2018.01.01. 12:00
Megújulnak az utak egész Fejér megyében
A közúthálózat bővítése a következő években összesen mintegy 2500 milliárd forintos ráfordítással kap új lendületet, a keretösszeg több mint felét hazai költségvetési forrás fedezi.
Forrás: Pixabay
Tovább gyorsul a hazai közutak fejlesztése, felújítása – tájékoztatta lapunkat a Magyar Közút Nonprofit Zrt.
A 2018. évi 100 milliárd forintos projektlistába (burkolatfelújítás) a következő Fejér megyei utak tartoznak:
62-es főút: Dunaújváros–Székesfehérvár, 44+241, 45+707 kilométerszelvény, 1466 méter beavatkozási hossz.
63-as: Szekszárd–Székesfehérvár, 55+476, 58+500, 3024 m.
81-es: Szfvár–Kisbér–Győr, 27+555, 36+715, 9160 m.
1104-es összekötő út: Bicske–Zsámbék, 0+049, 7+281, 7232 m.
6219: Dunaújváros–Sárbogárd, 2+281, 3+084, 803 m.
8127-es összekötő út: Mór–Kocs, 0+000, 1+300, 1300 m.
8127: Mór–Kocs, 3+100, 3+850, 750 m.
62116: Nagylóki bekötő út, 0+500, 2+850, 2350 m.
62819: Dunaújváros–Mezőfalvi csomóponti ág, 0+000, 1+030, 1030 m.
63107: Sárszentágotai bekötő út, 0+000, 1+289, 1289 m.
M1 autópálya: Budapest–Hegyeshalom, 48+000, csomópontépítés.
6402: Mezőkomáromi Sió-híd, 12+040, hídfelújítás.
Terület- és településfejlesztési operatív program; közlekedésfejlesztés Fejér megyében:
8126-os összekötő út: Söréd–Bicske, 11,124 kilométer és 6,860 km.
6307-es összekötő út: Simontornya–Szabadbattyán, soponyai átkelési szakasza 3,460 km és kálozi átkelési szakasza 2,300 km.
A tervek megvalósítása jó ütemben halad: a kormányhatározatban nevesített beruházások több mint 70 százaléka már legalább a szerződéskötésig eljutott – hangzott el a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM), a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. közös évzáró sajtótájékoztatóján.
Amint a Magyar Közút tájékoztatójából megtudtuk: a kormány a következő években beköti a gyorsforgalmi hálózatba a megyei jogú városokat, a határokig vezeti a sztrádákat. A hazai autópályák és autóutak az ország minden részében a nemzetközi hálózatba kapcsolódó, európai színvonalú hozzáférést biztosítanak majd a közlekedőknek. A magyar gyorsforgalmi hálózat teljes hossza öt éven belül 2100 kilométer fölé nő. Az állam nemcsak a közúthálózat folyamatos bővítéséről, hanem a meglévő utak állapotának javításáról
is gondoskodik. A közúthálózat szolgáltatási színvonala a következő időszakban gyors ütemben közelít a társadalmi elvárásokhoz.