2021.12.12. 15:40
Két üzlet is biztosítana postai szolgáltatást Dél-Fejérben
Fejér megyében legutóbb két vidéki boltfejlesztés (Dél-Fejér) kapcsán merült fel, hogy a felújítást követően az üzletben postai szolgáltatást is biztosítanak majd. Az egyik falu Daruszentmiklós, a másik esetében a vállalkozó a szolgáltatás indításáig nem kívánta felfedni a község kilétét.
Nemcsak a küldemények feladására, de a nyitvatartásra is ajánlott odafigyelni!
Fotó: Fehér Gábor / Fejér Megyei Hírlap
Fejér megyében milyen a postai ellátás? Minden településen – a kisebbeken is – elérhetők a Magyar Posta Zrt. szolgáltatásai? Milyen módon működnek a kisebb posták? Igénybe vesznek-e nem postai épületeket? Egyáltalán, ki végezhet postai szolgáltatást? Melyek a szabályok? – ezeket firtattuk a társaságtól.
Hazánkban a postai szolgáltatások minden településen elérhetők. A legtöbb helységben állandó posta működik, ahol nem, ott általánosságban a mobil posta szolgáltatás áll rendelkezésre – érkezett a válasz a Magyar Posta Zrt. kommunikációs osztályától.
Amint megtudtuk: Fejér megyében 102 településen összesen 123 posta működik, és mindössze 6 postát működtet a szerződött postapartner vállalkozásban. A postapartnerek a Magyar Postával kötött szerződés alapján a posta nevében látják el az adott településen a postai szolgáltatásokat. A partnerek a saját tevékenységük mellett, saját erőforrásukkal végzik a tevékenységet, melyért a társaság forgalomarányos jutalékot fizet.
Az önálló magyar postaigazgatás 2022-ben ünnepli 155. évfordulóját. A társaság 2608 postájával és 356 mobil posta járatával a legnagyobb hálózattal rendelkezdő szolgáltatóként van jelen Magyarországon. Arra vonatkozóan nem kaptunk tájékoztatást, hogy országosan hány hivatal működik a postapartner-hálózat keretében, de számuk több százra tehető.
A Magyar Posta 2003-ban dolgozta ki hosszútávra szóló modernizációs programját, melynek meghatározó eleme az évtizedek óta változatlan postai hálózat fokozatos átalakítása, korszerűsítése volt, melynek egyik formájaként vállalkozókat is bevontak a szolgáltatások ellátásába. Az évek során postaügynökségek alakultak, bevezették a mobil postai ellátást, és 2007-től a postapartner programot. A társaság tapasztalatai és elemzései szerint a posták jelentős része nyereségesen tud működni vállalkozói formában. A postapartner hálózat országos kiépítése során is jelentős hangsúlyt kapott a lakosság megbízható, magas színvonalú kiszolgálása.