2017.11.16. 09:00
Gyorsabban nőtt az internetes áruházak forgalma, mint a hazai kiskereskedelemé
Míg korábban az éves e-kereskedelmi forgalom ötöde, addig tavaly már közel a harmada bonyolódott le november-decemberben.
Az év első kilenc hónapjában a hazai kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene 4,3 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit a KSH friss jelentése szerint, míg az online kiskereskedelem ennél is nagyobb növekedést könyvelhetett el. Becslések szerint a január-szeptemberi időszakban a hazai webshopok összesített forgalma 18-20 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit – kommentálta a statisztikai hivatal kedden közzétett adatait Rédey Iván, az egyik legnagyobb hazai webpláza ügyvezető igazgatója. A szakember véleménye szerint e tempós növekedésnek köszönhetően a webáruházak részesedése a teljes magyar kiskereskedelmi forgalomból megközelítheti a 6 százalékot a tavalyi 5,2 százalékot követően. „Az e-kereskedelemben évről évre fontosabb az év végi ünnepi szezon – hívta fel a figyelmet a szakember.
Míg korábban az éves e-kereskedelmi forgalom ötöde, addig tavaly már közel a harmada bonyolódott le november-decemberben, az idén pedig ennél is nagyobb arányra számít az ügyvezető igazgató. Nemcsak a megrendelések száma, hanem a megrendelések átlagos értéke is folyamatosan nő, egy kutatási eredmény alapján 13 ezer forintot költöttek a neten az online vásárlók átlagosan egy alkalommal tavaly, ami 1700 forintos növekedést jelent a 2015-ös évhez képest. Rédey Iván szerint míg ősszel a magyar vásárlók körében a kertrendezéshez kapcsolódó eszközök, az őszi nagytakarítás eszközei és persze a beltéri fűtőberendezések (kályhák, radiátorok, kandallók) voltak a legkeresettebb termékek, az ünnepi szezonban a játékok (műanyag építőjátékok, társasjátékok), szórakoztató elektronikai termékek (tévék, okostelefonok), játékkonzolok és a számítógépes játékokhoz kapcsolódó eszközök, háztartási gépek (a botmixertől a mosógépig) számítanak a legkelendőbbnek. A kora őszi időszakban ezen túl látványos felfutást tapasztalt a webáruház a házikedvencekhez kapcsolódó termékek és a szépségápolási cikkek terén, de számottevően nőtt a baba-mama kategória népszerűsége is.