2018.09.26. 07:00
Mi lesz a Vesztegzár rég kihűlt helyén?
Emlékeznek a Garas udvarra? A vasútnál élők bizonyára igen. Ábécé, zöldséges, különféle boltok voltak ott. De kérdezek mást. A Vesztegzár megvan? A legendássá vált szórakozóhely 2011-ben zárt be, több mint hét éve.
Jelenleg falfirkák „színesítik” a többre érdemes, kihasználatlan területet. A füvet viszont kaszálják, nyírják
Fotó: Pesti Tamás / Fejér Megyei Hírlap
A boltok és a vendéglátóhelyek közös tercián voltak, a Prohászka út mentiben. Bejárás mindenhova a Kaszap István utcából volt.
Jelenleg táblaerdő figyelmezteti az arra járókat, főként az autósokat: magánterület, behajtani tilos! A kőfalak falfirkásak, egy része trágár, némi szemét is összegyűlt már. A fű rendben lenyírva.
Molnár Tamás önkormányzati képviselőtől tudjuk, hogy a CBA a tulajdonosa a 3259 négyzetméteres területnek. Ezt egyébként a cég sem rejti véka alá. Munkatársukat a kerítésre kiírt telefonszámon értük utol. Árulják az ingatlant.
– Anno egy nagyáruházat akartak oda építeni, de mivel nem terveztek parkolót, ezért a beruházást az önkormányzat nem engedélyezte – idézte fel a képviselő.
A város is megvette volna
Az elmúlt évek során a város szerette volna megvásárolni a területet. Az értékbecsült és így felkínált összeg 160 millió forint volt, a CBA viszont többet, 230 milliót kért. Az első „számháború” még 2015-ben esett. Ezt további sikertelen tárgyalások követték. Molnár kifejtette, hogy az értékbecsült árnál magasabb összegért nem vásárolhat az önkormányzat! A képviselő elmondta azt is, hogy a város alternatív ajánlattal is fordult az üzletlánchoz. Ennek lényege abban állt, hogy a cég adja át a városnak a területet ideiglenesen, pár évre. Amennyiben sikerült volna megegyezni egy elfogadható időtartamról, úgy a város rendbe tetette volna a területet: parkolót csináltak volna rajta.
Hasonló együttműködés van érvényben a Klépierre nevű francia cég területén, így lehet mind a mai napig murvás parkoló a Palotai út és a Halász utca sarkán.
Vessük itt közbe: a vasútvidéken, a környező lakótelepeken három éve még igen zordak voltak a parkolási lehetőségek, s bár például a Horvát István lakótelepen egyre több helyen nőnek ki a földből új parkolóhelyek, még mindig elkélne több. 2015-ben még szó sem volt az azóta átadott ingyenes vasúti parkolóról a Vasvári-gimnázium mellett.
Nos, Molnár Tamás szerint a CBA abba belement volna, hogy pofozza ki a területet a város, de abba, hogy cserébe egy ideig nem hasznosíthatják, már nem egyeztek bele.
– Amikor a területen megnő a gaz, azt én mindig jelzem, ezután a jegyző rendre felszólítja a tulajdonost, hogy tegyék rendbe a területet, ezután ezt mindig meg is teszik. Információim szerint a veszélyes falmaradványok kapcsán is kaptak felszólítást, remélem, gyorsan rendezik azt is – tért át a jelenlegi viszonyokra Molnár Tamás.
A jövő
Ismert, néhány év múlva intermodális központtá alakul át a vasútállomás, a helyközi buszos közlekedés centruma is odakerül. Ha ez meglesz, a nagyobb forgalom miatt talán még értékesebbé válik az egykor volt Garas udvar.
Molnár Tamás végül megerősítette, hogy a város nagyon szeretné magáénak tudni a területet, ahol nemcsak parkoló, de közösségi tér, helyi piac is létesülhetne.
Viszont ha nem adják el nekünk, nem tudunk mit csinálni
– summázott.
Az ingatlan sorsa, a cég szándékai felől természetesen megkérdeztük a tulajdonost, a CBA-t is. A válaszaikat – egy hete – várjuk. Ha lesz mivel, folytatjuk.