online fogadóóra

2018.12.03. 15:27

Leszerelt óráktól a tömegközlekedési problémákig – Cser-Palkovics András válaszol

Online fogadóórát tart Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere hétfőn 15 óra 30 perctől a közösségi oldalán. Kövesse velünk percről percre!

feol.hu

Cser-Palkovics András polgármester

Fotó: Fehér Gábor / Fejér Megyei Hírlap

Dr. Cser-Palkovics András közösségi oldalán várja a fehérváriakat érintő bármely témában a megkereséseket. Reggel 8 órától bárki posztolhatta kérdését városunk polgármesterének.

A kérdésekre a válaszadás 15.30 órától 17.30 óráig tart, melyen dr. Bóka Viktor jegyző mellett Bozai István városgondnok és a Polgármesteri Hivatal szakemberei is részt vesznek. A fogadóóra alatt feltett kérdésekre mindenki választ kap: 17.30-ig a válaszadás folyamatos, a többi választ utólag, üzenetben küldik meg. Jöjjenek hát a válaszok!

Fejlesztések, felújítások

Szeretnék érdeklődni hogy a Krasznai utcában mikor lesz normális csapadék elvezetés, járda és út?

  • A tervek elkészültek, az öreghegyi útfelújítási program része, hamarosan döntünk annak ütemezéséről. Jó elő van készítve.
  • Miért tűntek el a városban a pontos időt és a hőfokot jelző oszlopok?

  • A leszerelt órák felett nagyon eljárt az idő, rendkívül idejétmúltak, és működésükben sem stabil szerkezetek voltak. A város tervei között szerepel megfelelő minőségű, városképileg is modernebb, odaillőbb órák beszerzése, remélem hamar előrelépésről is beszámolhatok majd. Mindazonáltal bízom benne, hogy -a leszerelt óraoszlopokkkal ellentétben – az új órák kihelyezésével kapcsolatban közterületfoglalási díjfizetési problémák nem merülnek majd fel.
  • Folyamatban van a Dr. Koch László utcában az 53 férőhelyes parkoló kivitelezése. Az utca útburkolata mikor lesz felújítva?

  • A parkolóház költségei között szerepelt, abban lett volna rá pályázati forrás. Tekintettel arra, hogy az nem valósult meg, az út felújítására a költségvetési források függvényében kerülhet sor.
  • A Budai úton az egyetemi campus fejlesztésének részeként felújításra kerülő volt laktanya-épülettel kapcsolatban szeretnék érdeklődni. Felmerülhetne-e opcióként egy emléktábla állítása az épületre? Hiszen egy száz éves katonai objektumról, épített örökségünk részéről lenne szó, erősítve Székesfehérvár katonavárosi múltját és jelenét.

  • Köszönöm a felvetést, szerintem ennek semmilyen akadálya nincs. Ha elkészült az épület, akkor vissza tudunk rá térni.
  • Az „egérutakra” történő rendőri jelenlétet mikor kapjuk vissza? A nyári razziák jók voltak, volt is bevétel rendesen. A kórház-SZTK parkolót és a Skála parkolót nem csinálják meg valamikor?

  • A rendőri ellenőrzésekről és annak rendjéről a rendőrség dönt, jelezni tudjuk neki az igényt. A kórháznál az MVP fejlesztés megvalósulása esetén kb. 475 darab új parkoló épül majd a kórháznál. A Skála átalakításával együtt vizsgálható az ottani parkolószám bővítése.
  • Várható a Basa, Bástya, Rózsa Ferenc utcák burkolatának felújítása? Nem lett volna célszerűbb az Országzászló tér felújítása előtt ezt is elvégezni? Félő, hogy elmarad, mert az útépítéshez szükséges járművek terhelése miatt károsodik az Országzászló tér burkolata.

  • A burkolat teherbírása lehetőséget ad a nehezebb autók behajtására is ha szükséges. (beton útalap készült a díszburkolat alá)
  • Szükségessé vált egy parkolóház építése a Fehér palota, Alba plaza környékére. A Kelemen Béla utca forgalma nagyon megnőtt amióta egérútnak használják. Több lámpára, zebrára, illetve parkolóra lenne szükség! Sok a hajléktalan a palotavárosi tavaknál. Mikor építenek több önkormányzati lakást? Mikor lesz az összes játszótérből parkoló?

  • A parkolóház kérdésében teljesen egyetértünk. A város megrendelte a tervek elkészítését a Palotai úti ideiglenes parkoló helyére. Remélem, hogy ez állami forrásból, a Modern Városok Program keretén belül, a következő években megvalósul. A Kelemen Béla utcával kapcsolatban elkészültek a forgalom szabályozási tervek. Alapvetően egyébként az egész városban jelentősen megnövekedett autószámot lehet itt is érezni (Beszédes adat, hogy a 2015-ös 38 ezerről, idénre már 49 ezerre növekedett a személygépjárművek száma Fehérváron.) A hajléktalanok vonatkozásában a város intézménytrendszere felkészült, az ezzel foglalkozó szakemberek számát bővítettük és fejlesztjük az ellátást is. A közbiztonsággal kapcsolatban a Parlament a jogszabályt megalkotta, a rendőrség a munkáját elvégzi, de a törvényszék viszont anélkül, hogy az ellátásról tájékoztatást kért volna az önkormányzattól, jogértelmezési nehézségekbe ütközve az Alkotmánybírósághoz fordult, aminek a döntését meg kell várnunk. Az a kérésem, hogy télen figyeljünk oda egymásra, különösen a rászorulókra. Aki közülük egyébként élethelyzetén változtatni szeretne és munkába szeretne állni azokat a Városgondnokság várja és tisztességes, a megélhetéshez szükséges jövedelmet biztosít. Játszóterek: bizonyára Ön is örül az új játszótereknek, így a Halász utcainak is.
  • A több éve beígért jégpálya tervből mikor várható eredmény? Már évek óta semmi hír róla.

  • Az elmúlt időszakban is többször hírt adtunk róla. Jogerős építési engedéllyel rendelkezik a város a kiviteli tervek alapján nyílt közbeszerzési eljáráson kiválasztotta a testület a kivitelezőt. A szerződés aláírásra került, kormányzati döntésre várunk a forrás véglegesítéséről. Kérem mielőtt ilyet állítana szíveskedjen tájékozódni! A város honlapján még a látványterveket is megtalálhatja sok egyéb más, a csarnokkal kapcsolatos hírrel együtt.
  • Érdeklődnék, hogy tervezik e az Úrhidai út felújítását?

  • Az Úrhidai út állami közút – jó hír, hogy felújítását a Fejér Megyei Igazgatóság prioritásként kezeli, és mindent megtesz, hogy meglegyen a forrás a munkára. Nagyon fontos lenne, hogy ez a felújítás mihamarabb megtörténjen!
  • A Sarló utca 11 előtti játszótér és parkoló környékén mi a helyzet a közvilágítással? A fák gallyazására mikor fog sor kerülni?

  • A közvilágításnál voltak kábelhibák az utcában, de már működik, a fejlesztése ügyében az érintett önkormányzati képviselőhöz lehet fordulni. A gallyazást pedig megvizsgálják a Városgondnokság szakemberei és ha szükséges még idén megcsinálják.
  • Az Oravicai utca rendezési tervével kapcsolatban érdeklődöm. A környező utcák évekkel ezelőtt rendbe lettek téve, egyenesek és könnyen járhatók. Az Oravicai viszont borzalmas állapotban van. Mikorra várható az utca szélesítése, rendezése?

  • Az Oravicai utca kiszélesítése céljából a város településrendezési terve 2006-ban módosult, melynek következtében az utca tervezett szabályozási szélessége megnövekedett 12 m-re. A szélesítés főként a páros oldal jelenlegi előkertjeinek és részben a páratlan oldal előkertjeinek felhasználásával lehetséges. A magántelkek utcafronti területrészei azonban még nem kerültek önkormányzati tulajdonba. A telekrészek utcához csatolása hosszadalmas folyamat és az ott lakók együttműködése is szükséges hozzá. Csak ez után történhet meg a műszaki tervezés és a kivitelezés az utca kiszélesítése és felújítása érdekében.
  • Felreppentek olyan hírek, hogy a Varga csatorna és a Kelemen Béla 12. közötti be nem épített zöld részen lakópark épül. Szeretnék a fenti lakópark építésével kapcsolatban választ kapni, valóban lakópark épül a területre? A Kelemen Béla utca gépjármű forgalma nagyon megnőtt az elmúlt időszakban (sokszor perceket kell várni, hogy az úttest egyik oldalról át lehessen menni a másikra). Szeretném megkérdezni, hogy a közeljövőben várható-e valamilyen változtatás a megnövekedett forgalom csökkentésére?

  • A Székesfehérvár, 5921/7 hrsz-ú ingatlanra (Varga csatorna és a Kelemen Béla 12. közötti be nem épített zöld rész) vonatkozóan – tudtunkkal – eljárás nincs folyamatban.

  • A Kelemen Béla utcában a forgalom csökkenése nem várható, de a forgalom lassítása, a gyalogosok biztonságosabb átkelése érdekében „mini” körforgalmak és gyalogosátkelő-helyek kialakítását tervezzük több csomópontban. Az engedélyek megvannak, a költségvetésben 2019-re tervezzük a megvalósítást.

    A Horvát István utca 19 sz. előtti parkoló elhanyagolt állapotában sár és víz van mindenütt. Mikor várható javulás? Béke téri park állapota is rendezetlen, futópálya egy része is használhatatlan.

  • A Horvát István ltp. teljes belső úthálózatát az önkormányzat saját forrásból felújította, ütemezetten haladunk tovább a környező parkolókkal a jövő évben. A Béke téri futópálya állapotával kapcsolatos jelzést köszönöm, Városgondnok urat kértem, hogy parkfenntartásért felelős kollégáival vizsgálják meg és javítsák ki, rendezzék a park és a futópálya állapotát.
  •  

    Zajkibocsátás

    A Hydro cég zajkibocsátása rendkívül magas, ami különösen estétől kora reggelig zavaró számunkra, jelentősen rontja az alvás-minőségünket. Mit lehetne tenni ellene?

  • A Hydro Kft. zajkibocsátásával kapcsolatosan a Fejér Megyei Kormányhivatal Környezet és Természetvédelmi Főosztálya előtt van folyamatban eljárás. Tudomásunk szerint a Hivatal több zajcsökkentő intézkedés végrehajtására kötelezte a Hydrot, illetve ezzel egyidejűleg a cég maga is számos intézkedést tett az ügyben (a zajos tevékenység gyárterületen belül történő átcsoportosítása, szigetelés és burkolatok elhelyezése az üzemcsarnokon és a gépeken egyaránt stb). Az ügyben 2018. december 31-ig kell a cégnek intézkedési tervet letennie a Hivatal asztalára, amelyben ütemezetten, évről évre végrehajtott beruházásokkal fogják egyre alacsonyabb szintre szorítani a zajkibocsátást. Bízom benne, hogy ezek az intézkedések már a jövő évben is érezhető zajcsökkenéssel fognak járni a környéken lakók számára.
  • Környezetvédelem

    Van a városnak terve arra, hogyan tegyük zöldebbé Székesfehérvárt? Van program ami erre buzdítaná a városlakókat vagy akár az iskolásokat is?

  • Soha annyi környezetvédelmi beruházás nem valósult meg Székesfehérváron, mint ezekben az években. Ezt a munkát folytatjuk, mert ez az alapja a klímaváltozás elleni küzdelemnek. A hulladék-gazdálkodás tekintetében is komoly fejlesztések indultak el. Ennek természetesen része a szelektív hulladékgyűjtés és az újrahasznosítás minél modernebb formája. Számos szelektív hulladékgyűjtéssel kapcsolatos program van Depónia honlapján is.
  • Közvilágítás

    Lehet tudni mikor fog a Jávor Ottó tér mindegyik világítása működni ? Sajnos a tér fele sötét hetek óta.

  • A problémát jeleztük a kivitelezőnek, és felhívtuk a haladéktalan intézkedésre az ügyben. Egyértelműen garanciális hibáról van szó, amit reményeink szerint néhány napon belül orvosol a kivitelező cég. Köszönöm az észrevételt, és a türelmet!
  • 100 számra épülnek az új házak Harmatosvölgyben, de korom sötét van. A fejlesztő nem tudni mikorra oldja meg ezt, ha megoldja... sokak nevében kérem segítségét az ügyben.

  • A Harmatosvölgyben az ingatlanfejlesztő – és nem az önkormányzat – kötelessége az összes közmű kiépítése, így a közvilágítást is nekik kell megoldaniuk. A tervek elkészültek, jelenleg a vizsgálatuk zajlik. Jóváhagyást követően a beruházó indítja a kivitelezést.
  • Közlekedés

    Annak ellenére, hogy a városban több nagy ipari park is van, ez a komoly bevétel nem látszik a város közösségi közlekedésén. Miért nem kapott ez elég figyelmet eddig, és mi a terv ezután? Nyugaton az újonnan épült stadionok mellé ma már bérlakásokat, irodákat, kapcsolódó üzleti tevékenységet is telepítenek, aminek a bevételéből lehet finanszírozni a stadion fenntartását. Ez Fehérváron hogyan valósul meg?

  • Először is szeretném megnyugtatni, hogy idén az utasszám nem csökken a székesfehérvári tömegközlekedésben. Folyamatosan fejlesztjük a közösségi közlekedést a városban, ami csak ebben az évben 700 millió Ft-jába került a közösségnek. Az önkormányzat jövő évben írja ki a következő több éves ciklusra a közszolgáltatási tendert, amely pályázaton a szigorúan meghatározott műszaki feltételeknek megfelelő buszokkal indulhatnak csak el a szolgáltatók. Erre tudomásunk szerint pályázati források is rendelkezésre állnak majd. A Stadionnal kapcsolatban én magam kifejezetten örülök, hogy a gyönyörűen rehabilitált Sóstó természetvédelmi terület van mellette, nem pedig irodaházak, vagy lakóparkok. Szerencsére a stadion egyéb célú hasznosítása irányába tett lépések biztató eredményeket mutatnak, számos cég, gazdasági társaság, egyesület foglalta le a rendezvénytereket különböző összejövetelekre, rendezvényekre. A fentiek és a klub által meccsnapokon fizetett bérleti díj együttesen remélhetőleg biztosítani fogja az üzemeltetés költségeit, ezt biztosan azonban az első év végén tudjuk majd kielemezni.
  • Maroshegy irányából jelenleg csak a Balatoni úton, vagy a Stadion felől a Széchenyi úton keresztül lehet a városba jutni. Milyen úthálózat fejlesztések várhatók erre a városrészre a következő 5 évben, amelyek enyhítik az erős forgalmat?

  • Szerintem is fontos, hogy a maroshegyi buszközlekedést bővíteni tudtuk, sajnos azonban a vártnál jóval kevesebben veszik igénybe, ezért a bővítésnek rövid távon nem látjuk realitását. A Lugosi utca Kovásznai és Urhidai utak közötti szakaszát a Harmatosvölgy ingatlanfejlesztését végző vállalkozás feladata. A szerződés szerint az ingatlanok 70%-os beépítettségét követően kell az utat megépíteni. Jelenleg folyik a tervezése a Bakony utcánál az elkerülő út közötti bekötő útnak, ennek része egy maroshegyi bekötés is a jelenlegi kerékpárút közelében.
  • A Vásárhelyi út vagy az Ikarus gyár előtti útszakasz a Vásárhelyi lakótelepig mikor lesz felújítva?

  • Az ügyben lakossági fórumot tartottunk, beszámoltunk róla a város honlapján is. A Váráshelyi út felújításának tervei (kerékpáros- és gyalogosforgalmi létesítményekkel, csapadékvíz-elvezetéssel) elkészültek, építési engedéllyel rendelkeznek, a kivitelezés ütemezetten fog megvalósulni, a legrosszabb szakasszal kívánunk kezdeni. A tervek ütemekre bontása most van folyamatban.
  • Évek óta visszatérő probléma, hogy télen, amikor havas és jeges a járda, a Prohászka Ottokár út páratlan oldalán, a járda és a kerékpárút nincsen letakarítva. Ezen a szakaszon igen jelentős a gyalogos forgalom.

  • A Prohászka út páratlan oldalán található járda nem szabad vezetésű, ezért ennek tisztán tartása a szomszédos ingatlan tulajdonosának feladata. Az ingatlan előtti járda szakaszt mindig a tulajdonosnak kell tisztán tartania és síkosság mentesítenie.
  • Mikor és milyen formában valósul meg az, hogy néhány távolsági autóbusz végállomása a Vasútállomás előtti térre kerül?

    Mikor kerül teljes használatba a vasútállomáson található felüljáró?

  • A tervezést és kivitelezést a NIF Zrt. menedzseli. A tervezés jelenleg folyamatban van, illetve egy részük már elkészült. Információnk szerint az engedélyezési eljárások jövő évben várhatóak, és a kivitelező kiválasztására is elindul a közbeszerzési eljárás. A felüljáró befejezésére újabb pályázatot ír ki a NIF Zrt, mivel a korábbi kettő pályázat eredménytelen volt.
  •  

    A Palotai úton az évek óta ígért kerékpár és gyalogos út mikor rendeződik? Városház tatarozása tervbe van-e ? Közlekedéssel kapcsolatban milyen elképzelésük van, hogy a megnövekedett gépjárművek ne szennyezzék a levegőt dugóban állva? (Gondolok itt az Auchan körforgalomra illetve a Horváth István és Budai útra.) A Huszár utca környéki lakások átadása után az itt kialakuló fogalommal mi lesz? A vasútállomás környéke és az ide ígért csomópont megvalósul-e ,tervezi-e a város kerékbilincs, vagy az elszaporodó tilosban parkoló autók elszállítását? Sajnos a lakótelepeken gyakori a sebességek túllépése, amit talán trafipax segítségével vissza lehetne szorítani.

  • A Palotai úti kerékpárút tervek elkészültek a hálózatfejlesztés 3. ütemeként. Felülvizsgáltuk folyamatban van, azt követően indítjuk az építési engedélyezési eljárást. A fejlesztést 2020-ban indítjuk, az első és második ütem kiépítését követően. A Liszt Ferenc utcát megvizsgáljuk, és a szükséges intézkedéseket tavasszal megtesszük. Az Auchannál lévő körforgalom áttervezését a magyar Közút Nzrt. elindította, jövő évben építési engedéllyel rendelkeznek. Az átépítés várhatóan ősszel megkezdődik és 2020 nyarán befejeződik. A Vasútállomás térségében az Intermodális Központ és hozzá tartozó útfejlesztések tervezése folyamatban van, illetve a tervek egy része már elkészült. Az állami beruházást a NIF Zrt. hajtja végre, várhatóan a kivitelezés közbeszerzési eljárása a jövő évben megkezdődik. Jelenleg tervezés alatt van a Zrínyi utca rendbetétele, illetve jövő évben megterveztetjük a Lövölde u – Huszár utca csomópontot. Az útépítéseket, csak a lakásépítést követően fogjuk elvégezni.A rendőrséget felkérjük a rendszeres ellenőrzésre.
  • Milyen érdemi és valós tervei vannak a városnak, a városon belüli autóforgalom csökkentésére?

    Tervezik a tömegközlekedés érdemi és valós fejlesztését, olyan mértékben amivel ténylegesen át lehetne ültetni az embereket az autókból a buszra?

  • A kerékpáros hálózat fejlesztése folyamatos, jelenleg is több program van tervezés, illetve kivitelezés alatt: összesen 20 km-nyi hosszon, illetve a közösségi közlekedési hálózat felülvizsgálata, korszerűsítése is folyamatban van.

  • Különböző városi programokon, illetve a mobilitási hét keretein belül is népszerűsítjük a fenntartható közlekedési formákat, az elektromobilitást és a közlekedési módváltásokat. Abban egyetértünk, hogy nem a városon, belvároson átvezető utakon áthaladást kell segíteni, hanem elkerülő utakat, városrészeket összekötő utakat kell építeni, ami a tranzitforgalmat elvezeti. Ennek érdekét szolgálja a déli összekötő út, amelynek engedélyei megvannak, a kiviteli tervek készülnek és jövő évben indítjuk a közbeszerzést a kivitelező kiválasztására. A kerékpáros fejlesztésekről itt olvashat bővebben.

    A Zentai Úti Általános Iskola körül kialakult forgalmi helyzet tarthatatlan. Minden hétköznap reggel és délután iskolába jövet-menet az autóval közlekedő szülők semmibe veszik a KRESZ szabályait, és az újonnan sok pénzből felújított Szabadkai utcát majdnem csak off-road pályának használják. Kérem, segítsen ezt a helyzetet megoldani!

  • A terület csökkentett sebességű övezetbe tartozik, amennyiben jelzőtáblák hiányoznak, azt a kollégák megnézik és pótolják. A sebességhatárok és a parkolási szabályok betartásának ellenőrzése a Rendőrkapitányság hatásköre. Az iskolai forgalom rendezésére megvizsgáljuk, un. Kiss&Go terület létesítse lehetséges-e az iskola előtt.
  •  

    Hogyan tudná segíteni az Őrhalmi szőlőkben élő családok közlekedésének a megkönnyebbítését? Az autópálya lehajtó a bezúduló óriási kamionforgalom miatt nem lehetséges. A Köles és Juharfa utca összekötéséből nem látunk semmit, és a focimeccsek idején a teljes Sárkeresztúri utat lezárják. Bármilyen opciónak örülnénk.

  • A mérkőzések ideje alatt a Sárkeresztúri út eddig sem és a jövőben sem került lezárásra, kivételes esetekben a vendég szurkolók áthaladása idejére, pár perces zárás lehetséges csak. A meccsek idején egyébként a rendőrség dönt a zárások szükségességéről és a forgalom irányításának módjáról is. Az Auchan körforgalom kapacitásának növelésére az utat kezelő Magyar Közút Zrt. a tervezési munkákat megkezdte, várhatóan a kivitelező kiválasztása jövő évben megtörténik, és várhatóan 2020 nyarára elkészül az átalakítás. (Örömmel láttuk ma reggel, hogy ha nem is oldotta meg, de jelentősen enyhítette a városba való bejutást a Széchenyi – Horvát István kereszteződésében az új kanyarodósáv kialakítása)
  • Érdeklődnék, hogy az öreghegyi külső utcák (Zsolnai, Pozsonyi, Nagyszombati, Kassai) elviselhetetlenné növekedett átmenő forgalmának, illetve az átmenőforgalom sebességének csökkentésére ha van terv, akkor milyen terv született? Ha nincs, akkor mikor lesz?

  • Ahogy az egész városban, így az Öreghegyen is több mint 25 %-kal nőtt a lakosság tulajdonában lévő gépjárművek száma kettő év alatt. Ezeket valószínűleg azért vásárolják meg lakótársaink, hogy használják is, tehát az úthálózaton is ugrásszerűen nőtt a terhelés. Persze mindenki, csak ott érzékeli ezt, ahol él, ahol közlekedik, de sajnos ez a városra és bevezető útjainkra egyaránt igaz. Tervezünk az Öreghegyen csomópont átalakításokat körforgalommá a forgalom lassítása érdekében, és a biztonságos gyalogosközlekedés érdekében. A fejlesztési tervek már kerékpáros létesítményeket is tartalmaznak. Ilyen lesz a Fiskális, a Nagyszombati, Zsolnai utca is. Az érintett útszakaszok vonatkozásában kérjük a rendőrséget, ellenőrizze, hogy csak az engedéllyel rendelkező nehéz gépjárművek közlekedhessenek.
  • Áramszünet

    Börgöndpusztán dec. 5, 6, 7, 10, 11-én áramszünetet rendelnek el 8óra 30perctől -14óra 30percig, ami alatt azok a lakások amelyek kazánokkal vagy villamos energiához vannak kötve azokban nem lesz fűtés. Sajnos nagyon sok lakásban más alternatíva nincs. Mivel a meteorológiai előrejelzés szerint mínuszok várhatók napközben is,az ott lakók esetleg beteg emberek,(nyugdíjasok, csecsemők, stb) fűtetlen lakásban maradnak.

  • Az áramszolgáltatást az E.ON végzi. Az előre meghirdetett áramszünetek pedig a hálózat karbantartása, javítása érdekében történnek, amelynek célja az, hogy a téli időszakban zavartalan legyen az áramellátás. Az előzetes tájékoztatás célja, hogy az áramszünetből adódó problémák megelőzhetőek legyenek, pl. érdemesebb a lakásokat előzetesen magasabb hőmérsékletre fűteni, hogy ne hűljenek le a kívánt mértéknél jobban. Tekintettel arra, hogy az E.ON-nal az Önkormányzat nem áll jogviszonyban a lakossági ellátást illetően, így a munkák részleteit, és indokoltságát sem ismerjük, ezért a helyi vezetőnek továbbítjuk kérését.
  • Sóstó

    A Sóstói temető hátsó, stadion felőli bejáratát mikor lehet használni gépkocsival is, hogy ne kelljen az egész temetőt bejárni, egy mozgássérültnek ahhoz ,hogy eljusson a szeretteihez az utolsó sorokhoz?

  • A stadion körüli terület átépítésre került, jelenleg a hátsó bejárat gépjárművek történő megközelítése sem a kialakult domborzati viszonyok, sem az útkapcsolatok miatt nem lehetséges. Az un. „vendég” parkolóból a temető oldalsó bejárata megközelíthető.
  • Milyen elgondolásból lett úgy tervezve a Csíkvári út és a Homoksor közötti parkoló, hogy az a kb 30 személy használhatja, aki bérletet vásárolt? A focimeccsre érkezők ismételten a Homoksoron a házak előtt állnak meg, így nem tudunk hazamenni, mert a kapuban állnak az autók. Miért nem nyitják meg a fennmaradó parkolókat a VIP részen?

  • A megállapodás szerint a parkolóhasználat meccsnapokon a klubhoz kötődik, az egyéb napokon pedig közparkolóként működik. A klub is érzékelte ezt a problémát, így nem csak meccsnapokon kívül, hanem a meccsnapokon is használhatják majd a lakók a parkolót. Az un. VIP parkoló fizetős szolgáltatása a klubnak, amit a VIP boxok használói sok pénzt fizetnek. Emellett a cél, hogy a parkoló kihasznált legyen. Jövő évben mind a Csíkvári út mellett, mind a vastelep helyén épül még további 200 parkoló. Mindent megteszünk azért a sportmérkőzések rendezőjével közösen, hogy a mérkőzések alatt a tervezett állapotnak megfelelő rend legyen. A kezdeti nehézségek és az építés alatt tanúsított türelmüket köszönöm.
  •  

    Vezető képünk archív felvétel

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában