2021.05.23. 07:10
Júliusban felújítják az ország egyik legveszélyesebb útszakaszát
A Fehérvárt a környező településekkel összekötő 7201-es jelű út hamarosan új burkolatot kap. Sürgeti ezt a balesetek számának növekedése, amelyekben gyakran közrejátszik az út állapota.
Hiányzik a padka, de a burkolat sem nevezhető első osztályúnak
Fotó: Pesti Tamás / Fejér Megyei Hírlap
Legutóbb márciusban írtunk erről az útszakaszról, mivel a Magyar Közút Zrt. elemző felmérése szerint a kiemelt baleseti gócpontok közé sorolták. Az ország 168, rendkívül veszélyes baleseti gócpontja közül a hetedik helyen emelték ki a 7201-es 3-as kilométerszelvényt, megyei viszonylatban pedig második helyen az M7-es autópálya 62-63-as kilométerszelvénye után.
Az utóbbi hónapokban is több baleset történt az úton. A panaszokat főként az váltja ki, hogy a szabályosan közlekedők is veszélyben érzik magukat. A súlyosabb ütközéses balesetek mellett meglehetős gyakorisággal fordulnak elő kicsúszások, ebben nemcsak a megjelölt kilométerszelvény sajátos klimatikus viszonyai és az út geometrikus sajátosságai játszanak közre, hanem az egyre jobban elhasználódott útburkolat is.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. Fejér Megyei Igazgatóságának vezetőjéhez, Molnár Istvánhoz fordultunk, mivel előzőleg már nyilatkozott arról, hogy a felújítást az idei évre ütemezték, s ehhez a szükséges fedezet is rendelkezésre áll. Érdeklődésünkre a következő választ kaptuk:
– A 7201-es jelű Székesfehérvár–Úrhida összekötő út Sárpentele bekötő út és a 7201-7202-es jelű utak által alkotott körforgalom közötti szakaszának felújítása az előzetes ütemtervek alapján július hónapban indul el és várhatóan egy hónapig tart. A felújítás során a meglévő felület marása történik meg, majd kiegyenlítő- és kopóréteg építését tervezzük. Ezt követően padkaépítés és burkolatjelfestés következik.
Az előkészítő munkát már megkezdték, jelenleg a burkolat alájavítását, cserjeirtást, padkanyesést és ároktisztítást végeznek. Minden munkafázisban sebességkorlátozásra, előzési tilalom bevezetésére és a munkaterületeknél félpályás korlátozásra kell számítania a közlekedőknek. A felújításnál teljes zárásra nem lesz szükség.
Azt is megkérdeztük, terveznek-e valamilyen megoldást, külön figyelemfelhívást a legveszélyesebb részen, a régi temető térségében, ahol az út geometriai adottságai és klimatikus viszonyai megnövelik a balesetveszélyt.
– A régi temető környezetében a felújítást követően is megmarad a jelenleg érvényben levő forgalmi rend, ami előzési tilalmat és 60 km/órás sebességkorlátozást ír elő a közlekedők számára – válaszolta Molnár István. Arra nem tért ki, hogy külön figyelmeztető jelzés alkalmazását tervezik-e az ott először vagy ritkán közlekedők részére.
Végezetül, az útfelújítás jó híre mellett a Magyar Közút Zrt. a munkálatok elvégzéséig a közlekedők türelmét és megértését kérte, lapunkon keresztül is.