Ünnepélyes átadó

2024.06.06. 09:53

Orbán Viktor: a békés fejlődés és a hídépítés kormánya vagyunk (videó)

A 2021-es alapkőletétel után ma délelőtt adták át Magyarország huszadik Duna-hídját. A beruházásnak jelentős gazdaságélénkítő hatása várható a térségben. A Kalocsa–Paks Duna-híd, a Tomori Pál híd átadásán jelen volt és beszédet mondott Orbán Viktor miniszterelnök.

MW

Orbán Viktor miniszterelnök beszédet mond a Kalocsa és Paks közötti új Duna-híd avatásán a Bács-Kiskun vármegyei Foktőnél 2024. június 6-án

Forrás: MTI

Fotó: Máthé Zoltán

Egy választási kampány kellős közepén vagyunk és komoly munka vár ránk a következő három napban

– fogalmazott Orbán Viktor a Kalocsa–Paks Duna-híd, a Tomori Pál híd ma délelőtti átadásán. 

A kormányfő beszédét itt tudja megnézni:

A miniszterelnök elmondta, hogy a választásoknak is mindig a végén van vége, ahogyan azt Rocky mondta a legendás filmben. Arra kérte a részvevőket, hogy segítsenek a Fidesz–KNDP kampányában. A kormányfő köszönetet mondott Süli Jánosnak (paksi országgyűlési képviselő, Fidesz–KDNP) és Font Sándornak (kalocsai országgyűlési képviselő, Fidesz–KDNP), akik nagyon keményen küzdöttek a híd létrejöttéért és azért, hogy ne halasszák el a beruházást – írja tudósításában a Magyar Nemzet.

A nemzeti kormány a hidak átadásában profikká vált. Ezek közül is a Duna-hidak a specialitásaink. 2010 óta 19 hidat építettünk, előtte a szocialisták csak ötöt

– jegyezte meg.

Mint közölte, a magyar ember minden irányban élni akar, szemben a hegyi népekkel, akik elzárt kis völgyekben élnek. Szerinte a magyar ember nem bírja az elzártságot, összekötni akarja az elválasztott részeket, és örül, hogy ezt végre Kalocsán és Pakson is sikerült megoldani.

A kalocsai sárköz a Kiskunságtól nyugatra, de a Dunától keletre eső terület. A világ egyik legszebb pontja, ám ez egy köztes terület, Magyarország egyik belső zárványa a miniszterelnök meglátása szerint. Ezt tükrözte eddig az úthálózat is. Az M5-ös autópálya messze esik innen, így annak gazdasági felhajtóereje itt nem tud érvényesülni, az M6-ostól pedig elválasztotta az ittenieket a  Duna.

Feladatunknak érezzük, hogy ezeket a területeket bekapcsoljuk az ország vérkeringésébe. Amikor ezt tesszük, az ország rejtett aranytartalékát szabadítjuk fel, így nemcsak a helyiek életminősége javul, hanem erősödik az egész magyar gazdaság is

– mondta a kormányfő. Mint kifejtette, amikor 2010-ben visszatértek a kormányzásba, akkor Nyugat-Kelet megosztottság volt Magyarországon ami a fejlettséget illeti.

Ez nemcsak természetellenes, hanem igazságtalan és káros is volt az ország egésze számára. Ezért is alakították ki a Miskolc–Nyíregyháza–Debrecen gazdasági háromszöget. Ennek elkészülte után az észak-magyarországi világ más gazdasági minőséget képvisel majd.

Ezzel párhuzamosan kialakulhat egy észak és Dél-Magyarország és Észak-Magyarország közötti fejlettségi eltérés, ezt mielőbb el akarják tüntetni. Ehhez utakra és hidakra van szükség.

FONT Sándor; LÁZÁR János; SÜLI János; ORBÁN Viktor; SZABÓ Péter; TOMORI Pál; FILVIG Géza
Orbán Viktor miniszterelnök (j3), Lázár János építési és közlekedési miniszter (b3), Font Sándor fideszes országgyűlési képviselő (b2), Süli János KDNP-s országgyűlési képviselő (j2), Filvig Géza, Kalocsa polgármestere, a Fidesz–KDNP polgármesterjelöltje (b) és Szabó Péter, Paks polgármestere, a Fidesz–KDNP polgármesterjelöltje (j) átvágja a nemzetiszínű szalagot a Kalocsa és Paks közötti új Duna-híd avatásán a Bács-Kiskun vármegyei Foktőnél 2024. június 6-án
Fotó: Máthé Zoltán / Forrás:  MTI

Mint Orbán Viktor fogalmazott, 

meggyőződése, hogy a dél-magyarországi térségek jelentősége felértékelődik a jövőben.

Ebben a tervben kulcsszerepet játszik a Szerbia és Magyarország között zajló árukereskedelem, ami ezt a térséget a Nyugat kapujává teszi. Az M6-os autópályát elvitték a határig, s ezzel a horvát területeket összekötötték Magyarországgal.

A következő lépés az, hogy a Szerbiából érkező forgalmat áttereljék erre, és ezzel bekössék Paks és Kalocsa környékét egy gyorsan fejlődő régióba. Pakson lesz új atomerőmű, Kalocsától nem messze halad el majd a Budapest–Belgrád vasútvonal, ami ennek a projektnek az egyik legfontosabb alapköve.

A híd, amelyet ma átadnak, Tomori Pál kalocsai érsek, magyar hadvezér nevét viseli.

Egy óriási mementó ez a híd, arra emlékeztet bennünket, magyarokat, hogy mekkora veszedelmet jelent a széthúzás háború idején

– jelentette ki Orbán Viktor.

TOMORI Pál
Népviseletbe öltözött nők tartják a nemzetiszínű szalagot a Kalocsa és Paks közötti új Duna-híd avatásán 
Fotó: Máthé Zoltán / Forrás:  MTI

Tomori Pál élete örök példázat

Tomori Pál élete és hősies halála a mohácsi csatában egy örök példázat arról, hogy mi történik akkor, ha a magyarok nem tartanak össze: idegen hatalmak játszóterévé válunk és az ország pusztulásnak indul

– fogalmazott a miniszterelnök. 

Ez a figyelmeztetés ma újra időszerű, amikor Európa a háborús készülődés állapotában van. Az egységet úgy lehet megőrizni, ha azt újra és újra kinyilvánítjuk, így a nemzeti egység jegyében csak a békére szabad szavazni június 9-én

– tette hozzá.

Orbán Viktor jelezte, 

Magyarország kormánya a békés fejlődés kormánya, ami azt is jelenti, hogy a hídépítők kormánya, majd a hídépítő kivitelezőknek üzente, hogy lehet továbbmenni a folyó mentén délre, és felkészül Mohács, mivel a tervek már készen vannak, és ott fog megépülni a következő Duna-híd.

A 2021 februárjában kezdődött beruházásnak jelentős gazdaságélénkítő hatása várható a térségben. Az új Duna-híd kivitelezésének köszönhetően Kalocsa és az M6-os autópálya, valamint Kalocsa és Paks között a menetidő a korábbi 55 percről hozzávetőlegesen 15 percre csökken. Az új híd és a hozzá kapcsolódó úthálózat fejlesztésének összértéke nettó 92 milliárd forint – írja a Magyar Nemzet.

TOMORI Pál
A Kalocsa és Paks közötti új Duna-híd a Bács-Kiskun vármegyei Foktőnél az avatás napján, 2024. június 6-án. A kétszer egysávos, 946 méter hosszúságú átkelő Tomori Pál nevét viseli
Fotó: Máthé Zoltán / Forrás:  MTI

A kivitelező által közzétett adatok szerint a 946 méter hosszú hídba

  • csaknem 28 ezer köbméter betont építettek be,
  • a kész acélszerkezet súlya meghaladja az 5 ezer tonnát,
  • továbbá 418 kilométert tesznek ki a feszítőkábelek,
  • a folyószabályozási műtárgyakba és pillérvédelembe 82 300 tonna vízépítési kő került.

A Tomori Pál nevét viselő hídról ITT nézegethet fotókat.

A Teol.hu tolnai hírportál összeállítását az eseményről IDE KATTINTVA olvashatja el. A miniszterelnök a rendezvény után Mohácsra ment tovább, ahol a mohácsi Duna-híd hamarosan meginduló építéséről is beszélt, a Bama.hu baranyai hírportál e látogatásról készült összeállítását pedig IDE KATTINTVA találja meg.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában