2021.01.13. 07:10
Vizsgálják, kell-e az Új Csóri útra gyalogátkelő
Az Új Csóri úti halálos baleset miatt hamarosan szemlét tartanak a területen, szükséges-e itt egy gyalogátkelő létesítése. Ez egyébként több tízmillió forintba is kerülhet.
Az Új Csóri út végén lévő buszmegállóhoz sokan szeretnének a másik oldalról is eljutni
Fotó: olvasó
Január 7-én 6 óra 52 perckor, a Székesfehérvár táblától nem messze, de a város belterületén, egy fehér színű Fiat tehergépkocsi elütött egy, a főúton átjutni próbáló gyalogost. Az illető a sérülések következtében a helyszínen életét vesztette. Az eset után többekben felmerült a kérdés, vajon nem lenne-e szükséges itt egy lámpával ellátott zebra kiépítése? Hiszen a buszvégállomáshoz sokan akarnak eljutni, olykor a főút másik feléről is.
Az ügyben megkerestük a Magyar Közút Zrt.-t, mint a 8-as főút üzemeltetőjét. A Pécsi Norbert Sándor kommunikációs osztályvezetőtől kapott válasz szerint az Új Csóri úti, Hernád utcai buszfordulónál „társaságunk és az érintett hatóságok, társszervek (közlekedésrendészet, kormányhivatal, önkormányzat) szemlét fognak tartani és forgalmi rend felülvizsgálat keretében határozzák meg a szakemberek, hogy milyen intézkedések hozhatók a forgalombiztonság megerősítése érdekében.”
Véleményük szerint az intézkedések egyike lehet egy új gyalogos-átkelőhely megvalósítása, melynek számos feltétele van. Például nem létesíthető ilyen közvilágítás nélküli vagy nem megfelelő közvilágítású útszakaszon. A gyalogosok száma is meghatározó, feltétel lehet az is, hogy a gépjárműforgalom nagysága és a gyalogosok által keresztezett forgalmi sávok száma alapján egy új gyalogos-átkelőhelyet jelzőlámpával együtt kell megvalósítani. A zebrák létesítéséhez szakterv és a közlekedési hatóság engedélye szükséges. Ha a létesítés feltételei tisztázottak, akkor döntést kell hozni a szükséges források biztosításáról is. Egy jelzőlámpás gyalogos-átkelőhely megvalósításának költsége néhány 10 millió forint is lehet. Az Új Csóri út páratlan oldalán nincs járda, így ez is megoldandó feladat.
– Társaságunk a hatályos jogszabályok alapján Székesfehérvár önkormányzatával együttműködve, közösen tudja csak megvalósítani azt a beavatkozást, melyet az érintettek meghatároznak. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. célja korábban is az volt, hogy csökkentse a városhatárban a járművek sebességét, a lakott terület előtt már 200 méterrel 60 km/órás a megengedett sebesség és sárga burkolati jelek és prizmák hívják fel a figyelmet a lakott terület kezdetére – fogalmazott Pécsi Norbert.
Székesfehérvár önkormányzatát is megkerestük az ügyben, álláspontjukat, amint azt megkapjuk, természetesen közöljük.
[embed]https://www.feol.hu/kek-hirek/helyi-kek-hirek/halalos-baleset-torten-fehervaron-elutottek-egy-gyalogost-az-uj-csori-uton-4566133/[/embed]