2019.01.29. 07:40
Zümik és MZ/X, robotok az enyingi isiben
A Digitális környezet a köznevelésben című program részeként agyafúrt informatikai oktatási eszközökkel gazdagodott a Batthyány Fülöp Gimnázium és Általános Iskola.
A zümik rövid idő alatt nagy kedvenccé lettek
Fotó: Nagy Norbert/ Fejér Megyei Hírlap
Mindenféle kütyük költöztek be az enyingi isi informatikalaborjaiba. Robik, azaz robotok, azazhogy Edbotok. Eme programozható humanoid robot – gyakorlati oktatási eszköz – akkora, mint Pumukli. Kicsit talán nagyobb, s kevésbé kerge. Az iskolákban tanított legnépszerűbb programozási nyelveken ért; például Scratch, JavaScript, Python. Az idősebbeknek ez talán Mézga-féle MZ/X-érzés.
– A gyerekek be tudják programozni, hogy milyen mozgássort hajtson végre a robot. A programozás alapjait tanulhatják meg – magyarázta Frank Annamária intézményvezető. A robot tud mendegélni, gimnasztikázni és talán még táncolni is, ha jó programozó kéri fel. Wifin keresztül kommunikál az utasításokat küldő számítógéppel.
![](https://cdn.feol.hu/2021/09/FknYNLNIaQfllXdE9G0N7_eMM269iPQJ1ZwlsyZAyc4/fill/1470/980/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzE0OWQ1Y2ZkMTA5ZjRjYjE5YmVlODc3ZTc5ZTRjYWY1.jpg)
Fotó: Nagy Norbert/ Fejér Megyei Hírlap
Két Edbot robit, négy legóból összeépített hasonló kütyüt és két érintőképernyős táblát is kapott a suli. – Nagyon fejlett eszköz – mondta utóbbiról a tanárnő. – Az interaktív táblákon jóval túlmutat, akár a tableteket is rájuk tudjuk csatlakoztatni, akár virtuálisan is írathatunk dolgozatokat – morfondírozott a pedagógus.
![](https://cdn.feol.hu/2021/09/PT9KolpsT8thGA2DC48v06XHqX9hPoTcblFFBoJ-nFQ/fill/5927/4480/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2VhZTgwNTA1Zjg4MTQyYTk4Njk4NmRkMTRiNjFmNGZh.jpg)
Fotó: Nagy Norbert/ Fejér Megyei Hírlap
Általános iskolás kicsiknek való oktatási eszközöket, úgynevezett Bee-Botokat is kaptak. Ezek kérem, amolyan méhecskék. Gyerekszájak hívták zümiknek őket, ez nekünk is tetszett. Szóval a zümik is informatikát tanítanak a diákoknak, meg még fontosabbat is: az irányokat. Merre van a jobb, merre van a bal? A zümik nem zizzennek össze komputerekkel, hanem megfelelő gombnyomásra indulnak el. Jópofa pályákon kell a lurkóknak elnavigálniuk a zümiket. Akár 40 lépés is beplántálható elektronikus „agyacskájukba”, úgyhogy a gyerekeknek is fel van adva a lecke, amikor a zümikkel játszanak.
– Ki kell adni az utasítást a gyerekeknek, hogy a méhecskék jussanak el az itatótól a malacig – magyarázta Frank Annamária, hogy mit is kell tenniük a csemetéknek.