat sikeresen halad előre a modernizáció végrehajtásában, amelyet jelez a stratégiai célszámok túlteljesítése, az időarányos feladatok 97%-os teljesítettségi szintje, valamint az utazóközönség számára is érzékelhető megújulás és szolgáltatás bővülés.
A közgyűlés által elfogadott 2017-es üzleti év forgalmi adatai, eredményei
A balatoni kompközlekedés tekintetében 2017-ben újabb rekord dőlt meg, hiszen ismét 1 milliónál több utast szállítottak a kompok a Balaton két partja között. 2017-ben a BAHART 1.143.000 utast szállított Szántód és Tihany között. A forgalomnövekedés mintegy 2 % többletet jelent a 2016-os kimagasló rekordévet követően.
A személyhajózás esetében is eredményes működésről számolt be a Társaság. 2017-ben a menetrendi, séta- és programhajók által szállított utasok száma ismét meghaladta a 700 ezret, 2016. előtt utoljára 2009-ben regisztrálhatott a BAHART 700 ezer fölötti utasszámot.
Pozitívan teljesített a cég vitorlás üzletága is. 2016 májusában megnyílt a Balaton legnagyobb vitorláskikötő láncának 11. tagja, az Alsóörsi Vitorláskikötő, melyben 2017. áprilisára elkészült a fejlesztés 2. fázisát jelentő újabb 100 bérelhető hely. Párhuzamosan zajlott a fonyódi vitorláskikötő beruházás is, mely szintén férőhely bővülést jelentett. A társaságnál a 11 kikötőben bérelhető vitorlás helyek vonatkozásában a teljes kihasználtság 90%-os.
A cég éves nettó árbevétele meghaladta a 2,8 milliárd Ft-ot, a 2017. évi adózás előtti eredménye pedig 144,6 millió Ft lett, amely 5,7%-kal magasabb az előző évi értéknél és 4,9%-kal meghaladja a tervezett értéket.
Beruházások, fejlesztések, szolgáltatásbővítés, utasközpontú és ügyfélbarát szemlélet
2017-ben kiemelkedően magas, közel 800 millió Ft értékben valósított meg beruházásokat, fejlesztéseket a BAHART. A Siófok katamarán 2016-os teljeskörű felújítását követően a BAHART 2017-ben ismét új hajót bocsátott vízre az utazóközönség számára, a Nemzeti Regatta nevű motoroshajót. A kizárólag saját forrás felhasználásával megújított hajó egy 60-as években készített vízibuszt váltott ki a flottában. Emellett 2017-ben szintén saját forrásból teljes felújításon esett át a Kossuth komp, mely modern 21. századi minőségben képes a forgalom kiszolgálására a kompközlekedésben.
A BAHART 2017. augusztusa óta K+F projekt keretében dolgozik egy új iszapvíztelenítő berendezés fejlesztésén és tesztelésén. A Társaságnál egy olyan technológiát alakítanak ki, amely a strandok esetében problémát okozó lágyiszap eltávolítását, helyszíni víztelenítését és zagytérbe való szállítását teszi lehetővé.
Modernizáció, ügyfélközpontúság, szolgáltatástartalom fejlesztése – Ezen alapelvek mentén indult el idén Húsvétkor a 172. balatoni hajózási szezon. Változatlan díjakon, színvonalas ügyfélkiszolgálás mellett vehetik igénybe az utasok idén a BAHART hajózási szolgáltatásait. A Balatoni Hajózási Zrt. középtávú stratégiájának egyik hangsúlyos alappillére az „ügyfélközpontúság fejlesztése”. Ez magában foglalja az ügyfélkapcsolatok erősítését, a szolgáltatásminőség javítását. Az elmúlt két év során a Társaság számos fejlesztést valósított meg a célkitűzés érdekében. A teljesség igénye nélkül említhető: a BAHART imázs- és arculatfrissítő kampánya, az utastájékoztatás és kommunikáció intenzitásának növelése, az online hajózási lehetőség kereső modullal ellátott honlap kialakítása, a hajózáshoz kapcsolódó szolgáltatástartalom bővítése, az együttműködő partnerek közreműködésével utaskedvezmények bevezetése, a célállomások rendezvényeihez történő kapcsolódás a menetrendek optimalizálásával. 2018. március végétől üzemel a BAHART Ügyfélközpont, mely a három alaptevékenységi üzletág (személyhajózás, kompközlekedés, vitorláskikötői szolgáltatások) ügyfélkapcsolatainak központi kiszolgálását látja el a jövőben a különböző ügyintézési csatornákon.