2022.05.02. 12:15
A csiphiány a német elektromoskerékpár-gyártást is fékezi
Sok kerékpáralkatrészt Kelet- és Délkelet-Ázsiából szállítanak Európába.
A német autóipar után az ország elektromoskerékpár-gyártóit sem hagyta érintetlenül a globális félvezetőáramkör-hiány a kerékpárgyártók szakmai képviseleti szervezete (Zweirad-Industrie-Verband) szerint.
Az e-kerékpárok esetében hasonló csipproblémával küzdünk, mint az autóiparban
– mondta Burkhard Stork, a szervezet ügyvezető igazgatója.
Nem az akkumulátorok hiányoznak, hanem az akkumulátor töltésének vezérléséhez és a kijelzőkhöz szükséges csipek.
– A kerékpáriparban is akadoznak az ellátási láncok a koronavírus-világjárvány kezdete óta, de továbbra is kezelhetőek – mondta. Az ukrajnai háború viszont sokat rontott a helyzeten – tette hozzá Stork, a kamionsofőr-hiányra hivatkozva.
Sok kerékpáralkatrészt Kelet- és Délkelet-Ázsiából szállítanak Európába.
Az olyan szigorú koronavírus-korlátozásokat bevezető országokban, mint Kína, Malajzia, Szingapúr vagy Vietnam, az elmúlt két évben sok gyár időnként leállt
– mondta Stork, megjegyezve, hogy
a jelenlegi kínai zárlatok ismét szállítási késedelmeket okoztak.
Borítóképünk illusztráció. Forrás: Shutterstock