2021.01.29. 16:30
Indulhatnak a tárgyalások a MÁV motorvonat tenderén
A közbeszerzés tárgyalásos szakasza kezdődik az akkumulátoros-felsővezetékes hibrid járművek tenderén.
20210120 Szentes Bemutatták a 37 méret hosszú tram-train vasúti szerelvényt, vasútvillamost a MÁV Motorgarázsa előtt. A vasúttörténeti jelentőségű jármű 37 méter hosszú és 37 perc alatt köti össze Hódmezővásárhely és Szeged belvárosát. Képen: Lázár János kormánybiztos, Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója. Fotó: Karnok Csaba KC Délmagyarország (DM)
Forrás: Délmagyarország
Fotó: Karnok Csaba
Ma tehetik meg utoljára első nyitóajánlatukat a MÁV-Start Zrt. 50 villamos motorvonatra szóló közbeszerzési felhívására jelentkező vasútijárműgyártók – írta pénteki lapszámában a Világgazdaság.
A lap értesülése szerint
az előminősítésen az Alstom, a Bombardier, a Skoda és a Stadler van túl,
így ezek a cégek készülhetnek a közbeszerzés több hónapos tárgyalásos szakaszára.
A járműveknek felsővezetékes és akkumulátoros hibrid meghajtásúaknak kell lenniük. Az első tételt 2023-2024 között, a másodikat 2024-2029 között várja a majdani megrendelő.
A pályázatot az állami személyszállító vasúttársaság már másodízben írta ki, az első tavaly májusi közbeszerzését ugyanis júniusban visszavonta, hogy kiegészíthesse néhány feltétellel – olvasható a Világgazdaságban.
Borítókép: Tram-train átadás Hódmezővásárhelyen / Illusztrációfotó