2019.08.31. 07:00
Elkészül az összeköttetés Söréd és Csákvár között
Megkezdődik az útépítés a megye egyik legrégebbi, legelhanyagoltabb útján, mely hamarosan feketén, kiváló padkákkal és egyenletes felülettel kígyózik majd Sörédről Csákvár felé. Az érintett települések polgármesterei is a helyszínre siettek a jeles nap alkalmából.
A bejelentés helyszíne az egyik sörédi buszmegálló volt Fotós: Fehér Gábor / Fejér Megyei Hírlap
Pénteken reggel Söréden, a főváros felé tartó oldal buszmegállójában lehettünk részesei azoknak a pillanatoknak, melyek hat település jövőjét jelentősen befolyásolják. Megkezdődött a Csákvár felé vezető út felújítása.
Molnár Krisztián, a megyei közgyűlés elnöke beszédében elmondta, hogy 2015 óta napirenden van ennek az útnak az építése, de közben annyira megemelkedtek a kivitelezői árak, hogy csak kevesebbet, illetve csökkentett műszaki tartalommal tudtak volna építeni az akkor rendelkezésekre álló forrásokból. A megye akkor egyeztetett a polgármesterekkel, és végül a türelem mellett tették le voksukat.
Várni kellett tehát éveken át, de most, 2019-ben, miután a pénzügyminisztérium biztosította a szükséges többletforrást, végre megkezdődik, és a tervek szerint még idén el is készül a várva várt új, aszfaltozott út, mely a szintén köszöntőt mondó Tessely Zoltán miniszterelnöki biztos megfogalmazása szerint jelenleg a megye legrosszabb állapotú útja.
Törő Gábor köszönetet mondott mindenkinek, aki az előkészületekben részt vett, mert munkájuk nyomán kényelmesen lehet majd utazni és kerékpározni is.
Molnár István, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Fejér megyei vezetője a műszaki tartalom részletezése során elmondta, hogy ütemezetten készül majd az úttest, így az elsőben azt a szakaszt építik, mely a 81-es főúttól indul és a zámolyi körforgalomig tart. Ez a 14 kilométeres szakasz van a legrosszabb állapotban. Egy makadámút, mely sosem látott még aszfaltot, mondja az igazgató. Ide négy centiméter kiegyenlítő kötő- és négy centiméter kopóréteg kerül, valamint új buszmegálló. A Budapest felől érkezők nagy sebességgel szoktak beesni az ötszáz lelkes Söréd belterületére, így ide egy forgalomlassító is épül majd.
Csákberényben is átépül a buszváró a szóban forgó út két oldalán, sőt megvilágított gyalogátkelőt is kialakítanak. A munkálatok során levesznek abból a kiemelkedésből, mely nagyobb sebességnél megdobta eddig az autókat. Ezen szakasz megépítésére százötven nap áll rendelkezésre, ami komoly feladat, hiszen itt naponta 1300 autó halad át, amiből megközelítőleg száz nehézgépjármű.
A zámolyi körforgalomtól Csákvárig vezető útszakasz még nagyobb forgalmat bonyolít le, jelentős, akár napi „háromszázas” teherautó-terhelés mellett. Ez az út már aszfaltos, amit már fel is martak, ide öt centiméter kötőréteg kerül, melyet egy négy centiméter vastag modifikált kopóréteggel zárnak le, úgy kilencven nap alatt.
A nagy terv az, hogy hasonló minőségben folytatódjon az útfelújítás egészen a már átépített felcsúti körforgalomig.
A 14+4 kilométeres, kétütemű útfelújítási, illetve építési munkálatok kétmilliárd forintot emésztenek fel, de az új fekete szalagra felfűzött hat gyöngyszem, a települések, igencsak megérdemlik ezt a türelmükért.