2018.10.08. 17:30
Két évig tartó együttműködésben dolgoznak a Violin Alapfokú Művészeti Iskolában
A Magyar Táncművészeti Egyetem együttműködésre kérte fel a Violin Alapfokú Művészeti Iskolát egy 2 évig tartó projekt keretében.
A Magyar Táncművészeti Egyetem szakmai segítségével folytatódik az oktatás
Fotó: Zsedrovits Enikő / Dunaújvárosi Hírlap
Az öt művészeti egyetem összefogásával létrejött UNI-VARTS Konzorcium 2,896 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatást nyert „A tanulók képességkibontakoztatásának elősegítése a köznevelési intézményekben” című projekt végrehajtására. A projekt keretében országos szinten megújítják a köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertanát, így bővül művészeti eszköztáruk. Ennek keretein belül kereste meg a Magyar Táncművészeti Egyetem a Violin Alapfokú Művészeti Iskolát, amellyel alá is írtak egy együttműködési megállapodást.
Puskásné Radnó Ágnes, a művészeti iskola igazgatója elmondta, három pilléren áll az együttműködés. Az egyik, hogy pedagógus-továbbképzéseket tartanak, egy újfajta pedagógiai módszertani programot ismertetve meg. Ezt aztán ki is próbálják az intézményeknél, majd később visszaellenőrzik, hogy hogyan működik a mindennapi munkában. A másik, hogy táborozási lehetőséget biztosítanak a gyerekeknek. A Violin 20 tanulója nyáron egy héten keresztül ingyenesen vehetett részt a táncművészeti egyetem bentlakásos szakmai táborában. Az igazgató szerint nagyon sokat fejlődtek, tanultak, és nagyon élvezték a gyerekek, hogy ilyen közegben lehettek. Többen el is határozták, hogy ilyen irányban tanulnak tovább. A projekt részeként nyílt napokat tartanak, előadásokat hoznak el az iskolába. Legközelebb novemberben érkeznek egy divattáncos roadshow-val, korábban Sárbogárdon tartottak néptáncos rendezvényt Táncoló Kárpát-medence címmel. Nem utolsósorban az együttműködés lehetőséget biztosít a Violin számára eszközök vásárlására is, amelyeket a projekt tartama alatt használhatnak.
A Violin egyik táncpedagógusa, Tóth-Varga Zsuzsanna azért is tartja remek kezdeményezésnek az együttműködést, mert a továbbképzéseken tapasztalatot cserélhetnek a többi művészeti iskola tanáraival, és nagyon jó iránymutatást kaptak a táncművészeti egyetem oktatóitól, akik a legjobb módszerek alapján dolgoznak. Számára megnyugtató volt, hogy a balettoktatásban eddig is jó úton haladt. A moderntánc-oktatás viszont nagyon sokat változott, amióta az ismereteit megszerezte.
Különösen fontosnak tartja, hogy mozgásbiológiából komoly ismeretanyagot kaptak most. Kézér Gabriella – aki öt évet boncmester mellett dolgozott, tehát az anatómiai ismeretei megalapozottak – elmondta nekik, milyen mozgásokat kell elhagyni vagy felvenni, hogy például ne legyenek térdfájós vagy sérült gyerekek. De képességfejlesztő módszereket is tanultak, amelyekkel kifejezetten az adott táncstílushoz szükséges adottságok alakíthatók ki. A táborban volt klasszikus balett, modern tánc, képességfejlesztés, néptánc és társastánc.
A táncpedagógus nagyon büszke arra, hogy kinézték négy tanítványát, akiket szeretnének a balettintézetben növendékként látni, többek között a világbajnok Vén Leventét is. Ráadásul Tóth-Varga Zsuzsannára bízták, hogy a balettintézet tematikája szerint tanítsa őket nyolcadik osztályig.