2018.01.24. 10:00
Ezek voltak a legkeresettebb termékek 2017-ben
Érdekes regionális összehasonlítást tett közzé egy webáruház. El nem tudják képzelni, hogy melyek a legkeresettebb cikkek!
as
Változatos képet mutat a 2017-es év végi internetes vásárlási láz eladási darabszám szerinti top 3 a közép-európai országok közötti összehasonlításban.
A lengyeleknél márkás kávédarálóból vásároltak a legtöbbet, második helyen a pelenka, harmadikon egy középkategóriás macskaeledel végzett.
A szlovénoknál egy 150 milliliteres hajpakolás volt a legnépszerűbb, azt követte egy 12 voltos autóizzó, a harmadik legnépszerűbb pedig egy kapucsínó kávékapszula volt.
A csehek ablaktisztítóból, csavarhúzókészletből és mosogatószivacsból vásároltak a a felmérését közreadó nemzetközi webáruházban a legtöbbet.
Horvátországban a 2017-es Black Friday során csuklós vérnyomásmérőből vásároltak a leginkább, második helyen tejeskávé kapszula, a harmadikon pedig szerszámkészlet végzett.
Magyarországon ugyanebben az időszakban a webáruházas vásárlás dobogójának első helyezettje egy mosogatógép-tabletta lett, ám mindjárt másodikként beérkezett a varrógép, míg a dobogó legalsó fokán egy táblás, stratégiai társasjátékot találhatjuk.
A regionális összesítő statisztikából egyúttal kiderül az is, hogy 2016-ról 2017-re jelentősen változott a vásárlók által tájékozódásra használt platformok aránya. A webáruház 2017-es statisztikája szerint legdinamikusabban Magyarországon terjed az okostelefonok használata az asztali gépek és a tabletek rovására.
Amíg 2016-ban csupán a magyar vásárlók kevesebb mint 30 százaléka, addig 2017-ben már a 40,8 százalékuk látogatta okostelefonról a webáruházat a „fekete péntek” napján, ami egy év leforgása alatt csaknem 40 százalékos növekedést jelent.