2018.02.20. 09:07
Nem működik a 63-as főúton a vasúti fényjelző készülék
Nem ad fényjelzést a 63-as főúton az Aba és Székesfehérvár közötti vasúti fényjelző készülék.
Fotó: Koppán Viktor
Ezért — a KRESZ szerint — az autósoknak különösképpen fokozott figyelemmel, óvatossággal kell megközelíteniük a vasúti útátjárót, amely a völgyes részt tekintve a teljes megállást jelenti.
Közlekedjenek óvatosan!
Frissítés:
Mint az a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságának válaszából kiderült: nem meghibásodás okozta a 63-as főút Aba-Belsőbáránd és Székesfehérvár közötti vasúti útátjáró fényjelző készülékeinek üzemen kívül helyezését.
‒ A sorompó nem hibásodott meg, pályakarbantartás miatt nem üzemel. Ellenben vasúti munkagépekkel vagy szállító járművekkel időnként közlekednek a síneken a vágányzár ideje alatt is. Ilyenkor a munkagépek az átjárón legfeljebb 15 km/órás sebességgel haladhatnak keresztül jelzőőrös fedezéssel ‒ kaptuk válaszként.
A pályakarbantartás a Sárbogárd–Börgönd–
‒ Az átjárónál a KRESZ vonatkozó előírásait továbbra is be kell tartani, az arra közlekedők figyelmesen és a szabályoknak megfelelően haladjanak át a kereszteződésen. Ha a fénysorompó jelzők sötétek, azaz egyik lámpa sem villog, akkor a sorompóberendezés nem működik, és a vonatkozó KRESZ előírások szerint kell eljárni. A sötét fénysorompó a közúton közlekedőket fokozott figyelemre készteti, a KRESZ szerint ez nem jelent szabad jelzést a közúti járművek részére. A vasúti átjáróra – megállást követően – abban az esetben szabad ráhajtani, ha a vasúti átjáró olyan kialakítású, hogy a megállás helyéről a vasúti pálya mindkét irányban kellő távolságra belátható, és a jármű vezetője meggyőződött arról, hogy az átjáró felé vasúti jármű nem közeledik ‒ hangsúlyozzák a szakértők.