Hírek

2015.05.03. 16:23

Nem lett kiskapu az online vásárlás, csak hétfőtől szombatig szállíthatnak

Talán nem igényel nagy jóstehetséget, ha azt mondom, a jövőben növekedhet a webáruházak forgalma. A rohanó világban egyre nagyobb igény mutatkozik arra, hogy időt és energiát spórolva a bevásárlókosarunk tartalmát is a küszöbünkig hozzák.

Buthy Lilla

Egyre több élő példát látunk erre: múlt hónapban Székesfehérváron is beindította házhoz jön a bevásárlás online szolgáltatását a Tesco, és idén a francia Auchan is megkezdi az online kereskedést Magyarországon is. Terveik között az szerepel, hogy az interneten terjeszkednek tovább: ezt Dominique Ducoux, a cég magyarországi vezérigazgatója mondta el egy decemberi interjúban. A márciusi zárvatartás napirendre kerülésekor, még arról olvashattunk, hogy ez lesz a bizonyos kiskapu, amivel a nagyáruházak kicselezhetik a zárvatartásról szóló rendeletet. Nem így lett. Az NGM indoklása szerint a tilalom alá eső kiskereskedelmi tevékenység alatt a termékek forgalmazását és az ezzel közvetlenül összefüggő szolgáltatásokat kell érteni, ilyen például az áru összekészítése vagy kiszállítása is. Ez nem azt jelenti, hogy vasárnap és munkaszüneti napokon nem adhatjuk le a rendelésünket, de a szolgáltatók csak hétfőtől szombatig szállíthatják azt házhoz.

Május elsejével indult a hosszú hétvége: jó előre gondolkodva csak csütörtökön, vagy szombaton lehetett elintézni a nagybevásárlást
Fotó: Molnár Artúr

– Meg kell várni az első két-három hónapot, hogy erre a kérdésre választ lehessen adni – mondta Maczelka Márk a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője arra a kérdésünkre, hogy van- e már statisztikájuk arról, hogy március 16-a óta, amióta vasárnap zárva tartanak az üzleteik, milyen mértékben esett vissza (visszaesett-e) a forgalmuk?

– A forgalom átalakulás mértékét egyelőre nem tudjuk meghatározni, mivel még nem dolgoztunk vasárnap zárva tartó rendszerben. Annyi biztos, hogy a vasárnapi napokon az összes forgalmunk átlagosan nyolc százaléka bonyolódott 2014-ben. Jelentős költségmegtakarítási intézkedéseket léptettünk életbe, melynek eredményeképpen a munkaerő toborzását ugyan lelassítottuk, de elbocsátásokat ettől függetlenül nem tervezünk – magyarázta Maczelka Márk.

– Nyilván adatok hiányában nem tudom azt állítani, hogy bármilyen veszteséget szenvedtünk volna el a vasárnapi boltzár miatt – ezt már Fodor Attila a CBA Kereskedelmi Kft. kommunikációs igazgatója mondta el érdeklődésünkre.

– Mindentől függetlenül a sikeres kereskedelem alapfeltétele a folyamatos innováció, mi is számos új programot indítottunk már eddig is el, illetve folyamatosan dolgozunk újabbak megvalósításán. Például nekünk is működik webshopos szolgáltatásunk – tette hozzá Fodor Attila, majd a kommunikációs igazgató azt is hozzáfűzte, hogy a vasárnapi boltzár bevezetése miatt nem hajtottak végre létszámleépítést.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!