2016.06.27. 10:30
Egysávosra szűkül, s így is marad a 8-as út az épülő csomópontnál: újabb torlódásveszély?
Fehérvár-Budapest – Olvasónk a látottak alapján attól tart, egysávossá szűkítik a 8-as utat az új elkerülő becsatlakozásánál. Ráadásul aki Fehérvárról kifelé menet akar felhajtani az új útra, kereszteznie kell a Veszprém felől érkezőket.
– Naponta járok Veszprémbe és így folyamatosan látom az új elkerülő és a 8-as út csomópontjának átépítését. Számomra úgy tűnik, hogy ezen a szakaszon egysávosra szűkítik le a 8-as utat és nem lesz külön gyorsító sáv annak, aki az új elkerülőről jön rá a Veszprém felé vezető útra. De a legmegdöbbentőbb az, hogy ha valaki Fehérvárról kifelé menet akar ráhajtani az új elkerülő szakaszra, akkor keresztezni kell a Veszprém felől érkező forgalmat! – mondja Beatrix, aki attól tart, hogy az egysávosra szűkítés miatt már a városból kifelé is komoly torlódások lehetnek majd. Arra kérte lapunkat, derítsük ki, mi lesz a végleges megoldás, számára ugyanis érthetetlen, miért nem végeztek itt aszfaltszélesítést, hogy elférjen a két sáv mellett a gyorsítósáv is.
Nos, amint Loppert Dánieltől, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatójától megtudtuk, a csomópont területén Székesfehérvár irányából egy haladó és egy balra kanyarodó sávot alakítottak ki. Ez tehát azt jelenti, hogy aki az M7-es, Szekszárd (63. sz. főút), Polgárdi (7. sz. főút), Dunaújváros (62. sz. főút) irányába akar menni, az új elkerülőre való felhajtásnál elsőbbséget kell adnia a Veszprém felől jövő egysávon haladó forgalomnak.
Jelenleg a balra nyíl azért van pirossal áthúzva a közlekedési táblán, mert meg kell várni a forgalomba helyezési eljárást.
A NIF álláspontja szerint a két legnagyobb forgalmat a Veszprém-M7 autópálya irány, valamint ennek fordítottja generálja. Az előbbi esetében ez direkt jobbra kanyarodással megoldott, utóbbinál pedig (tehát ha valaki az új elkerülőről érkezik és Veszprém felé megy tovább) különszintű átvezetéssel van kialakítva, ez a sáv simul be a csomópontban Székesfehérvár felől jövő haladó sáv mellé, így a csomópontot elhagyva már ismét két sávon haladhatunk Veszprém felé.
Egy másik olvasónk attól tart, hogy akik GPS-szel jönnek, azokat továbbra is behozza majd a szoftver az Új Csóri útra, hiszen tábla sem segít a Budapest felé eljutásban. Loppert Dániel válasza szerint az M7 felirat és nyíl egyértelműen jelöli, hogy az autópályát (ezzel együtt Budapestet is) hogyan érhetjük el a leggyorsabban, valamint a Székesfehérvár Centrum felirat is megjelenik a táblákon, ezekből az információkból el tudja dönteni a közlekedő, hogy mely irányba szeretne haladni. A GPS programot használók saját maguk állítják be a programban, hogy igénybe vesznek-e fizetős utakat, és feltehetőleg ők is nézik a tájékoztató táblákat. A csomópont elején mindkét irányból kikerül és egy ideig a forgalomba helyezés után is kint marad a „Figyelem forgalmi rend változás" tábla.
Mint megtudtuk, jelenleg folyamatban van a forgalomba helyezési eljárás, az elkerülő utat várhatóan július második felében megnyitják a közlekedők előtt!