2021.05.17. 16:30
Kevés a magyar tej
A tejtermelők legutóbbi sajtóközleménye szerint egyértelműen megállapítható a boltok polcain a magyar termékek kínálatának csökkenése. Ha valaki kifejezetten magyar termékeket keres, alaposan körbe kell néznie.
Egyes boltláncokban igen alacsony a magyar tejtermékek aránya Illusztráció: Pesti Tamás / Fejér Megyei Hírlap
A vizsgált kereskedelmi egységekben a tejek 95, a joghurtok 19, a túró, kefir, tejföl kategória 89, a sajtok 46, míg a vaj 50 százaléka volt magyar. A 6 évvel ezelőtti, hasonló felméréshez viszonyítva – kizárólag a tejtermékek kínálatát vizsgálva – megállapítható, hogy csak a tejek esetében történt javulás. Ezzel szemben van olyan tejtermék, ahol 22 százalékos a 6 év alatt mért visszaesés. A túró, tejföl, kefir kategóriában a három magyar lánc teljesít a legjobban, 92 százalék felett. A sajtokat értékelve, ugyancsak a magyar kiskereskedelmi láncoknál legjobb az arány. Ugyanakkor az egyik legnagyobb és – a piaci információk alapján – a leggyorsabban bővülő német áruházláncban a legalacsonyabb a magyar termékek jelenléte.
„Elszomorító ez a tény azért is, mert az elmúlt években több 100 milliárd forintnyi beruházás valósult meg szektorunkban. A beruházások ma is gőzerővel folynak. Tejtermelők, tejfeldolgozók, kormányzat, mindannyian igen nagy pénzügyi és szakmai elköteleződést tettünk: erőforrásokat nem kímélve befektettünk a hazai tej és tejtermék ágazat jövőjébe”, olvasható a Tej Terméktanács napokban kiadott közleményében.