2019.03.21. 16:14
Kopár István negyedikként ért célba a földkerülő vitorlásversenyen
Kopár István először 1990-91-ben hajózta körbe a bolygót egyedül.
A 66 éves magyar hajós, aki amerikai zászló alatt indult, 263 napos út után futott be a franciaországi Les Sables d'Olonne kikötőjébe.
Kopár István először 1990-91-ben hajózta körbe a bolygót egyedül,
saját építésű vitorlásával, 1996-97-ben pedig a Hong Kong Challenge földkerülő viadalon győztes magyar hajó kapitánya volt.
„Azt hiszem, most végeztem a vitorlázással. Sokkal jobban vonz most a kertészkedés és az evés, s őszintén szólva készen állok a nagyszülőségre”
- nyilatkozott viccelődve partot érés után a magyar sportember, aki két lányának üzenve jelezte, most már eljött az ideje, hogy unokái legyenek.
Kopárt láthatóan feldobta a célbaérkezés és a fogadtatás, s még a győztes Jean-Luc van den Heede-vel is tréfálkozott kicsit a színpadon.
„Aki figyelte menet közben a híreket, követte a versenyt, az tudhatja, hogy rengeteg olyan helyzet volt, amikor egyszerűen nem volt szelem.
A szél nem volt velem, de ti velem voltatok.
Jean-Luc megnyerte a versenyt, de ő kegyetlen volt veletek, januárban érkezett, ti pedig szétfagytatok, amikor kijöttetek köszönteni. Én bezzeg, nézzetek körül, meghoztam a tavaszt nektek” – mondta, majd sportszerűen elismerte, hogy esélye sem volt felvennie a versenyt az elsővel, ugyanakkor szerinte nagy előnye a francia sportolónak, hogy ő 72, míg maga csak 66 éves.
A Golden Globe Race-t a 72 éves francia Jean-Luc van den Heede nyerte, egyben nemcsak a leggyorsabb, de a legidősebb vitorlázó is lett, aki teljesítette a földkerülő versenyt. Ideje 211 nap 23 óra 12 perc és 19 másodperc.
A viadalon 18 hajó állt rajthoz, eddig négyen értek célba, s még egy hajó van versenyben a honlap szerint.
A Golden Globe Race 2018 egy emlékverseny, amelyet hagyományteremtő szándékkal rendeztek meg a brit Sunday Times által kiírt első földkerülő verseny 50. évfordulóján. Akkor a brit Robin Knox-Johnston végül 312 napos hajózás után elsőként vitorlázta körbe a bolygót kikötés és külső segítség nélkül. A kiírás szerint ezúttal csak 1988 előtt épült hajóval lehetett indulni, s a tájékozódáshoz kizárólag korabeli navigációs eszközöket, valamint papíralapú térképet használhattak a résztvevők.