2011.01.14. 03:28
Váltóversenyben vannak
Budapest - Vége a nyolcfokozatú automataváltók uralmának, a ZF kifejlesztette az első kilencfokozatú automatát. Az újdonságot elsőkerék-meghajtású autókba szerelik majd.
Pár éve még a hatfokozatú automata váltó volt a trend, mindenki azt hitte, hogy már nem lehet többre szükség. Mára mégis elszabadult a fokozatháború , a gyártók versenybe kezdtek: először a Mercedes-Benz jelentkezett hétfokozatú automatával, majd a Lexus egy nyolcfokozatúval kontrázott az LS-ben. Azóta már a BMW is kifejlesztett nyolcast, szinte minden új modelljében ezt kínálja. Ezzel azonban nincs vége a versenynek: a kifejezetten váltógyártásra összpontosító ZF úgy gondolta, hogy eljött az ideje a kilencfokozatú automatának is. Meglepetésre az új automatát elsőkerék-meghajtású autókhoz fejlesztették, és az elvi cél a fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése. Emellett gyorsabb reakciót, rövidebb váltásidőt ígérnek, miközben a váltások olyan finoman történnek, hogy az utasok észre sem veszik.