Hirdetés

2019.04.02. 15:00

Nem ördögtől való elképzelés: itt az autós privát bérlet ideje?

A privát bérlet a nyugat-európai és a környező országokban már régóta jól működik, nálunk viszont a tulajdonnal kapcsolatos beidegződések miatt még nem annyira ismert. A többség itthon még mindig ragaszkodik a saját autóhoz, pedig ha utánaszámolunk, a vásárlással sem feltétlenül járunk sokkal jobban. Megnéztük a Škoda ajánlatát.

Önerő, borsos kezdőrészlet, hitel, biztosítás és váratlan szervízkiadások: csak néhány dolog, amivel autóvásárláskor szembe kell néznünk. Spórolni persze sok mindenen lehet, például ha használt kocsit vásárolunk, ezzel viszont azt kockáztatjuk, hogy a nagy eséllyel felmerülő műszaki problémák miatt szükséges javíttatás viszi el az így megtakarított összeget. Az új autó pedig nem olcsó, elengedhetetlen hozzá az önerő, nem beszélve a forgalomba helyezés, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás, a casco és a kötelező szervizek díjáról. Létezik viszont egy megoldás, aminek köszönhetően akár 0% önerővel, 0 Ft kezdőbefizetéssel beülhetünk egy új Škodába.

A Škoda a hazai importőrök közül elsőként tette elérhetővé privát bérletes konstrukcióban egyes autóit: többféle Relax privát bérletük keretében 3 vagy 4 évre bérelhetünk kocsit. Első blikkre a legnagyobb előnyei az akár 0 forint önerő (ennek a mértékét a bonitásvizsgálat határozza meg), tehát jó esetben nem kell hozzá jelentős megtakarítás, nem kell súlyos milliókat kivenni a családi kasszából, a fix havi díjnak köszönhetően pedig nincsenek rejtett és kiszámíthatatlan kiadások. A választott csomagtól függően 70 000 Ft-tól bérelhetünk egy új Fabiát. További kalkulált bérleti összegért pedig Octaviát, Superbet, vagy akár Karoq és Kodiaq városi terepjárókat is használhatunk 36 vagy 48 hónap futamidővel. Jó hír, hogy a havidíj az üzemanyagon és az esetleges parkolási és autópálya díjakon kívül minden felmerülő költséget tartalmaz a biztosításoktól kezdve a szervizen át a téli gumiig, a tankoláshoz pedig hozzácsapnak egy kedvezményeket biztosító kártyát is, amit tetszőleges összeggel tölthetünk fel.

Persze érthető, ha valaki ezek fényében is úgy gondolja, inkább a saját autóért fizet éveken keresztül, de sokan hajlamosak figyelmen kívül hagyni az utóbb felsorolt költségeket, amik a kocsi árán felül még jócskán megterhelik a pénztárcánkat. Nem beszélve arról, hogy nem nekünk kell a legjobb biztosítási formákat megkeresni, a kötelező váltással sem kell bajlódnunk, a legtöbb konstrukcióban tárolják helyettünk a gumikat, és megszabadulunk a szervízkeresés problémájától is. Ráadásul a kockázatot sem a bérlő viseli: a futamidő végén akár azonnal új autóba ülhetünk ugyanazokkal a feltételekkel, és a használt autó eladásával és annak értékvesztésével sem nekünk kell foglalkoznunk.

Azzal is lehet okoskodni, hogy a díjakat egyébként az igényeinkhez mérten 10, 15 vagy 25 ezer kilométeres futásteljesítménnyel adják meg, ha pedig ezt nem érjük el, elszámolják nekünk a maradék kilométereket.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!