2018.01.13. 20:00
Több a vendég Fehérváron! Fejlődik a belföldi turizmus
Szinte teljesen megteltek a hazai szállodák a húsvéti ünnepekre. Dübörög a hazai szállodaipar? Fehérvári szállodákat kérdeztünk a tapasztalataikról.
bhb
Az egyik legnagyobb hazai szállásfoglalási portál felmérése szerint megnőtt az előrefoglalások ideje, ma már átlag 90-120 nappal korábban megtervezik az utazást a családok.
Ezt a fehérvári szállodák is tapasztalják.
Programturizmus
- Évek óta emelkedik a belföldi vendégek száma. Divat lett hétvégékre, hosszú hétvégékre elutazni valahová, sőt az ünnepek, így a karácsony, a húsvét és a szilveszter kiemelt időszakot jelentenek – kezdte Ritter Judit, egy háromcsillagos szálloda vezetője. – Már az év elején érdeklődnek az őszi szünetben kínált programok után, vagyis nőtt az utazásokkal kapcsolatos tudatosság, tervezés is.
Ilyenkor persze a szállodák nagy része még nem tud őszi csomagot kínálni, de azt mindannyian mondják, nagyon fontos a programok esetében a kiszámíthatóság. Jó előre tudni, mikor mi lesz az év folyamán a városban.
- Örömteli, hogy Székesfehérvár nagyon sokat fejlődött a programok terén az elmúlt tíz évben, így már kifejezett programturizmusról is beszélhetünk. Az egyik legnépszerűbb a nyári Fezen, amelyre nagyon sokan érkeznek, de ide sorolhatók még az ugyancsak nyári Királyi Napok rendezvényei – mondta el a szállodavezető.
Sportturizmus
A kulturális programok mellett kiemelkednek a májustól szeptemberig tartó különböző sportesemények, amelyre egyaránt érkeznek belföldi és külföldi vendégek. Az egyik belvárosi szálloda – amelynek forgalma 20 százalékkal nőtt 2017-ben a korábbiakhoz képest – értékesítési vezetője, Mályiné Lepcsényi Tímea elmondta, ugyan elsősorban üzleti szállodaként üzemelnek, a vendégforgalmuk egy jelentős részét a sportolók és a sporteseményre érkezők teszik ki.
Üzleti turizmus
- Amíg szállodaláncunk fővárosi szállodáiban külföldi turisták szállnak meg a legtöbben, addig itt Fehérváron a város ipari cégeinek köszönhetően a legnagyobb piaci szegmenst az üzleti turizmus adja. Ez viszont jellemzően a hétköznapokra jelent foglalásokat, és nyáron, amikor a cégek többsége leáll, némileg vissza is esik. Ezekre az időszakokra mi is ajánlunk programcsomagokat belföldi vendégek számára – magyarázta az értékesítési vezető, aki szintén megerősítette, náluk is megfigyelhető az ünnepek és hosszú hétvégék környéki nagyobb érdeklődés. Ám elmondta azt is, városi szállodákba inkább akkor foglalnak, ha a wellness vagy az egyéb családi programokat kínáló helyek már megteltek.
Hasonló véleményt fogalmazott meg egy másik négycsillagos hotel értékesítési vezetője, Molnár Enikő is, aki elmondta, bár ők is elsősorban üzleti szállodaként működnek, mégis érzik a városi programok vonzó hatását.
- Nálunk a Királyi Napok a legkeresettebb időszak, amire általában olyan középkorú párok érkeznek, akik a programokon túl érdeklődnek a város látnivalói és történelme iránt is – tudtuk meg a szakembertől, aki hozzátette, az utóbbi időben a nyári időszakban egyre több csoport érkezik a városba. Ez is egy pozitívum.
Budapest közelsége
- A vidéki szállodákban megszálló magyar vendégek legnagyobb részét a budapestiek teszik ki – fűzte hozzá Ritter Judit. – Ők viszont, ha Fehérvárra jönnek, nem szállnak meg. Nekünk tehát más irányokban kell vendégeket keresnünk. Ezért fontos a városmarketing itthon és külföldön egyaránt. Ezzel kapcsolatban, bár sokat fejlődött az elmúlt években, még sok dolgunk van. Emellett olyan szolgáltatásokat kell a szállodákban nyújtanunk, amelyek ma népszerűek. Ilyenek például a félpanzió, az ingyenes parkolás, a gyermekkedvezmények, a szállodán belüli programok vagy a wellness.