2017.12.22. 11:30
A feledékenységnek ára van: A kórház most új szabályokat vezet be!
Futótűzként terjedt a videó az interneten annak a szolgáltatónak a panaszáról, aki megelégelte, hogy az időpontokra nem jönnek el az emberek s még csak le sem mondják azt. Korábban a fehérvári kórház főigazgatója kérdésünkre megjegyezte: ez is az oka annak, hogy a várólisták hosszabbnak tűnnek. A főigazgató most erre is talált megoldást.
l
Nincs szolgáltató kerek e térségben, aki ne tudná, milyen érzés az, amikor egy korábban lefoglalt időpontra hiába várja a megrendelőt, ügyfelet, pácienst, aki arra sem vette a fáradságot, hogy valamilyen úton közölje: nem tud jönni a megbeszélt időben. Legyen az egészségügyben, szépségiparban vagy bármely más iparágban tevékenykedő szakember, napi szinten élik meg ezeket a kellemetlen helyzeteket a vállalkozók, orvosok. Ez azonban sok szempontból nehéz helyzetet teremt: azon túl, hogy bevételtől esik el a szolgáltató, lehetőségeket veszít a többi ügyfél is – ami pedig az orvosi rendelőkben várakozó páciensek szerint több, mint kellemetlen… Sok tízezer felhasználó nézte és osztotta meg azt a videót, melyet egy magyar műkörmös, manikűrös lány készített e témában – abban reménykedve, hogy a feledékeny vagy érdektelen ügyfelek megértik a másik oldalt is. Eszerint, ha valaki időpontot foglal, s nem jön el, 2 órát vesz el a másik fél életéből, akinek azonban nemcsak az ideje, de a bevétele is elvész ezáltal. Sokan – csökkentendő a hasonló „üresjáratokat” -, elővigyázatosságból új szabályokat vezettek be: időpontot sok helyen már csak előleg utalását, átadását követően lehet foglalni, vagy éppen ha újból időpontot kér a feledékeny ügyfél, a következő alkalommal ki kell fizetnie az előzőleg lefoglalt időpontját is. Kemény feltételnek tűnik ez, de ha azt vesszük, hogy mindennaposak a hasonló esetek, érthető – vélekedik Deres Nóra, fehérvári fodrász, aki 2003 óta dolgozik a szakmában és már akkor is kezelnie kellett a feledékeny ügyfelekkel járó kellemetlenségeket.
- A mi esetünkben a kedves vendég bejelentkezik, a szakember beírja, így az időpontot lefoglalja, melynek bevételével természetesen joggal kalkulál majd. Ám, ha a vendég nem érkezik meg, és ezt sokszor nem is jelzi, így bevételtől, vagyis a fizetésétől esik el a szakember! Sajnos sokakat a megadott telefonszámon sem lehet elérni, így nem véletlen, hogy szankciókat kell, kellett bevezetni a szolgáltatóknak, kereskedőknek – mondja. Hasonló nehézségekkel küzd az egészségügy is, a „feledékeny” páciensek miatt is nehezebb bejutni a rendelésekre. Csernavölgyi István, a Fejér Megyei Szent György Egyetemi Oktató Kórház főigazgatója a Fejér Megyei Hírlap kérdésére elárulta: a le nem mondott időpontok nehezítik az egészségügyi szolgáltató folyamatos működési rendjét.
- Ha lemondanák az időpontokat azok, akik tudják, hogy valamilyen okból mégsem tudnak jönni, akkor helyettük be lehetne hívni a későbbre sorolt betegeket – világít rá a főigazgató, aki szerint ezek miatt a lefoglalt, de be nem tartott időpontok miatt alakul ki a valóságosnál hosszabbnak tűnő várólista – Csernavölgyi ezért kéri ebben a betegek együttműködését. Éppen ezért a Fejér Megyei Szent György Egyetemi Oktató Kórház új rendszert vezet be épp a napokban: amennyiben szakrendeléseiken az előjegyzett időpontot nem tudják, vagy nem kívánják igénybe venni a betegek, mód van annak lemondására személyesen, e-mailben, illetve telefonon. „A telefonos lemondás esetén, amennyiben nem tudnak kollégánkkal beszélni, üzenetrögzítő kapcsol be, amelyen a rögzített lemondás feldolgozásra kerül. Így lehetőség nyílik az üres időpontok kihasználására.” – áll a lakosságnak szóló tájékoztatóban. Az időpont lemondására több módon is lehetőség van: személyesen a Hunyadi utcai szakrendelő kartonozójában, elektronikus úton az [email protected], illetve telefonon vagy üzenetrögzítőn a 06 (22) 535-573-as telefonszámon.