2018.09.07. 19:11
Közös kincsünk a Balaton, együtt dolgozunk érte
Kettőszázharminc, a turizmusban dolgozó szakemberrel a fedélzetén futott ki a balatonföldvári kikötőből a Somogyi Hírlap I. Balatoni Médiahajója pénteken. A tanácskozás témája a Balaton jövője volt.
Somogyi Hírlap Médiahajó 2018
Turisztikai konferenciára és kötetlen találkozóra invitálta azokat a közéleti és gazdasági szereplőket a Somogyi Hírlap, akik már eddig is sokat tettek a Balatonért. Arra keresték a választ az I. balatoni Médiahajón, milyen tavat álmodtak meg 2030-ra. Az MVM Zrt. által támogatott rendezvényen a Médiahajó szakmai partnere a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója Guller Zoltán a turizmus teljesítményéről beszélt. Elmondta: hazánkban tavaly közel 6 millió turista fordult meg és 30 millió vendégéjszakát töltöttek el nálunk. – A Magyar Turisztikai Ügynökség paradigmaváltást hirdetett a turizmusban – mondta Guller Zoltán, vezérigazgató. – 2030-ra a turizmus és vendéglátás hozzájárulása a nemzeti össztermékre el kell, hogy érje Ausztria szintjét.
Hazánk egyik, ha nem legfontosabb turisztikai térsége a Balaton, hiszen a kereskedelmi szálláshelyek árbevételének 17 százaléka itt realizálódik. Tavaly közel másfél millió belföldi vendég pihent a tónál és 453 ezer külföldi turista.
A Balatoni Turizmus Szövetség is évek óta azért dolgozik, hogy a Balaton egész évben vonzó legyen, fogalmazott a szervezet elnöke Hoffmann Henrik. – A fejlődés nem csak térkőben és téglában mérhető – mondta a turisztikai szakember. – Az egyik legfontosabb eredmény, hogy a balatoni tömegturisztikai hagyományokat sikerült lebontani. A Balaton ma már egy vonzó és egyébként szexi sokkal magasabb presztízsű üdülőhely, mint korábban.
Somogyi Hírlap médiahajó 2018
Hoffmann Henrik hozzátette: nem lehet elhallgatni a munkaerőhiány problémáját, amely megoldásában hosszútávon az önkormányzatoknak és az államnak is szerepet kell vállalni.
Új ötletek megvalósításában a tónál komoly szerepet vállal a Balatoni Kör. – A szervezet négy éve indult – mondta Laposa Bence, borász, a Balatoni Kör elnöke. – Az elmúlt négy évre biztosan az újkori Balaton történetének hőskoraként fogunk majd emlékezni. Hiszen mi igyekszünk a balatoni turizmust újradefiniálni.
Laposa Bence kiemelte a helyi termékek szerepét a turizmusban. – Pedig fontos, ha a vendég eljön hozzánk helyi termék kerüljön az asztalára – mondta Laposa Bence. – Ezzel az itt töltött idő minősége is felértékelődik.
Tóth Balázs, a BL Yacht Club ügyvezetője a téli Balatonban rejlő lehetőségekről tájékoztatta a Médiahajó résztvevőit. – Az alapvető probléma szerintünk az, hogy a Balaton még mindig nem tud elrugaszkodni a lángos, nyár, strand szavak hármasától – fogalmazott a balatonlellei üzletember. – Pedig igenis van a téli Balatonnak egy hívó szava, ami érdekelheti az embereket.
Ezt bizonyítják a BL Yacht Club közkedvelt téli programjai, mint téli vitorlás versenysorozat, a balatonlellei adventi vásár, vagy éppen az adventi gasztropiknik.
Még soha sem voltak egy hajón azok az emberek, akik a Balaton fejlesztésében részt vesznek. Ezért is hívta életre a Somogyi Hírlap az I. Balatoni Médiahajót. – A világ változik és vele kell változnunk – fogalmazott köszöntőjében Lengyel János, a Somogyi Hírlap főszerkesztője. – Ezért a média nem csak tájékoztat, szolgáltat és szórakoztat, hanem felkarol jó ügyeket. Ilyen a Balaton fejlesztése is.
Hozzátette: bár a Balaton asztala körül még mindig sokan foglalnak helyet, akik csak arról beszélnek, hogy mit hogyan nem lehet megoldani. Mi azokat hívtuk össze, akik lehetőségekben gondolkodnak. A Médiahajón teremtő emberek vannak, akik már eddig is sokat tettek a Balatonért.
Witzmann Mihály, a térség országgyűlési képviselője, a rendezvény társházigazdája úgy fogalmazott a Szent Miklós hajón, hogy a Balaton mindannyiunk közös ügye, amiért dolgozni kell. – Ez egy lobbiparti a Balaton jelenéért, jövőjéért és fejlesztéséért – mondta a kormánypárti politikus. – Nekünk somogyi embereknek két fő erősségünk az agrárium és a turizmus. Nekünk térségi embereknek kell meghatároznunk, hogy milyennek szeretnénk látni a Balatont.
Ezt a célt szolgálta a hagyományteremtő rendezvény is. Itt lehetőség nyílt arra, hogy a partmenti megyék országgyűlési képviselői, polgármesterei, közéleti szereplői, a kormány képviselői, a térség meghatározó vállalkozásai, a tudományos, kulturális élet képviselői találkozzanak, ötleteket cseréljenek, új kapcsolatok és együttműködések szülessenek, s elmondják véleményüket. De jó lehetőség volt a Médiahajó az üzleti kapcsolatok kiépítésére, elmélyítésére, új üzleti lehetőségekkel való megismerkedésre.
Szamosi Lóránt, a Siófoki Szakképzési Centrum főigazgatója a Médiahajón a szakképzés szerepéről beszélt. – Minden együtt van, hogy egy új modellt építsünk fel és ennek keretében jelennek meg a szakképzők – fogalmazott Szamosi Lóránt. – Az új generációs szakképzők pedig már proaktív módon megpróbálják kitalálni a munkaadók igényeit. Nekünk már nem önmagunkhoz képest kell jónak lenni, hanem nemzetközi versenyben kell megállni helyünket, s ezzel így van a Balaton is.
A rendezvényen lehetőség nyílt kapcsolatok építésére és olyan szolgáltatók is egymásra találhattak, akik nem is tudtak egymásról. Ezt remek helyi ízek tették még emlékezetessé, hiszen stílszerűen balatoni halat fogyaszthattak a Médiahajó résztvevői, de minőségi somogyi sonkát, sajtot, balatoni borokat, somogyi pálinkákat és mesztegnyői rétest is kóstolhattak.
A rendezvény fő támogatója az MVM Zrt. Az energetikai vállalatcsoport elkötelezettje a társadalmi szerepvállalásnak. Az elesettek, a gyerekek, a tudomány, a kultúra, a sport, az innováció, az energiahatékonyság, a megújuló energia bevezetése mellett az értékteremtés és a valódi értékek megőrzése, a környezetvédelem támogatása is fő céljuk. A Médiahajó célja itt is összekapcsolódik a társaság célkitűzéseivel. Mert a Balatonon olyan, környezetvédelmi szempontokat is szem előtt tartó fejlesztésekre van szükség, amelyek vezérlő elvnek tartják, hogy a tavat unokáinktól kaptuk kölcsön.