2019.10.01. 07:00
Új fejezet kezdődik az oktatás történetében – Okostantermet kaptak a Széna téri iskolások
Okostantermet vettek használatba a diákok a Széna Téri Általános Iskola emeletén. Ez nem pusztán „informatikaterem”, minden tantárgynak helye van itt!
A méhsejtszerűen elhelyezett asztalok a csoportos munkát is javítják, a tablet pedig „csodákra képes” Fotó: Pesti Tamás/Fejér Megyei Hírlap
Ami ma forradalmi újítás, az holnap teljesen hétköznapi elvárás, és a folyamatok üteme egyre gyorsul. Nemrég még az írásvetítő is modern eszköznek számított, aztán másfél évtizede e-táblák kerültek a falra, hétfőn reggel pedig az első tanítási óra alatt megismerkedhettek a diákok az első okostanteremmel.
Cser-Palkovics András polgármester beszédében elmondta, hogy bár ez az első ilyen terem a városban, de a digitális technológia fellegvárában, az Alba Innovárban tizenegyezer diák fordult meg az elmúlt két év alatt.
Az önkormányzat és a tankerület összefogásával lehetett a termet létrehozni, de mit sem érne az okosberendezésekkel felszerelt helyiség, ha nincsenek vállalkozószellemű pedagógusok, akik a képzést felvállalva megtanulták kezelni a termet és berendezéseit.
Török Szabolcs tankerületi igazgató kiemelte, ez nem informatikaterem, minden tantárgynak helye van itt. A vezető bízik abban, hogy ez a bizonyos első egy vízbe dobott kavics lesz, ami továbbgyűrűző hullámokat gerjeszt majd.
Deák Lajosné önkormányzati képviselő pedig arról beszélt, hogy az iskola több mint nyolcvan éve nyitotta meg kapuját, akkor mindenki ide akart járni, most e terem átadásának okán pedig megismétli magát a történelem.
A Széna téri Általános Iskolában Okos tantermet adtak át
Az első okosteremmel bíró intézmény vezetője úgy fogalmazott: – Az iskola feladata a gyermekek felkészítése az életre. Az idők változnak, így a gyerekek is, és óriási információhalmaz jut el hozzájuk. Nekünk kell megtanítani őket, hogy ki tudják szűrni a kupacból azt, amire valóban szükségük van.
Lórodiné Lajkó Ágnes igazgató hozzátette, alaptantárgyakat fognak itt tanítani, és az eszközök, valamint a formabontó, csoportmunkát elősegítő elrendezés nemcsak motiválja a nebulókat, hanem javítja a tanítás, illetve a tanulás hatékonyságát is.
A beszédeket követően indult az első okos kémiaóra.