2017.11.17. 08:00
Linképítési trendek 2017-től (x)
A linképítés 2017-ben már mást jelent, mint a 2000-es évek elején vagy akár 2012-ben. A sok változás közül a PageRank 2016-os megszűnése a legaktuálisabb, de hatalmas mérföldkő volt a Google Pingvin algoritmusnak a megjelenése is.
Mi az a linképítés?
A linképítés a keresőoptimalizálás részfolyamata volt, melynek célja a Google számára is értékes webhelyekről érkező hivatkozások kialakítása, amelyeken keresztül növelhető a látogatottság. Ma már nem annyira SEO szempontból fontos, de igen jelentős megoldás.
A linképítés kezdetei a PageRank (PR) 1998-as bevezetéséhez köthetők. Eleinte az adott weboldalra mutató linkek száma volt a PR értéket meghatározó, később az algoritmusok figyelembe vették a horgonyszövegekhez kapcsolódó kulcsszavakat is. Az első időkben, majdnem két évtizedig a PR volt a fő rangsoroló tényező, azonban ez sok manipulációs lehetőséget tartogatott.
A webmesterek a lehető legtöbb helyre el akarták juttatni linkjeiket, így komoly piaca lett a linképítésnek. Létrejöttek a linkfarmok, linkkatalógusok. A horgonyszöveg kulcsszavai miatt pedig a fórumokon és blogokon megszaporodtak a spamkommentek. A Pingvin 2012-es bevezetése a black hat SEO ezen formáinak felderítésére, felszámolására és ellehetetlenítésére volt megoldás, hiszen a Google számára a legfontosabb, hogy a felhasználókat a számukra legideálisabb tartalommal lássa el. A Pingvin nem csak szűr, de büntet is, így a spamlinkek ma már csak ártanak egy weboldalnak.
Mi az a PageRank?
A PageRank egy mutató, mely a weboldalak értékét, linkerejét hivatott megmutatni. 1998-tól 2016-ig elérhetőek voltak a weboldalak PR adatai, 2016. márciusában viszont a nyilvános értékeket kivezették. A PR-t még ma is fontos tényezőként használja a Google, azonban adatai már nem láthatóak.
A felhasználóknak a PageRank egy 1-10 közötti érték volt, de valójában egy „tól-ig” mutató. A PR értéket az határozza meg, hogy egy oldalra hány, szintén magas PR értékkel rendelkező oldal hivatkozik.
Többféle link létezik, ezeket többé-kevésbé vagy egyáltalán nem veszi figyelembe a Google, néhányuk miatt büntet is:
Linképítési technikák 2017-ben:
A Google most is használja a PageRank mutatót, fontos szerepet játszik egy oldal értékelésében, rangsorolásában, azonban a linkek már nem annyira SEO szempontból értékesek. A Google számára a felhasználó a fontos, így amennyiben számára értékes, kimagasló és megosztásra érdemes tartalmakat jelentet meg egy weboldal, hivatkozni fognak rá, ezáltal a linkek természetes terjedése érhető el. Ezt a Google értékeli.
Ezen kívül érdemes kutatómunkát végezni, megkeresni azokat a koros, értékes tartalmú weboldalakat, melyekkel érdemes együttműködni. Az olyan oldalaknál, ahol elfogadják az URL-t, érdemes az oldal számára építő jellegű kommenteket elhelyezni, szigorúan spamlinkelés nélkül. A bloggerek, sajtósok hírrel, érdekes tartalommal való megkeresése is hatékony megoldás, a PR cikkek pedig kiemelt értékkel bírnak, amennyiben minőségileg rendben vannak.
2017-ben fontos kerülni a túloptimalizált horgonyszöveget, a linkfarmokat, a nagy mennyiségben épített linkeket, az automatikusan épített linkeket.