Édességpiac

2022.11.14. 11:18

Csaknem nyolcmillió darab csokimikulás fogy évente

Az adventi időszakhoz köthető üreges csokoládé Mikulás-figura népszerűsége évről évre töretlen a vásárlók körében, ebből a termékből évente csaknem nyolcmillió darabot értékesítenek a magyarországi piacon – írta a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) az MTI-nek hétfőn eljuttatott közleményében.

Egy dolgozó csokoládé mikulásokat pakol a Szerencsi Bonbon Kft. üzemében Szerencsen 2020. november 19-én

Forrás: MTI

Fotó: Vajda János

Kiemelték: 

csokimikulásokból még mindig a klasszikus tejes változat a legnépszerűbb, de az étcsokis verzió aránya növekszik; az üregükben cukorkával töltött, kétrétegű, kétízű vagy akár paleo mikulások részaránya a piacon kisebb.  

A Magyar Édességgyártók Szövetségének (MÉSZ) kimutatására hivatkozva közölték, hogy Magyarországon csaknem 250 vállalkozás foglalkozik édességgyártással.   

A kamara tapasztalatai szerint mind a multinacionális, mind a magyar tulajdonú gyártók megtalálják számításukat a szezonális édességek piacán – ilyen a csokinyúl is;  még a kisebb gyártók is jelentős tételeket tudnak értékesíteni a szezon idején.   

Felhívták a figyelmet arra, hogy a csokimikulások gyártásához felhasznált alapanyagoknál – mint szinte minden területen – jelentős áremelkedés tapasztalható, különösen a kakaóbabnál és a cukornál. A kakaóbabra az aszály is erősen hatott, kevesebb lett a termés 

– fűzték hozzá.   

A NAK arra is kitért: a vásárlói szokások évek óta változnak, amely egyrészt a magasabb minőségű termékek, másrészt a funkcionális élelmiszerek, cukormentes termékek iránti kereslet élénkülésében mutatkozik meg.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában