2020.04.04. 15:30
A legfőbb kérdés a hogyan, avagy távoktatás a szülők szemével
A viselkedéspedagógus hitvallása, hogy minden gyermek tehetséges valamiben. Küldetése, hogy ezt a tehetséget a szülőkkel közösen felfedezzék és táplálják.
Hogyan veszem rá a gyerkőcöt?
Fotó: Pixabay
– Nem kis kihívás elé néznek most a családok, a szülők és a gyerekek. Sok feladat hárul a pedagógusokra, de még több a szülőkre. Nem az a fő kérdés, hogy milyen módon, eszközön jut el a tananyag a diákokhoz, hanem az, hogyan veszem rá a gyerkőcöt, hogy otthon üljön, és kísérje figyelemmel, sajátítsa el az adott témát! Legyen elsős vagy éppen tizenegyedik osztályos – mondja érdeklődésünkre Pribránszki Marianna viselkedéspedagógus, nevelési tanácsadó, gyermek-szülő kapcsolati specialista.
A kérdés további kérdéseket szül. Miként is kell véghez vinni az otthon tanulást? Hány perc kell egy tanórára? Minden tantárgyat vegyünk végig mindennap? Vagy naponta csak kettőt-hármat? Legyen külön „tanóra” és külön „otthoni tanulás”? Több gyermek és különböző évfolyamok: ezt hogyan „logisztikázzam le”? Óvoda sincs: mi módon kössem le a kicsit, amíg a nagyobbik tanul?
– Az első és legfontosabb: ne ess pánikba! Mindig, minden megoldható – szögezi le Marianna. – Tény, hogy soha nem volt még ennyire szükség a fegyelemre és a következetességre.
Tehát hogyan? – ez a fő kérdés. Attól, hogy nem megyünk iskolába, még van tanítás, tanulás! Mindez nem egy hirtelen jött szünidő – ezt le kell tisztázni minden diákkal. Eddig is volt napirend, órarend! Mivel változás történt, egy újat kell kialakítani, megszerkeszteni. Természetesen leírva. (A szülő és a gyermek közösen írja meg, a gyerkőc kézírásával, mert úgy jobban a magáénak érzi.)
Vagyis kell egy heti tervező, hétfőtől vasárnapig, amelynek sok mindent tartalmaznia kell – folyatja a viselkedéspedagógus. Mikor kelsz? Meddig tart a reggeli rutin (mosakodás, öltözködés, reggeli, a szobám összerendezése…)? Hány órától hány óráig tart a délelőtti tanulás? Kivel tanulsz? Melyik nap melyik tantárgyat? Mikor van tízórai? Mikor van szünet? Hány perces? Mit lehet szünetben csinálni? Telefon ilyenkor van vagy nincs? Mikor van ebéd? Mikor van szabadidő? Akkor mit lehet csinálni? Házimunka? Mikor és mi? Délutáni tanulás ideje, módja? Önállóan vagy kivel? Hétvégi tanulás ideje és módja? Esti rutin (vacsora, fürdés, fekvés) mikor? Villanyoltás?
– A végén már csak egy „aprócska” feladat maradt. Mindezt következetesen be kell tartani és tartatni! Nem egyszerű, mint ahogy a kialakult helyzet sem az. Egy új világ jön, új feladatokkal, problémákkal és konfliktusokkal, de még egyszer hangsúlyozom: meg lehet oldani! – emeli ki a Gyerkőcökkel Suttogó. Pribránszki Mariannáról tudni kell, hogy a gyermek valós egyéniségét kibontakoztató, sajátos, egyénileg kidolgozott pedagógiai módszerrel dolgozik, mely pozitív változást eredményez minden problémával küzdő gyerkőcnél.
A foglalkozások első számú célja, hogy rövid időn belül olyan személyiség- és magatartásbeli változást érjenek el, ami megalapozza a gyermek veleszületett tehetségének (legyen az bármilyen irányú) sikeres kibontakozását.
Gyerkőcökkel Suttogó programja – a szeretet erejével – 2015 tavaszán indult, egyetlen céllal: segíteni, hogy a felcseperedő generációkban minél több kiegyensúlyozott, magabiztos, önbizalommal és tudásvággyal rendelkező ifjú nézzen szembe világunk kihívásaival és szépségeivel.
Koronavírus Fejérben
- Fehérváron stagnál a koronavírus szennyvízben mért értéke
- Székesfehérváron is emelkedett a szennyvíz koronavírus koncentrációja
- Egy hét alatt 84 fővel emelkedett a Fejér megyei fertőzöttek száma
- 200 fővel emelkedett a Fejér megyei fertőzöttek száma
- 63 fővel emelkedett a Fejér megyei fertőzöttek száma