2018.06.27. 17:30
A Kandón tanult, az Alba Regia Műszaki Karon már dékán Györök György
Műszaki területen elengedhetetlen a naprakész tudás az oktatásban is – vallja Györök György dékán.
Györök György sokat tesz érte, hogy iskolájuk elméleti tudást és gyakorlatot is biztosítson
Fotó: Pesti Tamás / Fejér Megyei Hírlap
Györök György, az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Karának (AMK) dékánja reggelente tud időt szakítani kutatásra, olvasásra, cikkírásra. Délelőtt aztán beindul az élet az egyetemen, ahol mindig bőven akad tennivaló. Ez a nyár például a robottechnikai labor kialakításával telik, már látni is az előkészületeket, a földszinten alakuló tereket. Nagy munka lesz, így idén a szabadság is elmarad, legalábbis hosszabb formában – jegyzi meg Györök György, majd helyet foglalunk irodájában, ahol már a Székesfehérvár Oktatásért díj kapcsán kérdezzük őt pályájáról. Fehérváron is tanult, erre így emlékszik:
– Dunaújvárosban érettségiztem 1977-ben, majd itt, az akkori Kandó Kálmán Villamosipari Műszaki Főiskola Számítógép-technikai Intézetében tanultam villamosmérnöknek. A Műszaki Egyetem Villamosmérnöki Karát 1988-ban végeztem el, azután hívtak is ide vissza régi kedves tanáraim óraadónak. Elvállaltam, de közben fejlesztési osztályvezetőként dolgoztam a Magyar Optikai Művek dunaújvárosi gyárában. Egy ideig tartott ez a kettősség, ám lassan megfordult a felállás: 1989-ben adjunktus lettem a Kandón, s innen jártam szakértőként Dunaújvárosba.
Györök György szakértő, fejlesztő, projektek résztvevője és irányítója
Az oktatás tehát bőséges gyakorlati tudással párosult Györök Györgynél, akinek méltatásában is kiemelték egyebek mellett: „Szakértőként, fejlesztőként, projektek résztvevőjeként és irányítójaként aktív részese az ipari gyakorlatnak: ez hitelesíti oktatási tevékenységét.” Ő maga azt vallja: olyan emberek tudják igazán jól tanítani az adott szakmát, akik művelik is azt, és a tudásuk iparilag is naprakész.
Tananyag-kidolgozás, duális felsőoktatási képzés
Több tantárgy tananyag-kidolgozása is a dékánnak köszönhető. Így például: beágyazott mikrokontrollerek, robusztus rendszerek, számítógéppel támogatott gyártás és tesztelés.
Szintén kiemelték Györök György szerepét a duális felsőoktatási képzés fehérvári elindításában, megerősítésében.
– Számunkra ez nem jelentett hatalmas újdonságot, mert korábban is azt vallottuk, hogy a kari oktatás alapvetően gyakorlatorientált. Egy emberként álltunk a duális képzés mögé, mert szimpatikus volt számunkra, hogy a hallgatók már a tanulmányaik alatt gyakorlati ismeretekre tegyenek szert adott gyáraknál. Először mi kerestük föl a lehetséges partnereket, cégeket, mára azonban megfordult a folyamat. Eddig 150-160 duális munkahely áll leendő hallgatóink rendelkezésére. Ebből 70-80 hely betöltött, tehát van még lehetőség. A műszaki oktatásra jellemző, hogy nagy elvárások vannak a diákokkal szemben, s ez nálunk is érvényes. Igyekszünk különféle tevékenységekkel népszerűsíteni a természettudományokat, a kart, és örvendetes tény, hogy tavalyhoz képest 12 százalékkal többen jelentkeztek hozzánk – mondja Györök György, aki a jövő kihívásaként nevezte meg a hallgatói létszám növelése mellett a már említett robottechnikai labor kialakítását, a megfelelő szakemberek képzését.