2019.06.20. 14:00
Gyakran előfordul, hogy meghibásodik a busz, de érkeznek az újak a KNYKK-hoz
Új buszok érkeztek a KNYKK flottájába. Nagy szükség is van rájuk, hiszen az idő és főleg az utazóközönség nem kíméli őket.
A közelmúltban fotózta kollégánk a KNYKK-nak ezt a meghibásodott autóbuszát Fotó: Fehér Gábor / Fejér Megyei Hírlap
Naponta látjuk jönni-menni a helyközi és helyi járatos buszokat, kerülgetjük őket a városon kívül, a főutakon, mert hozzánk képest lassabban mennek és ha kifordul elénk egy a buszöbölből, akkor morgunk, hogy miért nem tudott más elé bevágni, és miért nem hajlandó nagyobb tempóban gyorsulni?
A másik eshetőség, hogy ülünk rajtuk, és mindig elvárjuk, hogy kifogástalan állapotban legyenek, ha már egyszer fizetünk és nem is keveset a jegyért, bérletért. Abba viszont már kevesen gondolunk bele, hogy a tömegközlekedés gépei éppúgy, mint az ember, öregszenek, elfáradnak és meghibásodnak, ahogy a családok magánautói. Hogy egy busz élete során hány embert cipelt a hátán, erről sajnos nem vezetnek statisztikát, de minden más műszaki problémával kapcsolatos kérdésünkre válaszolt Pruzsina Alice, a KNYKK Zrt. kommunikációs és marketing főmunkatársa.
Mint megtudtuk, üzemképes, a korának megfelelő állapotban van az autóbuszpark műszakilag. A közösségi közlekedésben részt vevő járművek kéthetente teljes műszaki szemlén esnek át a Móron, Fehérváron, illetve Dunaújvárosban, az üzemüknek megfelelő műszaki állomáson. Fontos lenne fiatalítani a flottát, hiszen régiós szinten, Komárom-Esztergom és Fejér megyében a májusi adatok szerint 15 év az autóbuszok átlagéletkora. A kommunikációs főmunkatárs örömmel újságolta, hogy a fiatalítási folyamat most is zajlik hiszen néhány hete érkezett a régióba öt darab vadonatúj, Neoplan Tourliner típusú autóbusz. Ezek az új és fényes járművek most csak a helyközi-távolsági közlekedésben dolgozó parkot gazdagítják. Három busznak a Fejér, kettőnek pedig a Komárom-Esztergom megyében élők, illetve utazók örülhetnek majd. A legnagyobb személyszállítók meghibásodása nem különbözik a más járműveknél tapasztalt helyzettől. A lényeg, hogy jelentősen függ az igénybevételtől és az utak minőségétől.
A több kilométert teljesítő járatok eszközei gyakrabban meghibásodnak. Normális esetben a műhelybe kisebb javításokra, izzócserére, folyadék-utántöltésre érkeznek autóbuszok. A géppark tehát folyamatosan változik, még ha az átlagéletkor nem is emelkedik. A városok megszokott utcaképe, hogy feltorlódnak a munkába igyekvőkkel megtelt buszok, illetve mögöttük a kocsisor. Az is unalomig ismert, hétköznapi látvány, hogy zsúfolásig telik az összes járat diákokkal a szorgalmi időszak alatt, és csak arra kapjuk fel a fejünket, ha az egyik fáradtan, meghibásodva vesztegel.